Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam nadzieję ze wybrałem odpowiednie miejsce żeby się zapytać o problem z jakim się borykam.

Jakiś czas temu komputer wywalił mi kontrolkę że w samochodzie jest „Brak ładowania akumulatora” ( przy okazji w trakcie jazdy tej samej nocy padł mi akumulator ale to mało ważny szczegół).

Postanowiłem to sprawdzić.

W moim samochodzie (e90 318i 2009 sedan silnik n43b20a) ładowanie nie dochodzi z przodu pojazdu na tył, gdzie jest akumulator.

Używając miernika po odpaleniu auta sprawdziłem napięcie z przodu (na „porcie dodatnim” pod maską i masą pojazdu) i z tyłu (bezpośrednio na klemach akumulatora i na akumulatorze).

Z przodu napięcie przekraczało 14V a z tyłu było ledwo 12V.

Przeczyszczenie wszystkich styków od kabli nic nie pomogło, bezpieczniki są całe i nie przepalone.

Samochód normalnie odpala i jeździ, po prostu akumulator się rozładowuje i mimo że alternator z przodu pracuje, bo przecież jest napięcie, ale sam akumulator się nie ładuje.

Jesli ktoś miał podobny problem to proszę niech napisze co u niego było uszkodzone.

pozdrawiam

Opublikowano

Do sprawdzeinia masy pomiędzy silnikiem i budą, alternatorem i budą, akumulatorem i budą. Nie znam tego modelu, mosz klemę IBS?  Jakie błędy w kompie?

Opublikowano
7 godzin temu, Filipfil napisał(a):

Do sprawdzeinia masy pomiędzy silnikiem i budą, alternatorem i budą, akumulatorem i budą. Nie znam tego modelu, mosz klemę IBS?  Jakie błędy w kompie?

Klema ma IBS z tego co wiem, błędów w kompie nie mogę znaleźć po podłączeniu OBDeleven

Opublikowano
9 godzin temu, VagaBim napisał(a):

Odczytaj błędy -najlepiej INPA i podaj tu na forum. Rejestrowałeś akumulator po wymianie?

Akumulator wymieniał poprzedni właściciel, zorientowałem się że ładowania nie ma dopiero jak mi w zimę padł akumulator do zera, do tego stopnia że musiałem go wyciągać bo po kablach nie odpalało auto.

w OBDeleven próbowałem zarejestrować akumulator ale ten co jest wsadzony ma pojemność 95Ah, a w aplikacji jest tylko 90 i 100 jak pamietam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba poszukać przegnitych przewodów tak jak kolega wyżej Ci napisał.

Jak masz 95Ah to kodujesz 90Ah i będzie dobrze.

spacer.png

Opublikowano

W E90 piętą achillesa jest przelotka we wnęce akumulatora. Kable gniją za nadkolem i prowadzi to do braku ładowania aku, pomimo, że alternator jest sprawny. 

Do zdjęcia prawe tylne nadkole i weryfikacja kabli. 

images?q=tbn:ANd9GcSKtQltsFodahWoeqAnWbjrrhUU0i5tRZFM0Q&s

Opublikowano
12 godzin temu, Czoklecior1 napisał(a):

Akumulator wymieniał poprzedni właściciel, zorientowałem się że ładowania nie ma dopiero jak mi w zimę padł akumulator do zera, do tego stopnia że musiałem go wyciągać bo po kablach nie odpalało auto.

w OBDeleven próbowałem zarejestrować akumulator ale ten co jest wsadzony ma pojemność 95Ah, a w aplikacji jest tylko 90 i 100 jak pamietam

Kontrolce na konsoli towarzyszy zawsze błąd zapisany w pamięci komputera. Nie znam OBDeleven. Jeśli ta aplikacja nie czyta błędu to nie znaczy ze go nie masz. Do wiarygodnej diagnostyki potrzebujesz kogoś z INPA. To jest ważne aby poprawnie zarejestrować wymianę akumulatora - nie wiem czy OBDeleven to robi dobrze. Ładowanie akumulatora zależy od parametru SOH ( State of health). Stary akumulator ma coraz niższy SOH nawet 20%, co powoduje ze IBS bedzie go ładował jakby miał pojemność 90Ah * 20%. Jak włożysz nowy i nie zresetujesz SOH to akumulator nie będzie się wystarczająco ładował.

Opublikowano

Widzę że jest dużo możliwości co mogło paść.

Wiecie może gdzie mogę z tym pojechać żeby mnie nikt na kasę nie orżnął?

Najlepiej bliska okolica Gdańska żebym mógł tam dojechać samodzielnie a nie na lawecie

Opublikowano
W dniu 14.07.2025 o 10:12, KucaQ napisał(a):

W E90 piętą achillesa jest przelotka we wnęce akumulatora. Kable gniją za nadkolem i prowadzi to do braku ładowania aku, pomimo, że alternator jest sprawny. 

Do zdjęcia prawe tylne nadkole i weryfikacja kabli. 

images?q=tbn:ANd9GcSKtQltsFodahWoeqAnWbjrrhUU0i5tRZFM0Q&s

Udało mi się zdjąć nadkole, i mam wrażenie że ktoś te przewody ewidentnie kiedyś próbował „naprawić”.

Dołączam zdjęcia w załącznikuIMG_4036.thumb.jpeg.8152b22f780f910426c501f629654353.jpegIMG_4038.thumb.jpeg.57b034cf4a5eb74ca2521e5b78fb9e09.jpegIMG_4033.thumb.jpeg.5aeaaf035b106ce2f3fa8ea4b66ff2ce.jpeg

Opublikowano

Tu interwencja jest konieczna natychmiast. Te kable wyglądają tragicznie i lepiej zrobić to czym prędzej zanim dojdzie do zwarcia i dojdzie do samozapłonu. Zresztą nawet po izolacji na pierwszym zdjęciu widać, że już wcześniej musiało się coś tam dziac, bo trochę czarnego jest. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.