Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni,

lało mi się z tyłu silnika sporo oleju (aż ciekło po wydechu i dymiło zanim się nie wypaliło) pomyślałem, że to kwestia uszczelki pod pokrywą zaworów - może poradzicie: czy warto zasmarować to silikonem? stara uszczelka nie była jakaś bardzo sztywna... a mimo to przeciekała - tam z tyłu są różne zaokrąglenia i kąty... pomyślałem że może opcja z silikonem będzie tu dobra... wtyczka enkodera vvt też była cała w oleju...

pytanie dodatkowe - czy może tam ciec coś jeszcze? nie widać, żeby głowica była pęknięta... ale pomijając taki przypadek może warto jeszcze na coś zwrócić uwagę?

 

z góry dzięki, 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Po demontażu wyczyść dobrze płask do którego przylega uszczelka. Załóż nową uszczelkę, bez żadnego mazania silikonem! Moment dokrècania śrub pokrywy zaworów to tylko 10 NM. Przekroczenie powoduje przygniecenie uszczelki i w efekcie ponowny wyciek.

Ot, cała filozofia;)

Edytowane przez yeti19
Literówki
Opublikowano

a masz może jakiś patent, żeby ładnie z kluczem dynamometrycznym podejść pod te 3 śruby od strony podszybia? to jest najbardziej newralgiczne miejsce, a z takim ciężkim dostępem 😞

Opublikowano

tak, podszybie zdjęte.. ale mimo to zostaje taki niewielki "parapet" co styka się już z szybą i to trochę nachodzi... no nic - udało sie zdjąć, to uda się pewnie założyć 😉 komplet uszczelek kupiony i zakładam bez silikonu, a jak dalej będzie ciekło to silicon pójdzie w ruch 😉

 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli już koniecznie coś tam musisz polepić, weź Renzosil, Dirko albo Victor. To kleje do misek olejowych... ale wolałbym unikać takich kombinacji. Tyle że ja w ogóle dziwny jestem 😂😂

Edytowane przez yeti19
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kiedyś w Oplu 3 razy wymieniałem uszczelkę pokrywy (za każdym razem Victor Reinz) i zawsze ciekło na łączeniu głowicy z obudową rozrzadu. Dopiero za 4'tym razem jak to łączenie posmarowałem niewielką ilością Dirko to zaczęło być sucho. Pomimo, że TIS też wskazywał na składanie na sucho 😉 

Opublikowano

jak to mówią "few moments later"... nie wchodząc w całą historię... założyliśmy nową pokrywę zaworów z nową uszczelką.. w międzyczasie okazało się że ciekła też pompa vacum (i to miała poważny powód - splasticzałe i połamane uszczelki)... wymienione 2 oringi pompy, założona nowa pokrywa BEZ żadnych siliconów.. jako że nie miałem klucza dynamometrycznego dokręciłem wszystkie śruby do postawienia oporu i potem "po ślimaku od środka" każdą o 90st.... niestety ku&*&^a dalej cieknie... ta rynna jest w oleju i dalej kapie...

Pytanko - wiecie jak bez klucza dyn osiągnąć te 10Nm? albo czy 20Nm to jest już za dużo? (taki klucz mam - z jednej strony to 2x więcej ale z drugiej to nadal nie za duża siła...), może to 90st to za mało? 

chciałbym to spróbować jednak dokręcić, a jak to nie pomoże to chyba trzeba będzie zaje*%ć to którymś ze wskazanych wyżej silikonów...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

20nm to jest bardzo duzo, sroby fi8 na tyle ida. Te male 6tki moga peknac i bedzie klops. Jak nie masz klucza to mala grzechotka i dokrecasz do oporu, bez 90°, silikon musi byc stosowany w zagieciach polksiezyca, z tylu i z przodu. Nowa pokrywa byla z nowymi gumkami przy srobach? 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, RafalP73 napisał(a):

jak to mówią "few moments later"... nie wchodząc w całą historię... założyliśmy nową pokrywę zaworów z nową uszczelką.. w międzyczasie okazało się że ciekła też pompa vacum (i to miała poważny powód - splasticzałe i połamane uszczelki)... wymienione 2 oringi pompy, założona nowa pokrywa BEZ żadnych siliconów.. jako że nie miałem klucza dynamometrycznego dokręciłem wszystkie śruby do postawienia oporu i potem "po ślimaku od środka" każdą o 90st.... niestety ku&*&^a dalej cieknie... ta rynna jest w oleju i dalej kapie...

Pytanko - wiecie jak bez klucza dyn osiągnąć te 10Nm? albo czy 20Nm to jest już za dużo? (taki klucz mam - z jednej strony to 2x więcej ale z drugiej to nadal nie za duża siła...), może to 90st to za mało? 

chciałbym to spróbować jednak dokręcić, a jak to nie pomoże to chyba trzeba będzie zaje*%ć to którymś ze wskazanych wyżej silikonów...

20Nm to jest dużo za dużo, jak zaznaczył @kkx5. Łopatologicznie - chwyć w dwa palce metrową aluminiową rurkę na końcu której wisi 2 kg odważnik i utrzymaj ją w poziomie. Tylko pozornie to mało, ale własnie taka siła działa na tę śrubkę.

😉

Edytowane przez yeti19
Opublikowano

zainwestowałem w klucz 1-25 trudno... więcej będzie kosztować nowa głowica jak wyrwie śrubę. ALE... wczoraj oglądałem łączenie pokrywy i uszczelkę kamerka endo ze wszystkich stron i chyba uszczelka jednak jest OK, jakoś nie widać żeby tam coś ciekło... dziwny tez był fakt że auto po przejechaniu się miało wszystko suche, a nakapało jak było wyłączone... no i faktycznie - jak silnik chodzi to nie bardzo widać żeby cokolwiek się pociło/ciekło, ale jak się go wyłączy to na jednej ze śrub mocujących vacum pompę zaczyna sączyć się olej ?!?!

wcześniej wymieniłem obie uszczelki na vacum pompie i niestety jak się wyłączy silnik to po jakimś czasie robią się krople w jednym miejscu i to chyba to nadal kapie... ta mniejsza od strony głowicy była jakaś dziwna, bo wydawało się że jest za duża... ale jak sie ją wcisnęło to weszła... może coś się jednak źle ułożyła... więc tu chyba już zostaje niestety tylko silicon 😞

image.png.c61051734628cc1c1a7b6761b90046a5.png

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.