Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

3,5 tysiąca kilometrów temu przesiadłem się z G05 25d na G05 30d LCI, takie same koła (21”) takie samo zawieszenie ( stalowe, nie pneumatyczne). „Stara” i w obiegowej opinii nie jeżdżąca 25d ;), powadziła się świetnie i pewnie i tak nadal się zachowuje bo mam możliwość nią jeździć natomiast nowa 30d ( ach i och, oczywiście ;)) wszystko miodzio, nawet mogę się przyzwyczaić do panoramy  ale nie prowadzi się już tak pewnie. Oczywiście większa moc, więcej momentu wywołuje uśmiech ale zachowuje się jakby przy dodawaniu gazu lekko pływała, nie trzyma też tak dobrze toru jazdy, zachowuje się jakby miała bardziej miękko zestrojone zawieszenie czy układ kierowniczy ( tryb sport niewiele zmienia).

Byłem juz w ASO, zapewnili że dopieścili zbieżność, niczego to nie zmieniło.

Pytanie- LCI tak ma i trzeba się do tego przyzwyczaić czy jednak coś jest nie do końca w porządku ?

Wyważenie samochodu, bo więcej masy z przodu…?

Gdzie szukać, jeśli szukać?

Od razu uprzedzę, myślę o prędkościach rzędu 120-140 km/h, już wtedy jest to wyraźnie odczuwalne a im szybciej tym bardziej oczywiście. Różnice w prowadzeniu o których piszę nie są jakieś dramatyczne ale dla mnie odczuwalne.

z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

 

 

Opublikowano

Prowadzenie jest dla mnie tez bardzo inne w lci vs prelci, ale dla mnie ta roznica w prowadzeniu akurat na duzy plus. Zwalalem to na roznice w zawiasie i silniku, w pre lci mialem 40d i zwykly adaptacyjny zawias oraz os skretna a lci mam 60i i zawias m professional

Opublikowano

W lci u mnie kierownica chodzi zdecydowanie lżej. Jak zwykle tego nie lubie w autach i wole ciezej chodzaca kierę to tutaj mi to bardzo leży bo pomimo że chodzi lżej to jednak mocno czuję samochod i każdy drobny ruch przekłada się na ruch auta na drodze. Jestem pod wrazaniem ale podejrzewalem ze to zawias m pro. W pre lci ta kiera na tyle chodzila ciezej ze poprosilem w aso zeby sprawdzili prelci czy wszystko ok z tym ukladem jest:). Mialem bezposrednie porownanie bo przez miesiac mialem 2 auta lci i pre lci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Jerz napisał(a):

3,5 tysiąca kilometrów temu przesiadłem się z G05 25d na G05 30d LCI, takie same koła (21”) takie samo zawieszenie ( stalowe, nie pneumatyczne). „Stara” i w obiegowej opinii nie jeżdżąca 25d ;), powadziła się świetnie i pewnie i tak nadal się zachowuje bo mam możliwość nią jeździć natomiast nowa 30d ( ach i och, oczywiście ;)) wszystko miodzio, nawet mogę się przyzwyczaić do panoramy  ale nie prowadzi się już tak pewnie. Oczywiście większa moc, więcej momentu wywołuje uśmiech ale zachowuje się jakby przy dodawaniu gazu lekko pływała, nie trzyma też tak dobrze toru jazdy, zachowuje się jakby miała bardziej miękko zestrojone zawieszenie czy układ kierowniczy ( tryb sport niewiele zmienia).

Byłem juz w ASO, zapewnili że dopieścili zbieżność, niczego to nie zmieniło.

Pytanie- LCI tak ma i trzeba się do tego przyzwyczaić czy jednak coś jest nie do końca w porządku ?

Wyważenie samochodu, bo więcej masy z przodu…?

Gdzie szukać, jeśli szukać?

Od razu uprzedzę, myślę o prędkościach rzędu 120-140 km/h, już wtedy jest to wyraźnie odczuwalne a im szybciej tym bardziej oczywiście. Różnice w prowadzeniu o których piszę nie są jakieś dramatyczne ale dla mnie odczuwalne.

z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

 

 

KIlka rzeczy przychodzi na myśl:

1) masz inne opony (producent / model)

2) masz inne ciśnienie w oponach

3) w pre-LCI nie miałeś panoramy, teraz masz, czyli środek ciężkości powędrował wyżej i auto jest bardziej bujające (+100 kg w dachu)

4) odczuwasz inne zestrojenie układu kierowniczego (jest lżejsze i nieco mniej precyzyjne w LCI)

 

Zacząłbym od opon

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Opony są takie same, ciśnienie to była pierwsza rzecz o której pomyślałem, panoramy nie miałem, nie mam, mieć nie przewiduję. W punkcie czwartym dokładnie opisałeś to co próbowałem przekazać ! Tak, to jest to.

Zawieszenie w obydwu: m-pro bo lubię twardo 😉

Opublikowano

Masz zawias M Professional w 25d / 30d? Wow, to jedyne takie egzemplarze na rynku.

Opublikowano
W dniu 14.06.2025 o 12:48, Marchall napisał(a):

W lci u mnie kierownica chodzi zdecydowanie lżej. Jak zwykle tego nie lubie w autach i wole ciezej chodzaca kierę to tutaj mi to bardzo leży bo pomimo że chodzi lżej to jednak mocno czuję samochod i każdy drobny ruch przekłada się na ruch auta na drodze. 

W M60i nie masz możliwości zmiany ustawienia pracy kierownicy w opcjach M?

Opublikowano
5 godzin temu, BigCactus napisał(a):

W M60i nie masz możliwości zmiany ustawienia pracy kierownicy w opcjach M?

Tak, oczywiscie jest mozliwosc. Mi pasuje jak chodzi w comfort i jak chodzi w sport. Z ukladu jestem zadowolony 

Opublikowano
12 godzin temu, JarekR napisał(a):

Masz zawias M Professional w 25d / 30d? Wow, to jedyne takie egzemplarze na rynku.

Zaiste, tylko mi się tak wydawało 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.