Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, 

 

Mam wysoką temperaturę płynu, mianowicie dochodzi do 96 st i tak trzyma miedzy 96-98 st. Podczas jazdy na wysokim biegu temperatura dochodzi do 104 st ale po osiągnięciu obrotów ok 2800 i wzwyż powraca na 97-98 st. Nowa pompa Hepu, nowy termostat mahle 88 st. nowe koło pasowe. dół chłodnicy mega letni, góra ultra gorąca, węże twardsze ale da się ugiąć, nie baluje, nie ubywa płynu. odpowietrzony na 100%. Możliwe że termostat nie otwiera do końca? 

Pozdrawiam 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sprawdzałeś jak wygląda przestrzeń między chłodnicą wody i klimy ?

Opublikowano

Chłodnica czysta, myta nawet wewnątrz,  klima nie nabita bo silnik po kapitalnym remoncie i zastanawiam się czy może coś z rozrządem nie tak bo tez był wymieniany? za duży mod w mapie? Dziwne jest to że obroty maja wpływ na temperaturę. Jedzie spokojnie tylko utrzymując prędkość na 6 pod górę i temperatura rośnie do 104-105. Jak mu zredukuje do 5 i dam pełnego buta że rwie pod tą górę to temperatura spada do tych 97 st. mimo większego obciążenia. Pomijając fakt że podczas normalnej codziennej jazdy ma 96-97 st a to i tak sporo. A wahania są natychmiastowe. Chcesz utrzymać prędkość pod delikatne wzniesienie na wysokim biegu to kwestia max 10 sęk i temperatura 104. zredukujesz do 5 i dasz buta to kolejne 3-5 sek i ma 97. Testowałem to na autostradzie przy prędkościach 100-140 km. Na lokalnych jest goniony na wysokich obrotach (2400-3500) i nie wchodzi po za 100 st. tylko trzyma te okolice  97 st. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
23 minuty temu, olllllllo napisał(a):

zastanawiam się czy może coś z rozrządem nie tak bo tez był wymieniany

Niestety tutaj wiele nie podpowiem jak to sprawdzić. Nieodpowiedni moment wtrysku może powodować większą ilość ciepła, ale zakładam, że wtedy mieszanka będzie nieprawidłowo spalana więc będziesz miał dużo dymu. 

23 minuty temu, olllllllo napisał(a):

za duży mod w mapie?

Bez przesady... a ile uzyskasz na samej mapie, 230-240 KM ? Chociaż jak jest źle zrobiona to wszystko może się wydarzyć. Przed remontem była seria ?

32 minuty temu, olllllllo napisał(a):

Dziwne jest to że obroty maja wpływ na temperaturę.

Mają, na wyższych zawsze masz lepsze chłodzenie, bo pompa się szybciej obraca 🙂 

34 minuty temu, olllllllo napisał(a):

trzyma te okolice  97 st. 

To i tak trochę za dużo. Jak będzie +30C na dworze to ugotujesz silnik.

Wentylator sprawny ? Tam w E53 jest wisko czy elektryk ? EGR i chłodniczka EGR są OFF ?

Opublikowano

Jeżeli chodzi o dym to jest delikatny przy ostrym butowaniu ale to dosłownie szarawa mgiełka, na hamowni 220KM. Jeżeli chodzi o wydajność układu to wydaje się z zapasem, bo dół chłodnicy jest mega letni gdy góra ma ok 100 st. i dół z górą nigdy się nie zrównał. nawet na postoju przy obr. ok 1400 dochodzi do 98 st a przy ok 2400 schodzi do 96 st. W weekend chce wyrzucić termostat i zobaczyć jak będzie trzymać przy pełnym przelocie bo może termostat nie otwiera się do końca? Cała ekologia wyrzucona i wprogramowana. 

Wentylator elektryczny sprawny, co nie zmienia faktu ze przy prędkościach 120-140 i tak nie "działa" a mimo wszystko tem trzyma wysoko. 

Przeszukując inne grupy, są podobne tematy zostawione bez odpowiedzi, także temat nie jest specjalnie wyjątkowy. najgorsze że wszystko jest nowe, więc cieżko wykluczać i kupować kolejną pompę, termostat czy podmieniać komputery z czystym softem. 

Przed tuningiem ecu nie wiem jak chodził bo kupiłem "do remontu" 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, olllllllo napisał(a):

chce wyrzucić termostat i zobaczyć jak będzie trzymać przy pełnym przelocie

Jak wyciągniesz wkład z obudowy to zanim poskładasz obieg na nowo sprawdź najpierw w garnku z wodą jak się zachowuje. Może faktycznie nie otwiera.

Poczytaj jeszcze ten temat chociaż to trochę inny silnik.  

Opublikowano
4 godziny temu, olllllllo napisał(a):

dół chłodnicy jest mega letni gdy góra ma ok 100 st.

zapowietrzony?

  • Moderatorzy
Opublikowano
33 minuty temu, 520i napisał(a):

zapowietrzony?

Być może, ale według mnie to jest raczej prawidłowy objaw, że góra jest gorąca, a dół zimny i świadczy o tym, że chłodnica dobrze oddaje ciepło. Zasilanie chłodnicy jest od góry, a odbiór zimnej wody od dołu i trafia na termostat. Taki przepływ będzie dodatkowo wymuszał chłodzenie poprzez naturalny przepływ ciepła (nie wody) od dołu do góry więc różnica między dołem, a górą powinna być znaczna. 

Opublikowano
34 minuty temu, Fuser napisał(a):

to jest raczej prawidłowy objaw, że góra jest gorąca, a dół zimny

nie wiem jak jest rozwiązane zasilanie chłodnicy w gorącą wodę z silnika, ale z fizyki( na zdrowy rozum): ciepła woda dostaje się od dołu chłodnicy, przez co ma czas na schłodzenie się podczas "wędrówki" do góry chłodnicy i wtedy trafia do silnika schłodzona....

Jutro to sprawdzę w swoim aucie jak wrócę z pracy czy faktycznie jest tak jak piszesz...

  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, 520i napisał(a):

ciepła woda dostaje się od dołu chłodnicy, przez co ma czas na schłodzenie się podczas "wędrówki" do góry chłodnicy

Jak podasz ciepłą od dołu to na górze nie będzie zimna, bo ciepło idzie do góry. Grzejniki w domu też są zasilane od góry, żeby na piec trafiała zimna woda.

bp-blogwww-6.png

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ogrzewanie w kabinie jest normalne?

Korek od zbiornika wyrównawczego w jakim stanie? Ma 140 wypisane od dołu?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.