Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio pisałem o problemie w mojej 530d, który już został rozwiązany, była to kostka stacyjki. Teraz nadeszła pora na kolejną część problemu. Kostka stacyjki swoją drogą ale gdy wróciłem do domu po 1,5h trasie samochód nie chciał już odpalić, rozrusznik tylko przeskakiwał. Po dociśnięciu klemy z tyłu samochód normalnie odpalił ale było czuć spaleniznę więc go zgasiłem i po 10s od tego wybuchła poduszka pasażera i klema pirotechniczna. Rozbebeszyłem cały samochód i zauważyłem, że pod nogami pasażera jest przytopiona główna wiązka i masa pod nią (prawdopodobnie przez to wybuchła poduszka). Samochód odpala tylko w sytuacji gdy jest podpięty akumulator i starter, na samym aku taka sama sytuacja jak przed wybuchem poduszki. Kable w wiązce i masa są wstawione, wszystkie punkty masowe wyczyszczone. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie może leżeć problem? Przekaźnik ten niebieski w skrzynce pod maską działa, te z tyłu też. 

IMG_9606.jpeg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wygląda na zalanie. Do sprawdzenia wytłoczka w drzwiach czy nie jest odklejona, bo wtedy zacieka woda do środka, ewentualnie gdzieś po słupku, szyberdach odpływ podobno, ale nie mam więc nie potwierdzę.

Pod dywanem, bliżej fotela pasażera jest skrzynka bezpiecznikowa. Zobacz co tam się dzieje.

 

Opublikowano
4 godziny temu, Fuser napisał(a):

Wygląda na zalanie. Do sprawdzenia wytłoczka w drzwiach czy nie jest odklejona, bo wtedy zacieka woda do środka, ewentualnie gdzieś po słupku, szyberdach odpływ podobno, ale nie mam więc nie potwierdzę.

Pod dywanem, bliżej fotela pasażera jest skrzynka bezpiecznikowa. Zobacz co tam się dzieje.

 

Będę miał to na uwadze, sprawdzę tą skrzynkę. Jeśli wszystko będzie z nią okej to co jeszcze sprawdzić? Zastanawia mnie to, że jak wspomagam akumulator starterem to normalnie samochód odpala, rozrusznik na krótko śrubokrętem też kręci ale po przekręceniu stacyjki robi tak jakby nie miał siły zakręcić. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
6 godzin temu, f3arv napisał(a):

po przekręceniu stacyjki robi tak jakby nie miał siły zakręcić

Zbyt duży spadek napięcia na kablach i elektromagnes nie może przesunąć bendixa i nie załącza rozrusznika. W starterze masz cztery baterie Li-ion co razem daje około 15V dlatego działa. Sprawdź tę skrzynkę pod fotelem zanim spalisz auto.

Opublikowano

Jest strata na kablu od stacyjki do rozrusznika, pokazuje 10V a powinno być 12. To by oznaczało, że uszkodzony jest ten kabel prawda?

Jak mogę sprawdzić tą skrzynkę?

  • Moderatorzy
Opublikowano

A zaglądałeś w końcu jak wyglądają bezpieczniki w tej skrzynce ? Nic tam nie zgniło ? Jeśli wszystko jest OK, to bym sprawdził kostkę stacyjki czy nie są upalone styki. Jakie napięcie ma Aku ?

 

Jak chcesz coś po chwili dopisać to rób to poprzez edycję poprzedniego postu, bo inaczej to ja mam robotę, żeby scalać takie wypowiedzi 🙂

Opublikowano

Przepraszam w takim razie za dołożenie roboty. Kable idące do tej skrzynki wyglądają ok, nie są pognite. W kostce stacyjki jak już ją wymieniłem na nową to rozebrałem starą i te miedziane styki były czarne w niektórych miejscach. 

IMG_9655.jpeg

IMG_9653.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź masę na silniku i rezystancję między klemą plusową a tym grubym przewodem na rozruszniku.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

... i napięcie akumulatora w spoczynku, bo może szukamy kwadratowych jaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.