Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W pamięci mam błędy:

DME: Fuel trim bank 1, permissible range exceeded

DME: Fuel trim bank2, permissible range exceeded

sZukać dziur w dolocie? 

 

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od tego bym zaczął.

  • Lubię to 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

jutro sprawdzę...

ale - apropo przepustnicy... Mam tą elektroniczną....Gdy naciskam delikatnie pedał gazu....do pewnego momentu, auto nie reaguje, a potem aż wciaska w fotel i auto rusza.... uszkodzona przepustnica, czy to efekt nieszczelności?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może być efekt nieszczelności
m54 na niskich otwarciach przepustnicy jest sterowane silnikiem krokowym. Dopiero potem zaczyna się otwierać przepustnica

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
15 godzin temu, nomad66 napisał(a):

m54 na niskich otwarciach przepustnicy jest sterowane silnikiem krokowym

ok, jutro podmienię...mam zapasowy...Mam nadzieję że kolor gniazda będzie się zgadzał... Były dwa kolory - czrny i szary i trzeba wkładać taki kolor, jaki fabryka dała. W przeciwnym razie, silnik wariuje....

Opublikowano

niestety, silnik krokowy ma gniazdo szare - d...pa blada....

Ale.... od filtra paliwa idzie podciśnienie do gumy na dolocie.... "Se" podotykałem toto i zobaczyłem że bez użycia siły, lata toto podciśnienie w rurce niczym..... Użyłem taśmy teflonowej i już nie lata. Poszedłem tropem dziury w dolocie i.. Dwie śruby w pokrywie zaworów - te koło cewek - są - były mokre od oleju. Już wymieniłem gumki. Czujnik powietrza w dolocie okazał się fałszywym tropem...za to odma.....od pokrywy zaworów jest czysta....dalej tracę ją z oczu, ale widzę rurkę schodzącą do bagnetu... Po poruszaniu nią -nic nie demontowałem - jest 20.00- lata jak żyd po pustym sklepie. Jutro demontuję filtr i to co przeszkadza aby się upewnić czy to dobry trop.... chodzi o wąż z numerem 4

crankas ventilation system.webp

Opublikowano (edytowane)

ten wąż nr 4 jest podłączony - niestety - a tak się zapowiadał że to właśnie to....

Za to przy samej odmie, wąż jest "zgnieciony, zassany" - tak jakby ktoś z niego wyssał powietrze.  Na razie prowizorka i zrobię swój wąż z czegoś innego. W Polsce kupię komplet odmy. U mnie jest ta z M52, ale w "płaszczyku" na zimne kraje....(dziwnie to brzmi- teraz tutaj jest 20 stopni na plusie, i jajo idzie znieśc z upału...a zimy są tu cieplejsze niż w Polsce- nie mówiąc o tym, że śnieg, to tylko w górach).

Wyjąłem korokowca -jest szary niestety (mam czarny w magazynie). Ale wyczyściłem go i silnik już tak nie wachluje obrotami (pewnie kupię nowy).

Za to znalazłem ciekawostkę. Ten wężyk (oświetlony z kapturkiem). nigdzie nie był podłączony. Fabryka puściła go po rurce bagnetu do góry. Idzie od strony łączenia silnika i skrzyni. Myslałem że to odpowietrzenie skrzyni, ale owo odpowietrzenie jest z tyłu skrzyni, a wężyk wyraźnie idzie od strony silnika. Szukałem podłączenia do kolektora- nic nie ma - wszystkie trzy są zaślepione. Do portu podciśnien, który jest obok, też go nie pdłączę, bo nie ma do czego. Wężyk jest sztywny - jak do paliwa. Założyłem na niego ten kapturek - nic to nie dało.

Co to jest?

ISTA- gdy kazałem jej zrobić plan pracy wykazała że walnięte są obie sondy lambda (chyba przed katalizatorem)....

 

IMG_20250519_193737.jpg

IMG_20250519_193815.jpg

Gumy dolotu są całe - obie. 

Edytowane przez 520i
Opublikowano

jeszcze jedno zauważyłem- błąd silnika nie zapala się rano, gdy jadę do pracy, ale zawsze gdy z pracy wracam....Co to ma do rzeczy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rurka wygląda na odpowietrzenie przedniego dyfra

Zwykle rurka nr 4 jest zalepiona "zwęglonym" olejem, może to powodować problemy. Do tego zwykle te węże nie wytrzymują próby czasu i się "rozpuszczają". Jakiś zbrojony wąż odporny na olej rozwiąże sprawę.
Wszystkie podciśnienia do sprawdzenia: za kolektorem są takie kapturki, podciśnienie do filtra paliwa itp

Krokowca umyj porządnie, oryginalny będzie chodził (chyba, że wygląda jak zaorane pole). Jak ruszasz ręką ma latać luźno w środku.

 

To że masz błąd sond przed katem, to nie oznacza od razu, że są zepsute
Sondy za katem lepiej wykodować
 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
16 godzin temu, nomad66 napisał(a):

Zwykle rurka nr 4 jest zalepiona "zwęglonym" olejem, może to powodować problemy. Do tego zwykle te węże nie wytrzymują próby czasu i się "rozpuszczają". Jakiś zbrojony wąż odporny na olej rozwiąże sprawę.

Na razie, zrobię prowizorkę z wężem nr 4. Po wakacjach, wyjmę bagnet i go rozwiercę aby się nie zatykał (tak samo zrobiłem ze spływem oleju z odmy w e39). Spawarkę mam, to bez problemu to zrobię. Cały komplet odmy, kupię w PL.

16 godzin temu, nomad66 napisał(a):

Wszystkie podciśnienia do sprawdzenia: za kolektorem są takie kapturki, podciśnienie do filtra paliwa itp

Już sprawdzone. Jeden z kap[utrków - ten najgrubszy był popękany. Węże podciśnień- sprawdzone. Guma dolotu do przepustnicy - sprawdzona....

Krokowiec, do wymiany..... wczoraj go wyjąłem ,umyłem a dziś tak wachlował obrotami, że aż zgasło mi auto.... Potem zacząłem go obserwować - objawy całkowitego zużycia. Gdy puszczam gaz - krokowiec nie potrafi sobie z tym poradzić.  

A właśnie, jakie powinny być obroty silnika na jałowym, po rozgrzaniu?
Dziś jadę po kompresor i robię próbę dymu....Mam nadzieję, że to dobry trop.

Krokowiec zamówiłem nowy, Części do DISA - regeneracja- idą nowe....

Apropo sond - wiem że to niemożliwe żeby obie padły naraz....to pokłosie tego błędu "fuel trim..."

16 godzin temu, nomad66 napisał(a):

rurka wygląda na odpowietrzenie przedniego dyfra

sprawdzę

Opublikowano

z próby dymu nic nie wyszło - kompresor nie pompował powietrza.....

rurka spływu oleju z odmy już kupiona - będę wywalał tą zgniecioną na tą którą dziś kupiłem.

Zastanawia mnie pokrywa głowicy. Odkręciłem kontrolnie 2-3 śrubki. Pod każdą z nich, był olej...... Jakoś sobie nie przypominam żeby w tym miejscu producent dopuszczał obecnośc oleju. To by wskazywało, że uszczelka już nie trzyma..... W miejscu świec - na dwóch śrubach też olej....

Mam kłopot z odkręceniem jednej śruby - tej po prawej stronie, ostatniej - od strony grodzi.....dokręcona na maxa....

Umyłem przepływomierz i odpaliłem auto.... Chodzi jakby spokojniej, ale po chwili zaczyna przebierać - odnoszę wrażenie, że nie tak mocno jak poprzednio...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a swiece w ogóle sprawdzałeś?
W jakim stanie gumki od cewek? Masz te przykręcane czy wciskane?

 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
22 godziny temu, nomad66 napisał(a):

a swiece w ogóle sprawdzałeś?
W jakim stanie gumki od cewek? Masz te przykręcane czy wciskane?

🙂  to było pierwsze co sprawdziłem i wymieniłem. świece mam teraz NGK bkrgeoup 3199. Cewki są wciskane. gumki są w bardzo dobrym stanie. Jedna jest wymieniona.

No i chyba zbliżamy się wielkimi krokami do otwarcia szampana i świętowania auta bez błędów....

Dziś tylko błąd fuel trim bank  2  i fuel trim bank 2 control limit....

Bank 1 czysty. Co zrobiłem?

1. Przejrzałem gumy dolotu. poskręcałem bardzo mocno. Przepływka poszła do przymusowej kąpieli. Po odpaleniu - zaraz po kąpieli, auto inaczej chodziło, ale nie normalnie- nadal kulało.

uszczelniłem podciśnienia dochodzące do gumy dolotu

Dziś, do wymiany poszła uszczelka pokrywy zaworów i gumki pod śruby - były twarde.

Wrażenia z jazdy do pracy? - Silnik chodzi równo, ładnie, pomimo tego błędu na banku 2.

nomad66 - miałeś rację. Krokowiec odżył i trzyma ładnie obroty. ten, co kupiłem - pójdzie na półkę jako zapas.

 

Opublikowano

Mam tu takie coś:

DM Przygotowanie mieszanki rząd 2, dopuszczalny zakres przekroczony... i gdy kliknę na ten błąd, wyświetla się ekran 2 - że niby sonda uszkodzona....

Może to być prawda?

Bank 2 - to ten od strony grodzi? Ta tylna sonda (na wydechu u góry - według opisu błędu). Zastanawiam się czy ją wymienić.... Tyle że: błąd pokazuje się tylko po pracy (jak jest wyższa temperatura otoczenia - co to ma wspólnego?) Rano- gdy est zimniej - błąd nie występuje....

Dziś zauważyłem że cieknie mi zbiornik spryskiwacza - tylna pompka się rozszczelniła. Kapie, akurat w miejscu gdzie jest sonda....

IMG_20250526_183232.jpg

IMG_20250526_183516.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rząd 2 przed katalizatorem czyli w kolektorze wydechowym tym bliżej grodzi.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)

problem rozwiązany. Tak wygląda sonda z bank 2.

kapała na nią woda ze zbiornika spryskiwaczy..... to spowodowało zwarcie w sondzie... Mam 2 sondy z e39, więc jedna poszła na podmiankę. Po wykasowaniu błędu i podmiance sond - o dziwo, bardzo łatwo dało się ją odkręcić- jazda próbna wypadła pomyślnie.

teraz muszę kupić wszystkie 3 gumki pod silniki spryskiwaczy w zbiorniku..... Na razie użyłem silikonu pod gumki...

IMG_20250527_174559.jpg

Edytowane przez 520i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.