Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wiem że tematów było dużo ale po przewertowaniu wszystkich forów zagranicznych również nie znalazłem takiego przypadku jak u mnie. 

Wibracje na kierownicy i budzie od 120 do 150 km/h  ( bardzo delikatne buczenie ) 

Auto z przebiegiem 80 tyś/km bezwypadkowe

Odwiedziłem 3 najlepsze zakłady specjalizujące się w marce i żaden nic nie znalazł !!!!!

Wibracje są dużej częstotliwości jak asystent pasa ruchu i niezależne od przyspieszania czy żeglowania .

Najdziwniejsze że auto  jeździ jak po sznurku i nikt nie widzi żadnych luzów ,stuków,  dźwięków, jak nowe...

CO zostało wykonane: 

- Koła wykluczone 4 zestawy + nowe opony + 4 razy hunter itp

-  Tarcze 1-2 setki więc lepiej jak nowe 🙂 zero wibracji przy hamowaniu

-  zaciski sprawdzone się nie zapiekają

- felgi także czyszczone i piasty na styku

- poduszki silnika ok

- przeguby zewnętrzne zero stuków luzów 

- łącznik wału elastyczny wymieniony oryginał asekuracyjnie po czym jeszcze raz na nowy zero zmian

- podpora wału odkręcana sprawdzana ok

- flansza łącząca dyfer z wałem zero luzu.

- przedni wał zero luzów na krzyżakach

- tuleje wachaczy sztywno

- to samo końcówki drążków itd

-półosie nie maja   luzów 

- geometria sprawdzona

Zostaje chyba tylko maglownica  albo przeguby wewnętrzne ale dziwi że zero oznak przy przyspieszaniu czy ruszaniu ??? I przy tym przebiegu ?? 

Jest to wibracja przy pewnej prędkości więc pochodzi raczej z ruchu obrotowego więc maglownice bym wykluczył .

Liczę na merytoryczne podpowiedzi ...

Pozdrawiam

 

 

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

W poprzednim G30 maglownicę wymieniali mi przy przebiegu ~60tys. km, a mówili że to i tak dobrze, bo zdarzają się tacy, którzy wymieniają po 20tys. km 😄 Także te maglownice chyba nie są pancerne. W każdym razie u mnie problem okazał się nie z maglownicą tylko z wahaczami rozprężnymi (objawem było zgrzytanie podczas manewrów parkingowych). Nie wiem jaka jest przyczyna u Ciebie, ale piszę, żebyś nie zakładał, że coś jest dobre, bo przebieg nie wskazuje na zużycie bądź uszkodzenie jakiegoś podzespołu. Zawsze może się trafić jakaś wadliwa partia lub wadliwy egzemplarz danego elementu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Skoro tylko w danym przedziale to coś co w tym momencie szybko się kręci i wpada w wibracje. Półosie, wał, nie wiem co by innego mogło powodować wibracje akurat w danym przedziale prędkości, skoro koła i hamulce wykluczone, może faktycznie przeguby jak buczy lub może dyfer.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano
13 minut temu, feel_x napisał(a):

Skoro tylko w danym przedziale to coś co w tym momencie szybko się kręci i wpada w wibracje. Półosie, wał, nie wiem co by innego mogło powodować wibracje akurat w danym przedziale prędkości, skoro koła i hamulce wykluczone, może faktycznie przeguby jak buczy lub może dyfer.

Auto miesiąc temu po zakupie wymienione oleje w dyfrach i we wszystkim czym możliwe :

Pytanie czy pół osie nie stukały by albo wibrowały mocniej przy przyspieszaniu ? 

Zakładam że skoro drgania na kierownicy to przednie półosie tylko po rozłączeniu w VTG przedniego napędu dalej bez zmian żadnej różnicy. 

Opublikowano

Na zagranicznych forach wyczytałem że to wada fabryczna i prawie każde nowe g.. ma wibracje. Obdzwoniłem warsztaty i podobno z rynku Niemieckiego auta diagnozują wymieniają i bez efektu . Czy ktoś posiada g.. bez wibracji 120km/h + ?? Nie wiem czy w ogóle wymieniać półosie itd skoro nikt nie widzi żadnych odstepstw od stanu nowego. Dziwi mnie czemu jest tak dużo smaru na łożyskach że przy każdym zdejmowaniu koła na kołnierzu piasty jest tłusto ,czyli wypływa z pod tarczy...

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie nic nie wibruje i nigdy nie wibrowalo , mialem jakies grzechoty ale to byly wyrabane poduszki silnika/skrzyni. 

Opublikowano
Godzinę temu, Wilk1987 napisał(a):

Na zagranicznych forach wyczytałem że to wada fabryczna i prawie każde nowe g.. ma wibracje. Obdzwoniłem warsztaty i podobno z rynku Niemieckiego auta diagnozują wymieniają i bez efektu . Czy ktoś posiada g.. bez wibracji 120km/h + ?? Nie wiem czy w ogóle wymieniać półosie itd skoro nikt nie widzi żadnych odstepstw od stanu nowego. Dziwi mnie czemu jest tak dużo smaru na łożyskach że przy każdym zdejmowaniu koła na kołnierzu piasty jest tłusto ,czyli wypływa z pod tarczy...

Ale kręcisz sie ciągle "przy kominie" , czy jeździłeś po różnych drogach juz? 

Wibracje nie są standardem 😂 kto by kupował nowe auto wtedy i po co. 

Jak masz niski przebieg lub auto stało np pół roku na trawie czy kamieniach, to moze być cos z piastami. Zacznij od sprawdzania plastikow i osłon (np tarcz) 

  • Lubię to 1
Opublikowano

W niemcach jest duzo lepszy asfalt niz w Polsce, czasami jedzie sie dosłownie jak po gładkiej tafli, że opon nie słychać. Nie wiem skąd to info o wadach fabrycznych na zachodzie, od ahmeda czy od vladimira 😆

Opublikowano

Trochę więcej zaufania, pisałem już że wszystko było sprawdzane nawet kam montowaliśmy na wał i półosie podczas jazdy.Piszesz dyrdymaly o osłonach które były z 4 razy odkręcane i każdy krzyżak tuleja itp sprawdzane. Odnośnie tematu na g31 ktoś tutaj podrzucił link jak znajdę to wrzucę bo ludzie w szwecji na testach mieli ok ,a po odebraniu ciągle wibracje i sądzą się grupowo. Sam osobiście testowałem  cx60  z salonu i miała z 4 wady w które nie mogłem uwierzyć ze dopuścili do sprzedaży a jednak ludzie kupują ! Nie chodzi o drogi Niemieckie tylko że auta z ich rynku mają wibracje a krajowe rzadziej. Kilka kluczowych warsztatów w Polsce twierdzi że w g.. wymieniali po kolei podzespoły i nie było efektu!!! Z kolei zagranicą ktoś odkrył że w g.. kołnierz piasty a średnica w feldze org.  jest za duży luz .Dozwolony 0.15mm a jest ok 0.30mm. Jutro zamawiam blaszki 0.13 i kołki centrujące koło względem otworów.  Zeczywiscie jak odkręcam  koła to same spadają z luzem.... Widzę poziom pomocy tego forum ogranicza się do osłon i krzywienia piast od trawy..!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jedynie mam drgania po tzw flat spot. Czyli gdy auto stoi dłuższy czas i opony UHP  się odkształcą od ciężaru auta. Trwa to kilka kilometrów póki nylon się nie rozgrzeje i opony nie wrócą do swojego prawidłowego kształtu. Niestety nie da się tego uniknąć w oponach UHP. Natomiast nie ma absolutnie żadnych wibracji w przedziale 0- 250km/h

Żadnego smaru wypływającego na piastach też nie ma....

Moje g31 jest z rynku niemieckiego jakby co 😉

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano

Temat wałkowany na całym świecie, ludzie chyba doktoraty z tego robią. BMW ma w ofercie specjalne podkładki cierne na styk felgi z piastą - niektórym pomogło. Innym pomogły jakieś tulejki kasujące luz na otworze centrującym. Można kombinować z ciśnieniem, można sprawdzić geometrię i sto innych tematów. U mnie czasami pojawia się to na kilka, kilkanaście minut po czym samo znika. Ja nie doszedłem do jednoznacznych wniosków. Nie jest to uciążliwe ale jednak irytuje. Zawsze pomaga najprostsze rozwiązanie - wyjście poza zakres 120-150.

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
5 godzin temu, Wilk1987 napisał(a):

Na zagranicznych forach wyczytałem że to wada fabryczna i prawie każde nowe g.. ma wibracje. Obdzwoniłem warsztaty i podobno z rynku Niemieckiego auta diagnozują wymieniają i bez efektu . Czy ktoś posiada g.. bez wibracji 120km/h + ?? Nie wiem czy w ogóle wymieniać półosie itd skoro nikt nie widzi żadnych odstepstw od stanu nowego. Dziwi mnie czemu jest tak dużo smaru na łożyskach że przy każdym zdejmowaniu koła na kołnierzu piasty jest tłusto ,czyli wypływa z pod tarczy...

Mam już drugą G30-tkę. Myślisz, że bym kupił kolejną gdyby mi coś wibrowało w tej pierwszej? Dobry żart. W żadnej nic nie wibruje i nigdy nie wibrowało, a testowałem je w zakresie prędkości od 1 do ponad 300km/h. Także ten...te legendy o wibracjach to chyba z tureckiego forum, na którym najmłodsze auto ma 18 lat i jest po 10 wypadkach.

Opublikowano (edytowane)

Zanim pojawią się obraźliwe określenia kolejnych nacji tu dwa wątki o tym problemie:

US. https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1512720
DE https://www.motor-talk.de/forum/vibration-bei-130km-h-moegliche-loesung-t7293197.html

Niestety mnie też to dopadło. Ostatecznie sprawa sprowadziła się do opon. I tu ważna jest dokładność pomiaru i tolerancja. Dla serwisanta bicie 70N-90N może być OK, w BMW widzę, że 40+ już czuć. U mnie tylko jedno koło z 120N powodowało wibracje auta. Aby skompletować 4 nowe dobre opony musiałem przerobić 8. Letnie, które były dobre przy zdejmowaniu zimą (pełne koła), przy ponownym zakładaniu (dwa) miały 110N. Nowe, które zakupiłem teraz przy zakładaniu miały <30N, ponownie zmierzone po 2 tygodniach 60N. I mówię o oponach premium z *, pełnych kołach, unikaniu dziur itp.

Mam zatem doskonały miks: auto sztywne ale i wrażliwe na koła, równe felgi niedające skompensować bicia opony, spadająca jakość opon, brak miejsca na przechowywanie kół „pod nadzorem”, nierówne drogi uszkadzające w końcu idealne opony po krótkim czasie, na aucie o dużej wrażliwości na bicie itd.itd.

Jeśli widziałeś wyniki pomiarów, są w okolicach 40N, opona nie ma odkształceń bocznych, to rzeczywiście możesz wykluczyć opony.

 

Edytowane przez fpopek
Opublikowano
10 godzin temu, s0nar napisał(a):

Także ten...te legendy o wibracjach to chyba z tureckiego forum, na którym najmłodsze auto ma 18 lat i jest po 10 wypadkach.

Najstarsze G30 nie ma 18 a 8 lat, nie sądzę aby jakiekolwiek na świecie było po 10 wypadkach. Tak że ten...

Po prostu różni ludzie mają różny próg wrażliwości/akceptacji. Ja w swoim aucie, jak pisałem, czasami przez krótki czas czuję minimalne wibracje (fakt że nigdy na kierownicy), a nikt kto ze mną jeździ tego nie odczuwa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dieslu zawsze beda wieksze wibracje ale w g30 nie powinien i generalnie nie jest to zaden znany szerzej problem a to ze ktos ma problem z oponami lub felgami czy piastami sa to po prostu incydenty , ludzie wyszukuja potem na forach i okazuje sie ze na kilkadziesiat tysiecy wyprodukowanych sztuk problem ma kilkanascie osob ot i tyle. 

Opublikowano

Po co samemu przekopywać cały Internet jak w mig zrobi to CzatGPT?

"Wibracje w BMW G30 (czyli serii 5 produkowanej od 2017 roku) to dość często zgłaszany problem(...)

Skoro wibracje w Twoim BMW G30 pojawiają się tylko w przedziale 120–150 km/h, to najczęściej winne są koła, opony lub elementy zawieszenia odpowiedzialne za prowadzenie osi przedniej. Ten zakres prędkości to tzw. „klasyczny objaw niewyważenia dynamicznego”.

 

🎯 Najbardziej prawdopodobne przyczyny:

Niewyważone koła (nawet minimalnie) – już 5–10 gramów może dać efekt przy 130 km/h.

 

Zniekształcona opona – np. tzw. "jajko", czyli odkształcenie wewnętrznej struktury – często niewidoczne gołym okiem.

 

Felga z lekkim skrzywieniem – szczególnie przy felgach aluminiowych 18”+.

 

Zużyte tuleje wahaczy przednich (np. dolnych) – mogą powodować rezonans i niestabilność przy wyższych prędkościach.

 

Zabrudzony lub źle zamontowany pierścień centrujący (przy felgach nieoryginalnych) – problem niedoceniany, a bardzo częsty.

 

Kwestia zbieżności/geometrii – jeśli koła są nieidealnie ustawione, może dochodzić do drgań tylko przy konkretnych prędkościach.

 

✅ Co warto zrobić (krok po kroku):

Wyważenie dynamiczne na nowoczesnej maszynie z testem drogowym (Hunter Road Force) – bardzo ważne!

 

Sprawdzenie bicia felg i opon na maszynie (w pionie i poziomie).

 

Zamiana kół przód ↔ tył (jeśli rozmiar na to pozwala) – zobacz, czy wibracje się przeniosą.

 

Sprawdzenie zawieszenia przedniego (tuleje, sworznie, łączniki stabilizatora).

 

Ewentualna diagnostyka napędu xDrive (jeśli masz wersję 4x4) – choć mniej prawdopodobne w tym przypadku."

Nie ma za co.

 

Opublikowano

Dzisiaj poraz enty byłem u oponiarza żeby sprawdził dynamicznie.Niestety popsuła się maszyna ale wedle zagranicznych foruw stwierdził luz na jednej piaście z kołem przednik na otworze centrujacym!! Nakręcił taśmę i delikatnie szpilkami dociskał i na kierownicy teraz mniej czuć. Nie pokoi mnie dziwne lekkie buczenie pulsacyjne od 100km/h jakby z tyłu auta i przechodzi to na kierownicę przy 120.Kolega siedząc z tyłu czuje to bardziej niż z przodu więc coś jest na rzeczy. Ręce opadają auto dla farmaceuty....

Opublikowano
1 minutę temu, mirkomz napisał(a):

Po co samemu przekopywać cały Internet jak w mig zrobi to CzatGPT?

"Wibracje w BMW G30 (czyli serii 5 produkowanej od 2017 roku) to dość często zgłaszany problem(...)

Skoro wibracje w Twoim BMW G30 pojawiają się tylko w przedziale 120–150 km/h, to najczęściej winne są koła, opony lub elementy zawieszenia odpowiedzialne za prowadzenie osi przedniej. Ten zakres prędkości to tzw. „klasyczny objaw niewyważenia dynamicznego”.

 

🎯 Najbardziej prawdopodobne przyczyny:

Niewyważone koła (nawet minimalnie) – już 5–10 gramów może dać efekt przy 130 km/h.

 

Zniekształcona opona – np. tzw. "jajko", czyli odkształcenie wewnętrznej struktury – często niewidoczne gołym okiem.

 

Felga z lekkim skrzywieniem – szczególnie przy felgach aluminiowych 18”+.

 

Zużyte tuleje wahaczy przednich (np. dolnych) – mogą powodować rezonans i niestabilność przy wyższych prędkościach.

 

Zabrudzony lub źle zamontowany pierścień centrujący (przy felgach nieoryginalnych) – problem niedoceniany, a bardzo częsty.

 

Kwestia zbieżności/geometrii – jeśli koła są nieidealnie ustawione, może dochodzić do drgań tylko przy konkretnych prędkościach.

 

✅ Co warto zrobić (krok po kroku):

Wyważenie dynamiczne na nowoczesnej maszynie z testem drogowym (Hunter Road Force) – bardzo ważne!

 

Sprawdzenie bicia felg i opon na maszynie (w pionie i poziomie).

 

Zamiana kół przód ↔ tył (jeśli rozmiar na to pozwala) – zobacz, czy wibracje się przeniosą.

 

Sprawdzenie zawieszenia przedniego (tuleje, sworznie, łączniki stabilizatora).

 

Ewentualna diagnostyka napędu xDrive (jeśli masz wersję 4x4) – choć mniej prawdopodobne w tym przypadku."

Nie ma za co.

 

Dziękuję ale każdy punkt był sprawdzany w 3 warsztatach ze stacją diagnostyczna i oponiarzami.4 komplety kół przekładali mechanicy...

Opublikowano

Na salonowych p7 było poniżej 40N i biło.Kupilem nowe p7 takie same i mniej czuć wibracje a na Hunter 90N wyszło!! .Zoptymalizowali do 65 ale to nic nie zmienia więc nie wierzę w same opony...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeloz kola od kogos komu nie bije.  

Opublikowano
Godzinę temu, saab napisał(a):

Przeloz kola od kogos komu nie bije.  

Dwa razy robione i u mnie bije😕

Opublikowano

Mi całkowicie przestało wibrować dopiero jak zmieniłem rozrząd, który na 100k przebiegu dawał juz oznaki zużycia. 

Oczywiście zacząłem od szperania w napędzie. Trochę tuleja, trochę poduszka, trochę koło pasowe, przednie piasty też wymieniłem bo byly po 1000. Wszystko mam OE lub producenta pierwszego montażu. Z przodu obie polosie nowe lobro (ale akirat spekaly mi gumy to wymienilem calosc. Ale teraz jak zmieniłem rozrząd dopiero przy 140k, to nawet na skorodowanych zimowych 10cioletnich felgach jest po prostu cisza, że nie do wiary. 

Zatem możliwe że samo rozmontowanie i ponowne umiejętne zmontowanie skrzyni, vtg i napędu, przywróciło powiedzmy amatorsko że odpowiednie naprężenie. 

 

Dlatego to może być wszystko. 🤷🏻‍♂️👋

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, Wilk1987 napisał(a):

Na salonowych p7 było poniżej 40N i biło.Kupilem nowe p7 takie same i mniej czuć wibracje a na Hunter 90N wyszło!! .Zoptymalizowali do 65 ale to nic nie zmienia więc nie wierzę w same opony...

Opony Runflaty czy zwykłe?

Opublikowano
34 minuty temu, Rufio napisał(a):

Opony Runflaty czy zwykłe?

Zwykle z homologacja na takich wyszedł z salonu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.