Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry wszystkim 🙂

Mam Touringa z roku 2002 z silnikiem M54 i miałem stłuczkę. Niestety tak upierdliwą, że wszystko poszło "górą" - maska nie do uratowania, zbite lampy, pogięty pas przedni. Stwierdziłem, że rozdłubię wszystko sam, żeby trochę zaoszczędzić i przy okazji się czegoś nauczyć. Okazało się to prostsze niż myślałem 😉 i zidentyfikowałem już części które mi są potrzebne. Na szczęście silnik pali od strzała, olej się nie wylał, czynnik klimy nie uciekł, a dodatkowo po tym niefortunnym zdarzeniu udało mi się jeszcze trochę przejechać do pracy gdzie mogłem bezpiecznie zostawić auto i po drodze nic nie biło, nie stukało, nie ściągało, skrzynia automatyczna zmieniała biegi i tak dalej. Więc mam nadzieję, że skończy się na relatywnie prostych rzeczach. 
 
To tyle z mojej historii, mam w związku z tym parę pytań do osób bardziej zorientowanych:
 
1) Czy pasy przednie się różniły pomiędzy sobą przed liftem i po? Czy ma znaczenie benzyna czy diesel? Ktoś mi kiedyś powiedział, że niby przedliftowe bardziej "gniły", czy to w ogóle jest prawda? A może jest na odwrót?
Czy wentylatory chłodnicy klimatyzacji - przedlift/polift, benzyna/diesel - pasują do siebie?
 
2) Lampy po stłuczce działały, tak naprawdę pobiły się klosze i zostały wyrwane z mocowań. Nawet nie poszła żadna z żarówek. Miałem je w całkiem niezłym stanie (może ktoś kiedyś je regenerował, nie wiem), działały regulatory, światła się charakterystycznie podnosiły przy włączaniu. Czy jest opcja kupna samych lamp Helli, w sensie obudów, do których mógłbym przełożyć swoje silniki regulatorów i startery?
 
3) Przy okazji wyszło też, że chłodnica wody jest nieszczelna, ale przy korku spustowym tam na dole - zapaćkana jest dolna osłona silnika. Nie wiem, czy stało się to w momencie tej stłuczki, a może tak jeździłem dłuższy czas nic nie wiedząc - sprawdzałem płyn co jakiś czas i stan był OK. Bawić się w używki czy kupić nówkę? Jakie firmy polecacie?
Auto ma automatyczną skrzynię - jak rozumiem to ma znaczenie? Nie zgłębiałem jeszcze tematu, ale gdzieś mi mignęła używana chłodnica ale niby do E46, w opisie ktoś napisał, że do automatycznej skrzyni bo miała jakieś wyprowadzenie do niej.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
36 minut temu, npnk napisał(a):

Czy wentylatory chłodnicy klimatyzacji - przedlift/polift, benzyna/diesel - pasują do siebie?

Zależy od wtyczki, 3 lub 4 piny. Używki nie kupuj, bo każdy oryginał to będzie śmietnik chyba, że elektrycznie twój jest sprawny, a coś się połamało.

38 minut temu, npnk napisał(a):

Czy jest opcja kupna samych lamp Helli, w sensie obudów, do których mógłbym przełożyć swoje silniki regulatorów i startery?

Jako nowa część zamienna to raczej nie. Przekładanie wnętrzności to bardzo dużo pracy, a może być problem z rozklejeniem kloszy. Jeśli sam nie regenerowałeś nigdy lamp to raczej próbuj uratować to co jest.

44 minuty temu, npnk napisał(a):

chłodnica wody jest nieszczelna

Chłodnicę wymieniałem u siebie na jakiś najtańszy zamiennik i działa dobrze trzeci rok.

Numerów części szukaj na realoem.com po swoim VIN to nie będziesz zgadywał.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wszystko jest praktycznie to samo, tylko same światła i zderzaki są inne. Na masce są trochę inne nerki, ale smama maska to też to samo.

Znajdź jakiegoś do rozbiórki i części w komplecie zgarnij, tak chyba najbardziej ekonomicznie. Maskę weź razem z zawiasami, bo nie ma opcji, żeby Twoje były ok po zrolowaniu maski.

Uchwyty lampy możesz pokleić jakimś 2-składnikowym epoksydem, a klosze można kupić nowe oddzielnie. Możesz mieć problem z rozklejeniem obecnych lamp, coś tam kładli mocniejszego niż butyl.

Rozłóż na części, zobacz co potrzebujesz i dzwoń po OLXach czy jakichś szrotach i szukaj kto ma w jednym kawałku. Najlepiej samemu podjechać odrbać, bo maska to kawał paczki i raz, że mogą zniszczyć w transporcie, 2 widzisz co bierzesz.

Opublikowano
51 minut temu, Fuser napisał(a):

Zależy od wtyczki, 3 lub 4 piny. Używki nie kupuj, bo każdy oryginał to będzie śmietnik chyba, że elektrycznie twój jest sprawny, a coś się połamało.

Dzięki za odpowiedź. Niestety pas przedni jak dostał na górze, pod nerkami, to wgiął się do środka tak, że wentylator połamał się o chłodnicę klimy i jest całkowicie do wywalenia.

51 minut temu, Fuser napisał(a):

Jako nowa część zamienna to raczej nie. Przekładanie wnętrzności to bardzo dużo pracy, a może być problem z rozklejeniem kloszy. Jeśli sam nie regenerowałeś nigdy lamp to raczej próbuj uratować to co jest.

Nigdy nie regenerowałem lamp i chyba sobie to daruję, najwyżej sprzedam silnik regulatorów i startery, może się to komuś przyda.

51 minut temu, Fuser napisał(a):

Chłodnicę wymieniałem u siebie na jakiś najtańszy zamiennik i działa dobrze trzeci rok.

Numerów części szukaj na realoem.com po swoim VIN to nie będziesz zgadywał.

Bardzo cenne informacje, tak zrobię, dzięki 👍

49 minut temu, madseason napisał(a):

Wszystko jest praktycznie to samo, tylko same światła i zderzaki są inne. Na masce są trochę inne nerki, ale smama maska to też to samo.

Znajdź jakiegoś do rozbiórki i części w komplecie zgarnij, tak chyba najbardziej ekonomicznie. Maskę weź razem z zawiasami, bo nie ma opcji, żeby Twoje były ok po zrolowaniu maski.

Rozłóż na części, zobacz co potrzebujesz i dzwoń po OLXach czy jakichś szrotach i szukaj kto ma w jednym kawałku. Najlepiej samemu podjechać odrbać, bo maska to kawał paczki i raz, że mogą zniszczyć w transporcie, 2 widzisz co bierzesz.

Właśnie tak planuję 😃👍 Znajomy ma campera VW T4 którym zamierzamy się bryknąć po części, im więcej w jednym miejscu tym lepiej. Też mi się nie widzi wysyłanie maski.

Z tymi zawiasami super rada, dzięki, nie pomyślałem o tym.

49 minut temu, madseason napisał(a):

Uchwyty lampy możesz pokleić jakimś 2-składnikowym epoksydem, a klosze można kupić nowe oddzielnie. Możesz mieć problem z rozklejeniem obecnych lamp, coś tam kładli mocniejszego niż butyl.

O ile odkręcanie i przykręcanie śrubek to żaden problem, tak akurat nie mam czasu z tym się bawić - wyobrażałem sobie, że odkręcę silniki regulacji i startery i przełożę do "nowych" lamp. No ale trudno, najwyżej kupię całość.

Jeszcze jedno pytanie, po odkręceniu zderzaka odkryłem, że odkurzacz EGR się kompletnie nie trzyma na tych trzech śrubach, może od tego uderzenia, a może po prostu ze starości. Wiecie dokładnie jakie to są te "gumośruby"?

Pozdrawiam!

1743851150251.jpg

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Numer części - 11727559515.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.