Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy zmianie kół + oleju, dostałem info że można ale nie trzeba wymienić łącznik elastyczny wału.

Nie mam żadnych objawów, dlatego zastanawiam się na ile to pilne. Podobno na gwarancji tego jeszcze by nie uznali, bo poniżej granicznego zużycia.

 

 

IMG_7535.jpeg

IMG_7537.jpeg

Opublikowano

Miałem zdecydowanie mniejsze spękania, ale na wszelki wypadek wymieniłem. Może powodować wibracje, grozi uszkodzeniem łożyska. Natomiast wg dokumentacji BMW jeśli nie wyszły na wierz nitki kordu, nie ma potrzeby wymieniać. Tak też mi odpowiedziało ASO po zgłoszeniu gwarancyjnym. Ale co ciekawe po gwarancji przy okazji przeglądu zdecydowanie zalecili już wymianę. Ogólnie to słaby punkt, spękania u mnie pojawiły się po zaledwie 60 kkm.

Opublikowano
25 minut temu, mirkomz napisał(a):

Miałem zdecydowanie mniejsze spękania, ale na wszelki wypadek wymieniłem. Może powodować wibracje, grozi uszkodzeniem łożyska. Natomiast wg dokumentacji BMW jeśli nie wyszły na wierz nitki kordu, nie ma potrzeby wymieniać. Tak też mi odpowiedziało ASO po zgłoszeniu gwarancyjnym. Ale co ciekawe po gwarancji przy okazji przeglądu zdecydowanie zalecili już wymianę. Ogólnie to słaby punkt, spękania u mnie pojawiły się po zaledwie 60 kkm.

Dzięki za odpowiedź. Ja mam jeszcze auto z pakietem serwisowym i zakładam, że odmówią. Pewnie wymienię za swoje, tak jak dodatkowo robię wymiany oleju. Przebieg 58K.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe , ja mam 102 tys i nie zauwazylem zuzyciatego elementu. 

Opublikowano
10 godzin temu, mm88 napisał(a):

Dzięki za odpowiedź. Ja mam jeszcze auto z pakietem serwisowym i zakładam, że odmówią. Pewnie wymienię za swoje, tak jak dodatkowo robię wymiany oleju. Przebieg 58K.

Wymieniaj. U mnie przy 95 tys wyglądał ciut lepiej ale i tak wymieniłem.

Opublikowano (edytowane)

Ja już 2 razy wymieniałem ten łącznik. Raz na gwarancji i raz bez gwarancji. U mnie był źródłem wibracji. Serwis nie robił, żadnego problemu z wymianą na gwarancji.

 

Tak na marginesie (jestem Inżynierem materiałowcem, pół życia praca z tworzywami sztucznymi i gumami)  każde, nawet najmniejsze pęknięcie jest niedopuszczalne i to co pokazałeś na zdjęciu to od dawna jest do wymiany.

Edytowane przez Piotr U
  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, Piotr U napisał(a):

 każde, nawet najmniejsze pęknięcie jest niedopuszczalne

pl | Edi 
Strona główna / BMW G30 530d xDrive Sedan / Instrukcje napraw i dane techniczne / 26 Wał napędowy / 26 00 Wał napędowy, ogólny /

26 00 ... Kryteria oceny dysków elastycznych

1VnXMC9mOc

Funkcja elastycznego dysku:

Elastyczny dysk jest również nazywany elastycznym sprzęgłem stałym. Łączy dwa wały jak wał napędowy i ze względu na sztywność sprężyny może wpływać na częstotliwość drgań własnych pasm wału.

Tłumi skoki momentu obrotowego, pulsacje uderzeniowe (odgłos stukania z kół zębatych) i izoluje hałasy.

Dwa wały, które mają zostać połączone, muszą być idealnie wyrównane. Centrowanie końców wałów z wystarczającą sztywnością promieniową jest niezbędne, aby zapewnić zachowanie buta.

Dzięki centrowaniu ze sztywnością promieniową unika się występowania większych sił odśrodkowych, które mogą wystąpić również w przypadku dokładnie wyrównanych wałów na skutek sprężystego zachowania się giętkich tarcz.

1Vng4e0F8z Budowa elastycznego dysku:
  • Wewnętrzna struktura elastycznego dysku (funkcja: monitorowanie momentu obrotowego)

    (1) Pakiety wątków

    (2) Tuleje stalowe

  • Widok zewnętrzny elastycznego dysku (funkcja: odsprzęganie, tłumienie i kompensacja kąta)

    (3) Materiał zewnętrzny wykonany z gumy

1VnXQFZYDa

Poniższe rysunki przedstawiają kryteria oceny elastycznych dysków, zgodnie z którymi nie należy ich wymieniać !

Ocena OK

  • Widoczne pęknięcia w części gumowej, ale nie widać gwintów (→ jedynie zmiana optyczna)
  • Wielkość i liczba pęknięć nie mają znaczenia dla oceny
  • Elastyczny dysk jest w pełni funkcjonalny i gotowy do użycia
  • Oczekiwany pozostały okres użytkowania > 50% całkowitego okresu użytkowania
1VngAPxKu9

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1Vnfzf8HWk

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1Vng528Jt5

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1Vng1k9tv2

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1VnXQFZYDa

Poniższe rysunki przedstawiają kryteria oceny elastycznych tarcz, według których należy je wymienić !

Ocena nie jest OK

  • Widoczne są pęknięcia w części gumowej i pojedyncze gwinty.
  • Komponent o ograniczonej funkcjonalności
  • Oczekiwany pozostały okres eksploatacji <50% całkowitego okresu eksploatacji
1VngBSTQ29

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

1VnfzzJbug

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

1Vng4pFEpT

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

1VngCCBWa8

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

Linki sponsorowane
Ustawienia dotyczące prywatności i plików cookie
Zarządzana przez Google. Zgodność z zasadami TCF organizacji IAB. ID platformy: 300
Tylko w celach informacyjnych. Zastrzeżenie>>
     
 

Wiadomość nie została określona.

 
 
     
Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, mirkomz napisał(a):
pl | Edi 
Strona główna / BMW G30 530d xDrive Sedan / Instrukcje napraw i dane techniczne / 26 Wał napędowy / 26 00 Wał napędowy, ogólny /

26 00 ... Kryteria oceny dysków elastycznych

1VnXMC9mOc

Funkcja elastycznego dysku:

Elastyczny dysk jest również nazywany elastycznym sprzęgłem stałym. Łączy dwa wały jak wał napędowy i ze względu na sztywność sprężyny może wpływać na częstotliwość drgań własnych pasm wału.

Tłumi skoki momentu obrotowego, pulsacje uderzeniowe (odgłos stukania z kół zębatych) i izoluje hałasy.

Dwa wały, które mają zostać połączone, muszą być idealnie wyrównane. Centrowanie końców wałów z wystarczającą sztywnością promieniową jest niezbędne, aby zapewnić zachowanie buta.

Dzięki centrowaniu ze sztywnością promieniową unika się występowania większych sił odśrodkowych, które mogą wystąpić również w przypadku dokładnie wyrównanych wałów na skutek sprężystego zachowania się giętkich tarcz.

1Vng4e0F8z Budowa elastycznego dysku:
  • Wewnętrzna struktura elastycznego dysku (funkcja: monitorowanie momentu obrotowego)

    (1) Pakiety wątków

    (2) Tuleje stalowe

  • Widok zewnętrzny elastycznego dysku (funkcja: odsprzęganie, tłumienie i kompensacja kąta)

    (3) Materiał zewnętrzny wykonany z gumy

1VnXQFZYDa

Poniższe rysunki przedstawiają kryteria oceny elastycznych dysków, zgodnie z którymi nie należy ich wymieniać !

Ocena OK

  • Widoczne pęknięcia w części gumowej, ale nie widać gwintów (→ jedynie zmiana optyczna)
  • Wielkość i liczba pęknięć nie mają znaczenia dla oceny
  • Elastyczny dysk jest w pełni funkcjonalny i gotowy do użycia
  • Oczekiwany pozostały okres użytkowania > 50% całkowitego okresu użytkowania
1VngAPxKu9

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1Vnfzf8HWk

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1Vng528Jt5

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1Vng1k9tv2

Ocena OK

→ Nie jest wymagana żadna wymiana

1VnXQFZYDa

Poniższe rysunki przedstawiają kryteria oceny elastycznych tarcz, według których należy je wymienić !

Ocena nie jest OK

  • Widoczne są pęknięcia w części gumowej i pojedyncze gwinty.
  • Komponent o ograniczonej funkcjonalności
  • Oczekiwany pozostały okres eksploatacji <50% całkowitego okresu eksploatacji
1VngBSTQ29

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

1VnfzzJbug

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

1Vng4pFEpT

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

1VngCCBWa8

Ocena nie jest OK

→ Zaleca się wymianę elastycznego dysku.

Linki sponsorowane
Ustawienia dotyczące prywatności i plików cookie
Zarządzana przez Google. Zgodność z zasadami TCF organizacji IAB. ID platformy: 300
Tylko w celach informacyjnych. Zastrzeżenie>>
     
 

Wiadomość nie została określona.

 
 
     

Standardy BMW potrafią zaskoczyć. Przez  6 lat pracowałem jako Szef produkcji przy wytwarzaniu elementów metalowo gumowych dla motoryzacji i po raz pierwszy coś takiego widzę. 

 

Nie mniej jednak zawsze jak ja mam uszkodzony element i wiem o tym uszkodzeniu to wymieniam i już, bo pewność niezawodności dla mnie znaczy więcej niż kilkaset złotych cena łącznika. 

 

Edytowane przez Piotr U
  • Lubię to 1
Opublikowano

Też jestem inż. mechanikiem i dlatego wymieniłem, wbrew stanowisku inżynierów BMW. Możliwe że jednak mają rację, ja nie zauważyłem żadnej zmiany po wymianie tego łącznika. Jednak na ruskim kanale рекмонт редукторов majster uczula na uszkodzenia tego elementu i nie raz pokazywał rozwalone przez to mosty i flansze. Tak czy owak jest to jeden ze słabych punktów BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla bmw takie elementy produkowalo zawsze corteco i faktycznie jakosciowo bylo to super. Dla poprzednich serii 5 ten element to koszt 250 pln dla g30 nie znalazlem ale tez nie szukałem. 

Opublikowano
W dniu 22.03.2025 o 09:04, koron1 napisał(a):

Wymieniacie tylko na ORI, czy jest jakiś dobry zamiennik?

Ja założyłem febi. Koszt 250zł. Oem 670.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wymieniałem z półtora roku temu. Od strony skrzyni jak nowy. Od strony dyfra spękany.  Założony został meyle hd. 

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano
W dniu 20.03.2025 o 14:57, Piotr U napisał(a):

Nie mniej jednak zawsze jak ja mam uszkodzony element i wiem o tym uszkodzeniu to wymieniam i już, bo pewność niezawodności dla mnie znaczy więcej niż kilkaset złotych cena łącznika. 

 

This. Wymieniać, nie marudzić. Prawidłowa eksploatacja BMW w dużej mierze polega na prewencji - masz pierwsze sygnały? To nie czekaj aż będzie gorzej, potencjalne wibracje na pewno nie będą miały dobrego wpływu. Ja zmieniałem to rok temu, auto miało wtedy 6.5 roku, przebieg 91,700 km.

W dniu 21.03.2025 o 20:36, ryb55 napisał(a):

A jaki to koszt?

Ja płaciłem 334 zł, ale nie mogę teraz dojść do tego czy to już razem z wymianą...Sama część rok temu kosztowała 186.09 zł.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja w ASO nie pracuje, ale to co kolega wrzucił w pierwszym poście to w mojej ocenie śmietnik.

W f07 wymieniłem takie rzeczy w zeszłym tygodniu - tylny łącznik miał delikatne spękania, przedni (aluminiowy, już niedostępny w ASO, zastąpiony gumowym) po oberwaniu śruby łączącej z wałem (2 razy). 

Według pierwszego mechanika co się tym zajmował - klej na gwinty i jedziemy dalej, bo wyglada ok. Kilka tygodni później mój mechanik stwierdził, że to się zaraz rozsypie i skrzynkę xDrive zabierze ze sobą - flansza po oberwaniu śrub już nie była osiowa, uszczelniacz puszczał, a tylny łącznik miał pęknięcia - to już uznałem, że robimy wszystko łącznie z poduchami silnika, które też w miarę wyglądały, nie były zerwane.

 

Efekt - silnik startuje i gaśnie mięciutko, a mikro-wibracje przy prędkościach autostradowych (myslałem, że powodowane przez opony zimowe) - zniknęły bezpowrotnie.

 

z7y5lI0.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.