Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem felgi od f32 do swojej E61 i z tego co wiem to będę potrzebował pierścienie centrujące, bo w E61 jest ET 72.6 a w f32 66.6 

Na allegro jest dużo tych pierścieni ale wszystkie mają parametry następujące:

Średnica zewnętrzna - felga - 72.6mm

Średnica wewnętrzna - piasta 66.6mm

A rozumiem, że skoro w E61 ET jest większe to potrzebuje pierścienie, które mają odwrotne parametry tak? Czy te pierścienie można zakładać też odwrotnie i pasują w każdą stronę? I ewentualnie jakiej firmy szukać pierścienie? 

Wrzucam też zdjęcie felg może ktoś takie założył i podzieli się wiedzą jak zrobić, żeby było dobrze. Dzięki i pozdro

Messenger_creation_859D0363-4FF5-44B6-89CF-CCBCF15F3905.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Man1ek17 ET to coś innego niż średnica piasty. Z tego co sprawdzałem to F32 ma tą samą średnicę piasty co E60/1 więc powinny teoretycznie pasować, i teraz, jeśli właśnie ET i szerokość felg będą podobne do wymagań twojego E61. No i nie ma czegoś takiego jak pierscień centrujący z większej średnicy na mniejszą do takiego zabiegu to musiałbyś założyć dystanse.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

ET jest to parametr wyrażony w milimetrach, który wyraża odległość piasty felgi od jej geometrycznego środka, czyli osi symetrii. Im mniejsza wartość ET tym bardziej wklęsła jest felga i bardziej wystaje na zewnątrz samochodu. Przykładowo dla e60 przy stylingu 135 et wynosi 20. Przykładowo Jeśli zmienisz na felgi z parametrem et 40, przy założeniu że felgi są tej samej szerokości to aby wystawała tak samo jak fabrycznie możesz zastosować dystans 20mm plus oczywiście dłuższe śruby kół. Przy wyższym et niż fabrycznie musisz zwrócić uwagę czy od wewnętrznej strony nic nie obciera o elementy zawieszenia i w takim wypadku musisz właśnie ratować się dystansem. Przy niższym et niż fabryczne musisz zwrócić uwagę, aby koło nie wystawało poza obrys nadkola.

Parametr et masz wybity na felgach na ich wewnętrznej stronie. Porównaj z fabryczną felgą i będziesz wiedział co dalej.

Edytowane przez tomaszj1990
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

To zostałem lekko wprowadzony w błąd z tym ET ale dzięki za tak obszerne wyjaśnienie tematu. O dystansach wiem ale jeszcze nie sprawdzałem jakie będę potrzebował, bo skupilem się na razie na tamtym temacie. Jak się zabiorę za montaż to dam znać jak poszło dla przyszłych pokoleń 😅

Edytowane przez Man1ek17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam trochę wiedzy zdobyć.... koła to nie zabawa na konsoli. - i absolutnie nie mówię tego złośliwie, nie zrozum mnie źle.

Parametr ET pozwala przy odpowiednim dobraniu na zastosowanie szerszej opony / felgi bez dystansów.

natomiast, jeśli zwiększysz ET przy tej samej szerokości, felga wejdzie głębiej i opona może ocierać o nadkole - wtedy dystans potrzebny.

kolega tomaszj1990 powyżej dobrze to opisał. 

PAMIĘTAJ o dłuższych śrubach jeśli zastosujesz dystans. 

co do śrub to jeszcze stara inżynierska zasada ... dla potomnych - śruba ma wejść minimalnie tyle zwoi ile ma grubości.

czyli jak ma 10 mm grubości - minimalnie ok 7 zwoi jeśli skok 1,5 mm.

 

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.