spookyhvh Opublikowano 9 Marca Opublikowano 9 Marca Witam, już od jakiegoś czasu mam problem z automatyczną skrzynią biegów. W skrócie: auto to BMW E90 335i z 2007 roku, skrzynia 6HP21X. Na podstawie własnych obserwacji i informacji znalezionych w internecie podejrzewałem, że przyczyną może być konwerter. Objawy, które zauważyłem: • Przy lekkim przyspieszaniu (na biegach 1–4) obroty dochodzą do 2000 rpm i utrzymują się na tym poziomie. Dopiero na 5. i 6. biegu widać zmianę, choć słychać, że skrzynia próbuje zmieniać biegi. Czasem także wydaje się, że obroty lub praca silnika falują, choć na obrotomierzu tego nie widać. Interpretuję to jako próbę zmiany biegu i działanie sprzęgła. • Po odpuszczeniu gazu obroty od razu spadają poniżej 1000 rpm (jak przy wrzuceniu na luz), a po ponownym dotknięciu gazu wracają na właściwy poziom. • Przy zwolnieniu i ponownym dodaniu gazu pojawia się chwilowe opóźnienie, a czasem obroty najpierw rosną, zanim skrzynia zareaguje. Wszystkie te objawy występują wyłącznie na początku jazdy (ok. 2 minuty po odpaleniu) i tylko na trybie “D”. W trybie “S” oraz przy zmianie biegów łopatkami problem nie występuje. Jedynie pierwszy punkt zdarza się także później, ale tylko przy mocniejszym wciśnięciu gazu (~70%). Przy pełnym gazie działa normalnie. Mechanik nie jest w stanie jednoznacznie określić przyczyny, a firma zajmująca się regeneracją konwerterów stwierdziła, że te objawy nie wskazują na jego awarię. Wydaje mi się to jednak nienormalne – z tego, co pamiętam, kiedyś nie widziałem czegoś takiego. Zainteresowałem się tym tematem, ponieważ obawiam się, żeby przez to nie doszło do uszkodzenia czegoś innego. Jeśli to skrzynia, to czy lepiej szukać drugiej na wymianę, czy próbować naprawiać? Otwieranie skrzyni i konwertera może okazać się kosztowne, a na razie nie chciałbym inwestować w to większych pieniędzy. Około rok temu miałem już problem ze skrzynią, konkretnie z wstecznym biegiem: link do tematu. Wtedy również został wymieniony olej w skrzyni. Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.
gorus Opublikowano 9 Marca Opublikowano 9 Marca Nie stać Cię na serwis tego auta to sprzedaj i kup takie na jakie Cię stać. wymienić konwerter na nowy + naprawa mechatroniki na początek
Panasonix Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca W Staszowie masz chyba serwis Ptak (o ile dobrze pamiętam nazwe) który zajebiście ogarnia skrzynie do BMW i konwertery za rozsądne pieniadze https://www.bikepics.com/members/panasonix82
Panasonix Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca https://ptakbmwserwis.pl https://www.bikepics.com/members/panasonix82
spookyhvh Opublikowano 10 Marca Autor Opublikowano 10 Marca 12 godzin temu, gorus napisał(a): Nie stać Cię na serwis tego auta to sprzedaj i kup takie na jakie Cię stać. wymienić konwerter na nowy + naprawa mechatroniki na początek Stać mnie, stać – po prostu chciałem najpierw skonsultować temat, żeby nie rozbierać wszystkiego i nie wymieniać na ślepo, jeśli nie ma takiej potrzeby. Dzięki za nakierowanie, zajmę się najpierw konwerterem i mechatroniką.
gorus Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca To dobrze , mechatronikę rozebrać i zmienić płytę separacyjną uszczelki itp . Będzie dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się