Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam taki problem ze "normalnie" włączone światła świecą idealnie ale gdzie przestanie je na AUTO (czyli pokrętło w lewo) aby doswietlalo pobocza gdy skręcam kierownicę to wtedy lewe światło automatycznie ucieka mocno w lewo. 

Czemu tak może się dziać ? Muszę zresetować jakieś ustawienia ? Mieliście coś podobnego ?

Na anglojęzycznych forach też nic nie mogę znaleźć na ten temat

 

Pozdrawiam,

Łukasz 

Edytowane przez siamer
Opublikowano

Jeśli dobrze pamiętam masz to opisane w instrukcji własnego auta. Niemniej masz nie tyle co xenon co dynamic xenon. Lewa lampa w trybie "miejskim" obniża się oraz skręca w lewo. Lampy mają kilka trybów oświetlenia drogi przed autem zależnie od ropoznanego terenu: miejski, autostrada, poza miastem itp -> sterownik zależnie od tego co widzi kamera oraz jaka jest prędkość auta zmienia te ustawienia by pole przed autem było oświetlone optymalnie do warunków i potrzeb.

 

Z tego powodu lampy ustawia się wyłącznie w trybie włączonym nigdy na auto.

Opublikowano (edytowane)

To nie problem. Masz prawidłowo działające skrętne reflektory.

W trybie AUTO lewa lampa zjeżdża na dół i na maksa w lewo. Powyżej 50km/h wraca na środek. Możesz to zauważyć, gdy podczas jazdy zatrzymasz się na światłach, wówczas na zderzaku poprzedzającego auta będziesz widział jak lampa odjeżdża najpierw w dół, a potem w lewo.

 

9 godzin temu, kosteg napisał(a):

Lampy mają kilka trybów oświetlenia drogi przed autem zależnie od ropoznanego terenu

To nie ma nic wspólnego z "rozpoznawaniem terenu". To działa 0-1. Wartością graniczną jest prędkość 50km/h. Skrętne reflektory wychodziły także w autach bez KAFAS czy FLA. 

Chyba, że autor ma adaptacyjne reflektory, ale nawet wtedy sterownik nie rozpoznaje terenu, to nie matrixy z Audi. 

Edytowane przez KucaQ
Opublikowano

Być może źle to nazwałem jednak mylisz się. Zmienne oświetlenie zależne jest od tego jaka jest prędkość, nachylenie terenu itp.

Zmienia się całość przy wjeździe i zjedzie ze wzniesień, inny jest tryb dla miasta inny tryb "country". I tak prędkość jest "głównym" wyznacznikiem jednak nie tylko ona pełni funkcje.

Zerknij na obrazki z tis -> to tak na szybko. 

AdaptiveHeadlights1.thumb.jpg.48b352ca9eef1f034a632ff7752277f7.jpg

AdaptiveHeadlights.jpg.007f1e13c217c8f83e4e3e9510d39ec9.jpg

3 minuty temu, KucaQ napisał(a):

Chyba, że autor ma adaptacyjne reflektory

Przecież skręcanie to właśnie adaptacyjne reflektory. Opcja dodatkowa to asystent świateł drogowych.

Uzupełnienie o kamerę z asystentem drogowym daje wariacje tego.

Non-glarehigh-beamassistant.jpg.b75b6ece4f789aebaf21b1dd13a39d4b.jpg

Opublikowano

To na jakiej podstawie reflektor ma wiedzieć, że auto jedzie z góry lub pod górę nie będąc wyposażonym w KAFAS czy FLA? 

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem pytania. Sam reflektor nie wie nic. To element wykonawczy. "robi to co mu cała elektronika zleci" - ani mniej ani więcej.

O nachyleniu terenu nie wie nigdy z kamery - obraz podczas jazdy nawet na stromym wzniesieniu jest zawsze płaski. Niemniej odpowiadając na pytanie - "żyroskop" z esp - czyli układ czujników przyśpieszeń jest w stanie określić czy pojazd jedzie po prostej czy może jednak nie, zapewne również sam komputer wie jak zmienia się obciążenie silnika. To jednak tylko pierwsze z brzegu domysły gdyż nie wczytywałem się w zasadę działania aż tak. Pewnym jest, że teren rozpoznaje i całość to coś więcej niż wyłącznie zmiana prędkości jaką sugerujesz.

 

Masz jednak rację w tym, że nie powinienem tego upraszczać tak jak w pierwszym poście tutaj to zrobiłem.

 

Edytowane przez kosteg
Opublikowano
1 godzinę temu, kosteg napisał(a):

"żyroskop" z esp - czyli układ czujników przyśpieszeń jest w stanie określić czy pojazd jedzie po prostej czy może jednak nie

Ok, to w takim razie wiem coś nowego 🙂 Dzięki za wyjaśnienie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.