Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po nocy zadnych zmian. nic samo sie nie naprawilo.

objawy sa identyczne jak wczoraj. wsteczy sie zalacza i po sekundzie spada.

 

tak sobie mysle, ze moze to wina sterownika, ktory podaje sygnal

do elektrozaworu tylko w pierwszym momencie, ale nie trzyma

tego stanu i dlatego skrzynia przestawia sie po chwili w tryb neutralny.

wsteczny nie lapie na zadnych obrotach... (probowalem, upewniajac sie, ze przeszkody sa za mna w bezpiecznej odleglosci)

 

gdyby chodzilo o usterke mechaniczna w skrzyni, to objawy bylyby troche inne. wsteczny nie lapalby w ogole. poza tym symptomy pokazywaly by sie stopniwo. a tu raz i koniec...

 

mam nadzieje, ze podpowiedz marka760i pozwoli to zweryfikowac...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeżeli koledzy piszą, że odłaczyć wtyczkę od skrzyni to może wystarczy wyjąć bezpieczniki?

Mam jakiś schemat (ale od 740'94), jest tam bezpiecznik F100-80A i F22-10A i F44-15A

Może spróbujesz.

 

zagladalem do bezpiecznikow, ale nie widze zadnego odpowiedzialnego za sterowanie skrzynia. chyba, ze ten bezpiecznik miesci sie gdzies indziej niz w glownej skrzynce bezpiecznikow pod maska...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
oczywiście jeździć tak nie mozna bo skrzynia jest w trybie awaryjnym ale tu chodzi o ustalenie usterki mechaniczna elektryczna jezeli po odpięciu wtyku skrzynia ruszy do tyłu wiadomo el zawory jezeli nie to tylko tarczki ja gdzies mam zrobiona dokumentacje tej usterki tylko nie moge znaleść bo mam taki burdel w komputerze ,że aż strach sie bać

a gdzie sie fizycznie mieszcza te elektrozawory?

jesli przy odpietej wtyczce auto ruszy, to ewidetnie szwankuja elektrozawory?

a moze szwankowac modul sterowania skrzynia (ten pod maska)???

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

jakby była wina sterownika to by pisało GETRIBEPROGRAM

weź w końcu odpinaj tą wtyczke albo odłącz komp bo sraczki dostaje i pisz co sie dzieje. dokumentacje znalazłem to znowu podpowiem ale najpierw zrób ten test z odłaczeniem zasilania do skrzyni

BMW sie nie psuje
Opublikowano
jutro jestem umowiony na kanal, wiec zdam relacje wieczorem.

Tylko sluchaj pan panie Boczek!,zeby pana nie wpuscili w kanal!!

Ferdek

I ja Pazdzioch sie przylaczam

pozdrawiam

Opublikowano

w mojej skrzynce nie ma elektronicznego sterowania biegiem wstecznym, wiec odpiecie wtyczki nic nie daje.

mam skrzynie 5HP30 (A5S560Z to wewnetrzne oznaczenie ZF) i prawdopodobnie chodzi o usterke, o ktorej pisal piotr e38.

umowiony jestem z samochodem do warsztatu (ktory na szczescie przeniosl sie z warszawy w lokalizacje o wiele blizsza miejscu mojego aktualnego pobytu.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

auto juz w warsztacie. od razu wjechal na podnosnik.

pierwsza diagnoza - kosz wstecznego (piotr e38 to sugerowal)

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Lincoln

 

Głowy nie dam, ale chyba 5HP30 niestety.

Jak masz możliwość to wjedź na kanał i przeczytaj z tabliczki na skrzyni.

 

Ja na szczęście mam 5HP24, nie jest może niezniszczalna, ale dużo mocniejsza

Pozdrawiam :D

Opublikowano

Witam,

 

 

jezeli juz jestesmy przy skrzyniach - mam w swoim BMW 5HP24 - i bylem pol roku temu w centrali ZF w Dortmund´zie (niemcy). Zostal wymieniony olej - okolo 10 litrow, poza tym zmiana wszystkich kuleczek, filtrow, jak sie nie myle takze kosza - wyciagnieta zostala kaseta - wszystko wyczyszczone - z powrotem - skrecone - i jest cacy. Skrzynia pracuje znacznie elastyczniej - auto mialo wtedy okolo 200 tys. km. Polecam ten zabieg wszystkim - ktorzy akurat beda w poblizu Dortmund´u. Gostek ktory sie zajmuje tymi sprawami - pracuje w ZF od okolo 24 lat - i na prawde wie o co chodzi. Nadzoruje on na co dzien - remonty generalne skrzyni od klientow prywatnych. Cala operacja kosztowala ok. 250 Euro.

 

Podaje link - strony - opisu - tekiej samej akcji - w Dortmundzie - przez innego czlonka niemieckiego forum 7er.com - wraz ze zdjeciami i adresem.

 

http://www.7-forum.com/modelle/e38/berichte/getriebeoel_wechsel_zf.php

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano
Ciekawa sprawa z tymi skrzynkami...

A orientuje sie ktoś jaki automat jest w 740d z 2000 roku, oraz jakie są jego najczestrze dolegliwosci??

pozdr

ma 100% w 740d jest 5HP30 . tylko ta skrzynka wytrzymywała 560 Nm w 99 roku.

Opublikowano
Polecam ten zabieg wszystkim - ktorzy akurat beda w poblizu Dortmund´u. Gostek ktory sie zajmuje tymi sprawami - pracuje w ZF od okolo 24 lat - i na prawde wie o co chodzi. Nadzoruje on na co dzien - remonty generalne skrzyni od klientow prywatnych. Cala operacja kosztowala ok. 250 Euro.

 

Podaje link - strony - opisu - tekiej samej akcji - w Dortmundzie - przez innego czlonka niemieckiego forum 7er.com - wraz ze zdjeciami i adresem.

 

http://www.7-forum.com/modelle/e38/berichte/getriebeoel_wechsel_zf.php

 

potwierdzam. Moj znajomy serwisuje tam skrzynie swojej 750i '00.

Opublikowano
Ciekawa sprawa z tymi skrzynkami...

A orientuje sie ktoś jaki automat jest w 740d z 2000 roku, oraz jakie są jego najczestrze dolegliwosci??

pozdr

ma 100% w 740d jest 5HP30 . tylko ta skrzynka wytrzymywała 560 Nm w 99 roku.

 

wytrzymywała albo nie wytrzymywała... :wink:

 

kosz wtsecznego w 5hp30 to czesta przypadlosc - niestety - tylko nie rozumiem dlaczego nic z tym nie zrobiono - w 92 rku wypuscili 740 z wadliwymi skrzyniami ( wlasnie kosz wstecznego sie rozsypywal ) , i dalej po kilku dobrych latach produkcji skrzynie maja te same dolegliwosci ...

 

moim zdaniem to komletna paranoja - skoro zf nie umie zrobic skrzyni przenoszacej taki moment to niech sie za to nie bierze - najdziwniejsze jest to ze robia swietne skrzynie do autobusow , ciezarowek i sprzetu ciezkiego , ktore przenosza ogromne momenty sil ... a tu do zwyklego bmw nie potrafia

 

conajmniej dziwna sprawa :|

Opublikowano

Szkoda... bo autko ma na liczniki już ponad 200tyś...

Co do dzilania skrzyni wydaje mi sie, że zabiera ona sporo wigoru jednostce, przez jakby to powiedzieć powolnie zmieny biegów, pracuje gładko, płynnie, ale jakby z opóxnieniem, wsteczny puki co nie wyskakuje, ale w planach było podniesienie mocy do 280kM, a momentu do ponad 600Nm, teraz popadam w wądpliwosci...

A jak zrobiono "myk" z dłuższymi przełożeniami, w koncu w dieslu takie winno sie stosować w zwiazku z innym zakresem użytecznym oborotów???

Opublikowano

wytrzymywała albo nie wytrzymywała... :wink:

 

kosz wtsecznego w 5hp30 to czesta przypadlosc - niestety - tylko nie rozumiem dlaczego nic z tym nie zrobiono - w 92 rku wypuscili 740 z wadliwymi skrzyniami ( wlasnie kosz wstecznego sie rozsypywal ) , i dalej po kilku dobrych latach produkcji skrzynie maja te same dolegliwosci ...

 

moim zdaniem to komletna paranoja - skoro zf nie umie zrobic skrzyni przenoszacej taki moment to niech sie za to nie bierze -

 

to nie tak do konca- jesli chodzi o biegi do przodu to bardzo wytrzymala skrzynia- wsadz 5HP24 do 5.4 czy 4.0d to jedyne co uswiadczysz to swąd spalenizny..ze skrzyni...

a za znikanie wstecznego najczesciej nie ponosi winy rozpadający sie kosz( juz bylo na forum kilka takich przypadków- ze wstecznego nie było a kosz cały ) a te dwie niewinne kuleczki -

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img99.imageshack.us/img99/1526/9aresizeuj4.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img99.imageshack.us/img99/5960/10aresizeii6.jpg

Opublikowano

A jak zrobiono "myk" z dłuższymi przełożeniami, w koncu w dieslu takie winno sie stosować w zwiazku z innym zakresem użytecznym oborotów???

 

zastosowano dyfer z dłuzszym przełozeniem- 2,65 zamiast 2,93 w 740i 4.4 czy 2,81 w 750i

Opublikowano

Frank, a co takiego dzieje sie z tymi kuleczkami???

ulegaja jakiemus mechanicznemu defektowi czy gdzies sie klinuja???

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Ulegaja mechanicznemu tarciu - i zmniejszaja swoja srednice -

tym samym nie spelniajac swoich funkcji - byl to blad materialu -

nowo montowane kulki z ZF - sa juz trwalsze.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano
Tak czytajac ten watek zaczynam sie coraz bardziej obawiac.Nosze sie z zamiarem kupna E38 z M62B44 i naprawdopodobniej bedzie tam 5HP30.Co nalezy robic aby utrzymac tra skrzynke w dobrym stanie, chodzi mi o eksploatacje i co najlepiej zrobic po kupnie auta.Wymiana oleju i filtra od razu?Wiem ze kosz to okolo 1500pln i jakos nie kreci mnie mysl jego wymiany.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano
kosz czy kulki - efekt taki sam - unieruchmienie pojazdu -> wina leszy po stronie ZF - wiadomo ze nie dzieje sie to po 20 tys przebiegu - ale dlaczego skrzynia jest w tym ukaldazie najslabszym ogniwem ?? czyba przez 6 lat mogli cos z tym zrobic ??
Opublikowano

Jezeli skrzynie ZF bylyby przez swoich uzytkownikow - od poczatku prawidlowo serwisowane - mam na mysli wymiany olejow i filtrow - problem nastepowal by napewno o wiele pozniej. Niestety ASO BMW wprowadza tutaj klientow w blad (przynajmniej w niemczech) i twierdzi ze oleju w skrzyniach wymieniac nie trzeba - "Longlife" :duh: Warsztaty BMW na pewno nie martwia sie mnostwem klientow z padnietymi skrzyniami. BMW zarabia na samym posrednictwie skrzyni miedzy klientem a ZF troche ponad 1000 Euro. Za wymiane padnietej skrzyni - na regenerowana z gwarancja zaplacimy w ZF - okolo 1600 - 1800 Euro a w BMW 2800 - 3200 Euro :norty:

Auta maja dobre - innego bym nie kupil - ale politykoa cenowa wobec klientow jest nie na miejscu - nie wiem jak w polsce ale - w niemczech - wciska sie klientowi ostatni kit - aby tylko zostawil jak najwiecej kasy w ich kieszeniach.

 

Tak jeszcze raz co do skrzyni - czestym problemem jest tez przeplywomierz - gdy ten daje skrzyni - zle dane - dochodzi takze bardzo czesto do problemow - ale do tego wniosku napewno juz duzo ludzi tutaj doszlo. Zycze cie panie Boczek duzo sczescia przy regeneracji - i szerkoiej drogi :cool2:

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano

No to Panie Lincoln jeśli przez 200 tys km auto jeździło u niemca i oliwa w skrzyni jest Long Life to na 100% nie była wymieniana, dokładnie tak to się odbywa jak napisał Sebek, ale nie tylko u niemców bo i u nas w serwisie jak widzą Long Life to mówią żeby nie wymiwniać ,,paranoja" perpetum mobile to jeszcze nikt nie wymyślił.

 

Ja kupiłem swoje autko z przebiegiem prawie 190 tys, olej zmieniłem no i filtr oczywiście ok 7,5 litra ESSO LT71141, mam obecnie 226 tys km i narazie chula jak talala

 

Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.