Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!!

Chciałabym podzielić się swoim nowym "tuningiem". Postanowiłem tym razem wymienić lewarek-gałkę zmiany biegów w swoim aucie X5 E53 2004, i trochę go unowocześnić. Napiszcie co o tym sądzicie. Automat oczywiście.

IMG_20240804_092639.jpg

IMG_20240804_092707.jpg

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Gałka i ekran nie pasują do tego wnętrza. Postaw na klasykę i fabryczne radio. Dziś moduł BT załatwia sprawę muzyki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Podchodziłem kiedyś do tematu zmiany na taką gałę w e91 ale widziałem zdjęcia i wyglądało to komicznie.

Gałka jest mega wysoka, jakby siedzieć w autobusie a dwa to śmiesznie wyglądają dwa "wyświetlacze" pozycji biegu.

spacer.png

Opublikowano
13 godzin temu, Ponta napisał(a):

Gałka i ekran nie pasują do tego wnętrza. Postaw na klasykę i fabryczne radio. Dziś moduł BT załatwia sprawę muzyki.

Niestety radio zostało uszkodzone (rozlany ekran). Nowe z modułem I-bus przenosi w nową epokę i daje dużo więcej możliwości. Ale szanuję inne poglądy.

Opublikowano
3 minuty temu, Kuj0n napisał(a):

Podchodziłem kiedyś do tematu zmiany na taką gałę w e91 ale widziałem zdjęcia i wyglądało to komicznie.

Gałka jest mega wysoka, jakby siedzieć w autobusie a dwa to śmiesznie wyglądają dwa "wyświetlacze" pozycji biegu.

Nie wiem jak w E91 ale w E53 jest mniejsza od oryginału.

Opublikowano

Zanim jeszcze kupiłem swoje E91 stwierdziłem, że taka gałka będzie u mnie must have, bo mam też w domu F30, więc stwierdziłem "fajnie byłoby mieć taką samą gałkę w jednym i drugim aucie". Jak już kupiłem auto to tak przyzwyczaiłem się do fabrycznej, że temat wymiany odszedł w zapomnienie i dopiero wtedy zacząłem zauważać jak komiczna byłaby ta gałka w E9x.

1. Tak jak Kuj0n napisał - temat podwójnego wskaźnika biegu wygląda... raczej nie wygląda,

2. Układ biegów, a właściwie pozycja P różni się na tej gałce vs. rzeczywistość - P z przodu a nie jak na tej gałce między N a D, czy, jak jest w autach gdzie ten joystick jest fabrycznie, po przycisnieciu P),

3. Bezużyteczny przycisk P - nie lubię mieć w aucie przycisków, które nie pełnią żadnej funkcji. 

Wysokośc gałki pominę, bo nie miałem jej w reku, ale na wielu zdjęciach wygląda na wyższą od fabrycznej. Jesli w rzeczywistości jest niższa, to pewnie zasługa tego, że jest "smuklejsza" niż fabryczna. 

 

Zdecydowanie lepiej by to wyglądało gdyby zaadaptować joystick z E6x LCI, wtedy zarówno masz taką gałkę, jest ona jednoczesnie niższa i po wbiciu biegu wraca do pozycji wyjściowej, zupełnie tak jak w 8HP i jedyny wyświetlacz biegów to ten na gałce, ale to już dużo grubszy temat.

Swoją drogą ciekawi mnie to dlaczego w E6x, w której LCI było wcześniej niż w 3'jce zaadaptowali joystick do 6HP, a w E9x LCI nadal klasyczny wybierak 😛

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, KucaQ napisał(a):

Swoją drogą ciekawi mnie to dlaczego w E6x, w której LCI było wcześniej niż w 3'jce zaadaptowali joystick do 6HP, a w E9x LCI nadal klasyczny wybierak 😛

W e60 zrobili elektryczne wybieranie biegów a e9x miało linkę.

spacer.png

Opublikowano

Tak, to wiem 🙂 Mnie tylko zastanawia dlaczego w E6x LCI to wprowadzili, a w E9x LCI nie, mimo, że E6x miało lift wcześniej niż 3'jka, więc mogli rozwiązanie skopiować do E9x. 

Opublikowano

Jakiś czas temu porównywałem sobie wielkość wybieraka z E9x i joy'a z E6x to gabarytowo niewiele się różniły. Sądze, że zmieścić by się zmieściło, kwestia tylko montażu skrzyni z E6x ze sterowaniem.

Z kolei do mojej głowy jedyny powód jaki przyszedł, to to, że E6x jako 5'tka była bardziej lux i dlatego miała już joy'a zamiast wybieraka. A prawdziwy powód znany jest tylko konstruktorom 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.