Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

mam pytanie?

 

czy w silnikach 1.8 is występują zmienne fazy dolotu.

 

 

jeśli nawet nie to prosze o odpowiedź na czym ten system polega co to daje????????????????

Opublikowano

Witam.

 

Układem rozrządu do niedawna nie można było sterować elastycznie - czasy napełniania cylindra świeżą mieszanką i opróżniania go ze spalin były stałe, niezależnie od obrotów silnika i jego obciążenia. Problem z układem rozrządu polega na tym, że fazy rozrządu a więc czas otwarcia zaworów oraz moment ich otworzenia i zamknięcia powinny się zmieniać płynie w zależności od chwilowych warunków pracy jednostki napędowej, bardzo podobnie jak czyni to układ zapłonowy. Niestety układ rozrządu jest czysto mechaniczny i o momencie oraz czasie (liczonym w stopniach obrotu wału korbowego) otwarcia zaworu decyduje kształt krzywki wałka rozrządu. W silnikach samochodu zarys krzywki wałka rozrządu, czyli jej kształt jest wynikiem kompromisu i dlatego spece od podrasowywania aut często wymieniają wałki rozrządu na specjalne, podnoszące osiągi silnika. Niestety moc wzrasta ale pogarszają się osiągi w zakresie niskich i średnich obrotów - czyli coś za coś.

Zmienne fazy rozrządu bo o nich tu mowa (wałki rozrządu elastycznie dostosowujące się do warunków pracy jednostki napędowej ) ich idea polega na wcześniejszym bądź późniejszym, w odniesieniu do kąta obrotu wału korbowego, otwarciu i zamknięciu zaworu. Zmianie ulegają zatem czasy napełniania i opróżniania cylindra ładunkiem. Przykładowo przy niskich prędkościach obrotowych silnika zawór dolotowy jest otwierany później i zamykany wcześniej niż przy wyższych prędkościach. Kąty te zmieniają się w trakcie pracy silnika w zależności od prędkości obrotowej jednostki i jej obciążenia.Zastosowanie zmiennych faz rozrządu nie służy jedynie zwiększaniu mocy silnika. Bardzo ważnym powodem jest również ograniczenie zużycia paliwa a zatem obniżenie emisji substancji toksycznych.

 

:think: Wydaje mi sie,ze m44 nie ma zmiennych faz rozrzadu ale niech sie jeszcze inni wypowiedza :worried: .

PS.Jak chcesz dowiedziec sie wiecej poszukaj w necie.Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Opublikowano
Wytłumacz co rozumiesz pod pojeciem "Zmienne fazy dolotu" ?? Zmiana długości dolotu w zależnosci od obrotów i obciążenia ?
Opublikowano

tu jest dolot w M44 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=11_1569&hg=11&fg=40

Część nr 6 to jest właśnie zespół przepustnicy zmieniającej długość kanału ssącego. Przy niskich obrotach przepustnica jest zamknięta i powietrze musi przelecieć przez cały kolektor od wlotu ( tam gdzie nr 13) aż do głowicy ( nr 17). Przy tak dobranej długości kanału ssącego i niskich obrotach słup powietrza w pada w rezonans i pojawia się tzw. doładowanie dynamiczne polepszające napełnianie cylindrów. Przy przekroczeniu pewnych obrotów przepustnica nr 6 otwiera się przez co kanał ssący zaczyna się już od tej przepustnicy. Zmniejszenie długości kanału zmniejsza wtedy opory przepływu powietrza i napełnianie cylindrów jest większe niż przy kanale długim (z zamkniętą przepustnicą nr 6)

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Ja staralem sie opisac system zmiennych faz rozrzadu czyli systemem zmiennych faz w zaworach dolotowych.

PS.Myslalem,ze o to chodzilo a jak nie to sorry :D .

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Opublikowano

Ma takie coś zarówno M42, M43 i M44 i nazywa się to system DISA a mało tego mają to lanosy , ople, fordy i wiele innych aut a w general motors system ten nazywa się DUAL-RAM.

 

kostek:

Bardzo ładnie na twoje pytanie odpowiedział już Arton powyżej a w praktyce daje to tyle że jak się system przełączy przy pewnych obrotach to czuć przyrost momentu obrotowego czyli auto po prostu dostaje kopa.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Przy przekroczeniu pewnych obrotów przepustnica nr 6 otwiera się przez co kanał ssący zaczyna się już od tej przepustnicy.

 

Czyli jak powietrze jest zasysane od tej przepustnicy? Bez żadnego filtra powietrza? Gorące powietrze z silnika?

 

Dobrze rozumiem czy pokręciłem???

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
Do tej przepustnicy nie jest zasysane żadne dodatkowe powietrze a łaczy ona lub rozłącza jedynie dwie części kolektora dolotowego zmieniając przez to układ rezonansowy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jeśli ta przepustnica "kończy się" to mogą z niej dochodzić jakieś dziwne odgłosy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.