Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem w trakcie doposażania G30 (2017) w aktywny tempomat. Przyciski na kierownicy zamontowane, radar zamontowany (nr radaru 66 31 6 892 575) przewody z radaru doprowadzone do modułu SAS, zasilanie zrobione, masa podłączona. Czekam na zakodowanie. Tylko mam pytanie czy ten aktywny tempomat to jest z funkcją stop&go (ruszanie z miejsca) czy tez tylko działa od 30 km/h? Czy to zależy od kodowania czy też od rocznika samochodu lub rodzaju zamontowanego radaru?

 
 
Opublikowano
W dniu 9.06.2024 o 20:56, KTM71 napisał(a):

Jestem w trakcie doposażania G30 (2017) w aktywny tempomat. Przyciski na kierownicy zamontowane, radar zamontowany (nr radaru 66 31 6 892 575) przewody z radaru doprowadzone do modułu SAS, zasilanie zrobione, masa podłączona. Czekam na zakodowanie. Tylko mam pytanie czy ten aktywny tempomat to jest z funkcją stop&go (ruszanie z miejsca) czy tez tylko działa od 30 km/h? Czy to zależy od kodowania czy też od rocznika samochodu lub rodzaju zamontowanego radaru?

 
 

Mam aktywny radar z tą funkcją. Ogólnie wystarczy jak się toczysz to już możesz aktywować tempomat, jego minimalna wartość to 30 km/h, ale radar będzie i tak trzymał odległość i trzymał niską prędkość.

Odnośnie Stop & Go - funkcja działa wtedy, gdy auto wykryje pasy ruchu - wtedy na zegarach po lewej świeci się taka zielonka ikonka z autem w poprzek pasów. Bez tego może się samodzielnie zatrzymać, ale już nie ruszy gdy auta przed nim ruszą - trzeba albo dotknąć pedał gazu albo przesunąć rolkę od tempomatu w górę.
A gdy ikonka się świeci, to wtedy podąży za autem poprzedzającym jak pies.

Ikonka jednak zapala się u mnie stosunkowo rzadko, pasy muszą być dość wyraźnie wymalowane. Najczęściej wykrywa je na drogach ekspresowych i drodze poza miastem gdy jadę szybciej, w mieście coś nie chce wykrywać. Wtedy też samochód będzie asystował przy opuszczaniu pasa ruchu, tj. będą lekkie wibracje na kierownicy. Nie mylić tego z Assist Plus, bo to jest jeszcze wyższa funkcja (automatyczne sterowanie / utrzymanie w pasie ruchu). Ja mam zwykły Driver Assist.

Lane keep assist - BMW 5-Series Forum (G30)

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Asystent pasa ruchu działa od 70 km/h dlatego pewnie w mieście nie działa tak jak trzeba

Edytowane przez kris1973
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mylicie troszke systemy. Stop &go nie musi wykrywac pasow , wtedy ta funkcja nie mialaby sensu bo faktycznie wykrywanie i utrzymywanie pasow rychu dziala powyzej 70km/h

Opublikowano

Mam to samo , tzn na lokalnej drodze auto zatrzymuje się na skrzyżowaniu za autem ale już nie ruszy , z kolej przy drogach kilku jezdniowych auto samo się zatrzyma i ruszy. Do tej pory nie wiem od czego to zależy 

Opublikowano

Radar doposażony,  nie spojrzałem z tym ruszaniem odnośnie tych pasów, ale startuje z miejsca po zatrzymaniu do "0".  Doposażenie banalnie proste. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 18.06.2024 o 17:38, KTM71 napisał(a):

Radar doposażony,  nie spojrzałem z tym ruszaniem odnośnie tych pasów, ale startuje z miejsca po zatrzymaniu do "0".  Doposażenie banalnie proste. 

To banalnie proste zalezy od rocznika i obecnego wyposazenia 🙂

Opublikowano

Ja temat doposażenia w radar ogarnąłem w 5 godzin. Fakt kolega mi kodował. Demontaż zdrzaka, pociągnięcie dwóch przewodów z modułu SAS i jednego ze skrzynki bezpieczników, masa podłączona "po drodze" . Otwory już są w belce na uchwyt radaru. wymiana kratki w zderzaku. No i przełożenie przycisków w kierownicy. Myślę, że to żadna filozofia dla w miarę ogarniętej osoby. Doposażenie kosztowało mnie około 1000zł (radar kpl. ok. 850zł, kratka 150zł, kiera z przyciskami 800zł - sprzedałem swoją za 800zł ) kodowane w gratisie 😉 . Orientowałem się to chcieli około 6000zł za doposażenie.

Opublikowano (edytowane)

No oczywiście nie musiałem zmieniać pompy ABS i doposażać w moduł SAS ponieważ miałem już tak doposażone BMW, co zminimalizowało koszty i samo doposażenie. Jeżeli samochód nie jest przygotowany to znacznie komplikuje montaż jak i również zwiększa koszty (zmiana pompy, doposażenie w moduły itp.) . Oczywiście w moim przypadku był to prosty montaż. Została mi tylko jeszcze kalibracja radaru (500-800zł). Cały czas mowa jest o przedlifcie, ponieważ nie wiem jak sprawa wygląda w poliftach.

Edytowane przez KTM71
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.06.2024 o 18:37, KTM71 napisał(a):

No oczywiście nie musiałem zmieniać pompy ABS i doposażać w moduł SAS ponieważ miałem już tak doposażone BMW, co zminimalizowało koszty i samo doposażenie. Jeżeli samochód nie jest przygotowany to znacznie komplikuje montaż jak i również zwiększa koszty (zmiana pompy, doposażenie w moduły itp.) . Oczywiście w moim przypadku był to prosty montaż. Została mi tylko jeszcze kalibracja radaru (500-800zł). Cały czas mowa jest o przedlifcie, ponieważ nie wiem jak sprawa wygląda w poliftach.

Tak, 

Od lipca 2019 jeśli się nie mylę, potrzebne są licencje FSC dodatkowo.

U Ciebie tak jak piszesz, pompa ABS i SAS odchodzi, a to baardzo dużo ułatwia 🙂 + to że masz odpowiedni KAFAS

Edytowane przez luk_byd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.