Skocz do zawartości

Nivo kalibracja czujników poziomowania


morhu

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Fuser napisał(a):

Czujnik xenon przód ma inny numer niż tył.

diag_2rq.thumb.png.3358ab4488074082bdc443aa80e7a69c.png

Czyli nr 1 na realoem to czujnik przedni i lewy tył? Bo ewidentnie dwa mają ten sam.

5 godzin temu, Fuser napisał(a):

 

5 godzin temu, Fuser napisał(a):

To nie ma związku. LWR nie wie, że reflektory były regenerowane :classic_smile: Skasuj błędy i jeśli są nadal to je pokaż, ale bez tłumaczenia.

No tak wiem że nie wie😀 ale chodziło mi bardziej o to, że może faktycznie źle świeci i po ustawieniu błąd zniknie🙂 tak czy siak zobaczę czy po skasowaniu wraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

37146784697 tył 2szt.

37146784696 przód 1szt.

na tych rysunkach jest coś skopane. Znajdź rysunek > tylna oś > zawieszenie samopoziomujące i powinien być czujnik tylny ...697 2szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fuser napisał(a):

37146784697 tył 2szt.

37146784696 przód 1szt.

na tych rysunkach jest coś skopane. Znajdź rysunek > tylna oś > zawieszenie samopoziomujące i powinien być czujnik tylny ...697 2szt.

Czyli mam pokićkane z czujnikami z tyłu ... Jeden lewy ma dobry numer tzn ...697 a drugi (prawy) ... 696. Przedni jest ok bo ma nr ...696. Wychodzi na to że sugerując się tym złym schematem który wstawiłem w poście wyżej wsadziłem na prawy tył czujnik przedni... 🫣 Zostaje zakupić taki jak ma być i sprawdzić czy coś się zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To by miało sens. Wydaje mi się, że czujnik przedni/tylny mierzą odwrotnie ze względu na sposób mocowania, dlatego są różne. Czyli jak oba kręcisz w prawo to wskazania w jednym będą rosły, a w drugim malały. Taka teoria, nie wiem czy faktycznie to jest ta różnica w numerach.

Ja masz czas, żeby kombinować, to na lewy tył mógłbyś założyć ten z numerami przedni i zamienić kable we wtyczce miejscami 3 i 2. Teoretycznie powinien wtedy pokazywać odwrotnie czyli w rezultacie dobrze. 

Ja wymieniałem dwa lata temu przedni i dałem tam jakiś najtańszy ME Premium, niby od Passata i pokazuje dobrze. Problem taki, że opisany jest, że zamiennik BMW to ...696 i ...697 więc akurat trafiłem na taki co trzeba :classic_smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Fuser napisał(a):

na tych rysunkach jest coś skopane

tak, ale spis części już jest ok. pokazuje prawidłowe ilości czujników.

Też się zasugerowałem rysunkiem, ale spojrzałem w spis części pod rysunkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, morhu napisał(a):

wsadziłem na prawy tył czujnik przedni.

pod warunkiem że ten przedni czujnik nie miał zamontowanego tego ramienia mocującego do wahacza, które pokazałem na pierwszym rysunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fuser napisał(a):

Jak masz czas, żeby kombinować, to na lewy tył mógłbyś założyć ten z numerami przedni i zamienić kable we wtyczce miejscami 3 i 2. Teoretycznie powinien wtedy pokazywać odwrotnie czyli w rezultacie dobrze. 

:classic_smile:

W sumie mogę to sprawdzić 🙂 zastanawia mnie jescze jedno, mianowicie czy przez to, że mam teraz założony na prawym tyle czujnik przedni, to może być to przyczyna iż w module LWR nie pokazuje parametrów obu czujników (przód, tył) ? Bo w sumie jeżeli bym przełożył piny na lewym tylnym czujniku to się niestety tego nie dowiem 🫤 tak czy siak muszę dorwac dobry czujnik.

 

9 godzin temu, 520i napisał(a):

pod warunkiem że ten przedni czujnik nie miał zamontowanego tego ramienia mocującego do wahacza, które pokazałem na pierwszym rysunku

Czujnik przedni który mam zamontowany na prawym tyle czyli...696 ma mocowanie takie jak powinno być z tyłu, czyli faktycznie może być teraz " odwrotnie" zamontowany niż powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik przedni może być tylko pojedynczy. Dlatego lepiej, żeby prawy tył był ten co powinien, bo im mniej zmiennych tym łatwiej ogarnąć co nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy orientujecie się może jak to jest z tymi numerami czujników ? Chciałem zamówić prawy tylny czujnik czyli ten z końcówką 697. Na realoem jest informacja iż powinien być to właśnie czujnik o nr 37146784697 Ew zastępujący go 37146763738. Zacząłem więc szukać po internetach czujnika o takim numerze i jest masa takich z końcówką 697 ale poprzedzające cyfry są inne czyli np 1093697... Znowusz na BMWstore.pl jest info że numer czujnika 37146784697 zastępują takie numery: Screenshot_2024-05-23-05-06-54-282_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.2f0bde2c6eff424f68f57fec5cbd24c3.jpgtroche zgłupiałem 😁 Czym najlepiej się sugerować żeby było dobrze ? Np wg bmwstore czujnik z końcówką 698 powinien pasować i właśnie ich jest od groma na ogłoszeniach. Czy sprawdzi się u mnie na prawym tyle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czescidobmw_pl jak wyszukasz po numerze to w zakładce Kody OE są wszystkie zamienniki różnych producentów i to bym przyjął za prawidłowe.

Możesz szukać na Alle zamienników po numerach FEBI

36921 - 37146784697 tył

32328 - 37146784696 przód

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.