Skocz do zawartości

Nivo kalibracja czujników poziomowania


morhu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien kłopot z rozbieżnością czujników poziomowania od nivo, mianowicie lewy i prawy fizycznie będąc w tym samym pozwoleniu pokazują skrajne wartości ( tak jak widać na zdjęciu) Aby to dobrze sprawdzić ściągnąłem ramiona obu czujników z mocowania wahacza i obserwowałem jak pracuja, sprawa wygląda tak, że ustawiając je w tej samej pozycji jeden pokazuje powiedzmy 0.5v a drugi już prawie 5v. Tu moje pytanie czy istnieje jakaś możliwość kalibracji bądź wyzerowania czujników tak aby oba zsynchronizować? Czy jest możliwość że czujniki są lewe/prawe i mam założone powiedzmy dwa takie same dla tego pokazują przeciwne wartości ? Po odpaleniu kompresor ciągle pompuje powietrze, auto idzie strasznie wysoko do góry, zaczalem nawet wyciągać bezpiecznik od kompresora co by przypadkiem nie rozwaliło któregoś z miechów. Dodam że numery na czujnikach pasują po nr Vin auta 

IMG_20240423_184844.jpg

IMG_20240423_184815.jpg

Edytowane przez morhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo. Każdy czujnik pokazuje inną wartość.

Sprawdź czy masz włączoną opcję Transport Mode - jeśli tak, to ją wyłącz.

Wejdź w ustawienia zawieszenia i tam skalibruj oba miechy - jest to opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 19:25, 520i napisał(a):

u mnie jest tak samo. Każdy czujnik pokazuje inną wartość.

Sprawdź czy masz włączoną opcję Transport Mode - jeśli tak, to ją wyłącz.

Wejdź w ustawienia zawieszenia i tam skalibruj oba miechy - jest to opisane na forum.

Kolego poratował byś linkiem do tematu gdzie jest to opisane do e39 ? Nie mogę namierzyć, jedyne co znalazlem film na YouTube ale niestety bez ścieżki dźwiękowej i nie wiem co do czego, byłbym wdzięczny. Co do transport mode to jest u mnie wyłączony. Strasznie wysoko podnosi tył do góry i chciałem to wyregulować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się znaleźć temat odnośnie regulacji, także zostało tylko zastosować w praktyce. Mam tylko pytanko odnośnie drugiej opcji obok transport mode mianowicie chodzi mi o Assemby mode do czego ona służy?

 
Edytowane przez morhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 22:11, morhu napisał(a):

chodzi mi o Assemby mode do czego ona służy?

o ile się nie mylę to tryb naprawy.

ja, gdy ustawiałem zawieszenie tego nie dotykałem. Jedynie wchodziłem w Tuning i tam ustawiałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podaszas prób ustawiania w opcji, niezależnie co bym nie ustawił, zawieszenie idzie strasznie wysoko w górę... Nie reaguje na próby opuszczania, jedyne w trybie ręcznym idzie go obniżyć ale tylko na chwilę bo zaraz podnosi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak: 

1. ustawiam zadaną wysokośc.

2. wyłączam zapłon

3. włączam zapłon

4. mierzę wysokośc

5. ewentualne poprawki wprowadzam i wracam do pkt 1,2,3,,4

nie zawsze tak jest- czasami od razu działam, ale najczęściej właśnie w ten sposób

zawieszenie ustawiam - "zawieszenie jednoosiowe (jakoś tak) - tuning- tuning 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem robić tak jak mówisz ale mimo wpisywania różnych parametrów, kompresor zawsze się załącza i pompuje na maksa w górę, podmienione lewy czujnik który pokazywał na minusie i dalej to samo .. już mi się kończą pomysły, zamówień jescze czujnik prawy od nivo i ksenon więc jego też spróbuję podmienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kompresor się załącza, to masz nieszczelność. weź spryskiwacz do kwiatów z jakimś mydłem lub czymś podobnym i pryskaj na złącza w bagażniku, lub po zdjęciu koła zapasowego i osłony na złącza przy kompresorze. acha, koło akumulatora jest jeszcze jedno złącze pneumatyki....

Przy kompresorze jes tteż przekaźnik - może on szwankuje? Aczkolwiek gdyby to był błąd elektryczny - byłby błąd w INPA.

A czujniki przy tylnych kołach są przymocowane do zawieszenia? Ja kiedyś miałem w swojej pierwszej uszkodzone ramię jednego czujnika, ale wtedy auto poszło w dół. Może u Ciebie akurat auto zareagowało inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, 520i napisał(a):

A czujniki przy tylnych kołach są przymocowane do zawieszenia?

Może są po prostu walnięte. Trochę zgaduję, bo nie mam nivo, ale one są podobne jak dla xenon. Wymieniałem kiedyś przedni od xenona, bo pokazywał bzdury. Jak ten stary rozciąłem to wewnątrz było wszystko mokre. Nie miał prawa dobrze działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2024 o 21:29, Fuser napisał(a):

ale one są podobne jak dla xenon

bo są takie same. Niestety, te ramiona mocowane do wahaczy potrafią przerdzewieć i sensor nie działa.....

IMG_20180719_181642.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.05.2024 o 19:04, 520i napisał(a):

Jeśli kompresor się załącza, to masz nieszczelność.

Tylko że auto jak ustawić się w trybie ręcznym dana wysokość to trzyma parę dni te ustawienia czyli raczej wszystko szczelne, ale jescze sprawdzę woda z mydłem tak jak mówisz. Co do czujników to są one zamocowane do wahacza, także nic nie jest rozłączone, ale jeszcze spróbuję podmienic je tzn wezmę od znajomego. Jescze zastanawia mnie czy oba tylne łaczniki między czujnikiem a wahaczem mają mieć taką samą długość? U mnie oba są plastikowe, a wiem że zdarzają się właśnie metalowe

Edytowane przez morhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, morhu napisał(a):

oba tylne łaczniki między czujnikiem a wahaczem mają mieć taką samą długość? U mnie oba są plastikowe, a wiem że zdarzają się właśnie metalowe

U mnie były metalowe, Teraz pozostał jeden metalowy. Prawy tył poszedł do wymiany, bo według mnie był skorodowany. niestety  miałem rację. ciąłem go jakieś 40 minut dremelem (na inne narzędzie nie ma miejsca). Teraz założyłem plastikowy.

I metalowy i plastikowy, muszą mieć tą samą długośc. Gdyby miały mieć inną długość - byłaby informacja w  serwisówce. No i serwisy pytałyby: "lewy czy prawy".

Jak wypniesz sensory, sprawdź czy styki nie są zielone. No i nie zapomnij o kompresorze- ja zacząłbym od tego miejsca i obok akumulatora - tam są łączniki ciśnieniowe.

Może któryś z wężyków jest lekko przytrzaśnięty (tapicerką lub czymś innym)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2024 o 18:08, 520i napisał(a):

No i nie zapomnij o kompresorze- ja zacząłbym od tego miejsca i obok akumulatora - tam są łączniki ciśnieniowe.

Może któryś z wężyków jest lekko przytrzaśnięty (tapicerką lub czymś innym)?

Układ sprawdzałem na znaczeniach nigdzie niby nie ucieka powietrze, poza tym gdyż ustawi się żądaną wysokość w trybie ręcznym to auto trzyma wysokość przez parę dni co potwierdza że układ jest ok. Co do czujników to kostki jak i czujniki były wymieniane, dodatkowo z racji tego że czujniki były założone Ori, ale używki potraktowałem kostki kontaktem przy montażu, do tego inpa w zakładce od nivo czyta parametry czujników gdy rusza się ramionami także jest ok, mimo to pompuje go na maksa w górę..:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, morhu napisał(a):

nivo czyta parametry czujników gdy rusza się ramionami także jest ok

Nie jest OK, bo na początku napisałeś, że jeden pokazuje 0,5V , a drugi prawie 5V. Ja bym tutaj szukał. Albo któryś czujnik jest nieprawny, albo źle zamontowany, może odwrotnie i zmiana wysokości na jednym czujniku zmniejsza wartość, a na drugim zwiększa co by tłumaczyło to... 

 

W dniu 23.04.2024 o 18:58, morhu napisał(a):

Po odpaleniu kompresor ciągle pompuje powietrze, auto idzie strasznie wysoko do góry

...więc zobacz jak się zmieniają wartości na czujnikach gdy to się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że ktoś zamontował na tyle, czujnik który powinien być z przodu....

Nie ma różnicy między czujnikami tylnymi lewo-prawo

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/tylna-os/regulacja-poziomu-pod-pneum-sterownik-33_0530

a tym rysunku jest tył i opisany jest że potrzeba dwie sztuki na auto.

za to tu:

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/tylna-os/czujnik-regulacji-zasiegu-swiatel-33_0522

na rysunku są dwa czujniki z nr 1 -co można interpretować że potrzebne są dwa - ale spojrzenie w spis już prostuje en rysunek - potrzebny jest jeden z nr 1 i dwa z nr 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2024 o 21:15, Fuser napisał(a):

, albo źle zamontowany, może odwrotnie i zmiana wysokości na jednym czujniku zmniejsza wartość, a na drugim zwiększa co by tłumaczyło to... 

 

 

O tym też myślałem, nawet próbowałem odwrócić jeden z czujników ale niestety wiązka nie pozwala... Czy dysponuje ktoś zdjęciem jak powinny być poprawnie zamontowane czujniki z tyłu ? Chodzi mi jeszcze po głowie myśl, czy jak by ktoś zamienił przewody w wiązce do czujnika ( bo było coś dłubane) to czy czujnik może odwrotnie pokazywać parametr 0-5v ?

W dniu 17.05.2024 o 17:42, 520i napisał(a):

chyba że ktoś zamontował na tyle, czujnik który powinien być z przodu....

Nie ma różnicy między czujnikami tylnymi lewo-prawo

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/tylna-os/regulacja-poziomu-pod-pneum-sterownik-33_0530

a tym rysunku jest tył i opisany jest że potrzeba dwie sztuki na auto.

za to tu:

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/tylna-os/czujnik-regulacji-zasiegu-swiatel-33_0522

na rysunku są dwa czujniki z nr 1 -co można interpretować że potrzebne są dwa - ale spojrzenie w spis już prostuje en rysunek - potrzebny jest jeden z nr 1 i dwa z nr 9

Niby czujniki zgadzają się numerami z tym co pokazuje realoem po vinie, do tego podmienialem ze znajomym i było to samo niestety. Zauważyłem że w module lwr gdy wejdzie się w podgląd jak pracując czujniki poziomowania lamp ( czyli tylny również nivo) to parametry stoją na 0 v... Światła pod odpaleniu wykonują test góra dół. Natomiast na podglądzie od nivo ten sam czujnik który odpowiada również za poziomowanie świateł już ładnie zmienia się od 0-5v

Edytowane przez morhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
27 minut temu, morhu napisał(a):

Chodzi mi jeszcze po głowie myśl, czy jak by ktoś zamienił przewody w wiązce do czujnika ( bo było coś dłubane) to czy czujnik może odwrotnie pokazywać parametr 0-5v ?

Oczywiście, że tak. To teraz bierzesz schemat i sprawdzasz wszystkie kable kolorami w czujnikach.

image.png.76487daada702dda728debc68c6f45fd.png

A53 to moduł LWR, A118 to nivo, B42 prawy tył, B70 lewy tył.

image.png.cb9d9d4bcd82953d2e377a6de5749c5b.png

image.png.dba5ed3f987192d080295be081ce04b8.png

Uwzględnij również tę informację odnośnie czujnika prawy-tył dla xenon i bez.

 

34 minuty temu, morhu napisał(a):

Zauważyłem że w module lwr gdy wejdzie się w podgląd jak pracując czujniki poziomowania lamp ( czyli tylny również nivo) to parametry stoją na 0 v... Światła pod odpaleniu wykonują test góra dół. Natomiast na podglądzie od nivo ten sam czujnik który odpowiada również za poziomowanie świateł już ładnie zmienia się od 0-5v

Tylny prawy jest podwójny. Jak LWR pokazuje wartość z czujnika zero to jest problem z odczytem. Powinny być błędy, moduł wyłącza poziomowanie i światła wtedy idą max w dół, żeby nie oślepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opłaca się być zbieraczem....:-)

znalazłem czujniki - dwa

1 093 698  i w małej ramce - 060004 to czujnik przód

1 093 698 i w małej ramce  - 449904 to czujnik tył - wydaje mi się że to prawa strona, ale pewności nie mam. (to ten ze zrebrnym uchwytem)

pict 1 - oba czujniki

pict 2 i 3 - czyjnik przód

pict 4 i 5 - czujnik tył

IMG_20240519_190440.jpg

IMG_20240519_190453.jpg

IMG_20240519_190456.jpg

IMG_20240519_190504.jpg

IMG_20240519_190536.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za schematy i zdjęcia 👍 Przepatrzylem jeszcze raz kable idące do czujników od modułu nivo i lwr no i wszystkie przewody mają przejścia wg schematu czyli wiązka jest ok. Będę próbował podmienić jescze prawy przedni czujnik tylko muszę sobie takowy załatwić, po zmianie na prawy tyl( ten sam nr czujnika) niby działa na Inpie ale wolę się upewnić. Prześledzilem jeszcze raz pracę czujników w module nivo w Inpie i okazuje się że prawy tylny czujnik gdy jest wpięty w wahacz podczas ręcznego opuszczania/ podnoszenia stoi w miejscu tzn jego wartość się nie zmienia, lewy natomiast pracuje okej. Sprawdzę czy podczas pracy zawieszenia przypadkiem gdzieś nie blokuje, bo bez wpinania go w wahacz było ok i może to jest przyczyną takiej różnicy parametrów obu czujników tu zdjęcia:IMG_20240520_194923.thumb.jpg.29548fe6abcd478b5ebaaac692a6389e.jpgIMG_20240520_194545.thumb.jpg.4a5a3bb8db2850b908bd135e093e4f92.jpg

Mam jescze pytanko, mianowicie czy czujnik widoczny na zdjęciu podpięty jest prawidłowo ?( Jak cos wtyczka odpieta do pomiarów)IMG_20240520_183602.thumb.jpg.56ada7e80e14d7c92718067dc29ed5c4.jpg

Co do błędów to jedyne co udało mi się znaleźć to taki błąd w module lwr, ale to możliwe że przez to iż reflektory po regeneracji nie były jeszcze ustawiane na stacji.IMG_20240521_065947.thumb.jpg.c7d257bb5fcc571496438804de41a8bc.jpg

Edytowane przez morhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
55 minut temu, morhu napisał(a):

prawy przedni czujnik tylko muszę sobie takowy załatwić, po zmianie na prawy tyl( ten sam nr czujnika)

Czujnik xenon przód ma inny numer niż tył.

 

57 minut temu, morhu napisał(a):

Sprawdzę czy podczas pracy zawieszenia przypadkiem gdzieś nie blokuje, bo bez wpinania go w wahacz było ok

Być może, albo akurat nie działa w zakresie, w którym pracuje gdy jest zamontowany na aucie. 

59 minut temu, morhu napisał(a):

Co do błędów to jedyne co udało mi się znaleźć to taki błąd w module lwr, ale to możliwe że przez to iż reflektory po regeneracji nie były jeszcze ustawiane na stacji.

To nie ma związku. LWR nie wie, że reflektory były regenerowane :classic_smile: Skasuj błędy i jeśli są nadal to je pokaż, ale bez tłumaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.