Skocz do zawartości

ZF8HP Szarpnięcia, Przyuczenie? adaptacja?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zakupiłem swoje pierwsze bmw jest to f30 328i silnik n26. Samochodem planuje troche pojeździć więc zainwestowałem w serwis m.in hamulce, rozrząd, oleje, filtry, olej w dyfrze, oraz olej + filtr oleju w skrzyni ( oryginał zf ). 

Skrzynia generalnie nie posiada żadnego błędu w pamięci, pracuje również na wszystkich biegach, nie posiada żadnych problemów przy zmianie biegów P N R D, podobnie z ruszaniem, 0 problemów, olej w skrzyni był przepracowany, lecz nie był brudny, czy z dodatkami jakiś metali.

Problem ze skrzynią mam następujący, przy przyspieszaniu w obrotach 2-3k wszystko jest okej, żadnego szarpnięcia czy odczuwalnego przeskoku między biegami, natomiast przy niższych obrotach 1100-1800 jednak te przeskoki są naprawde odczuwalne, może nie jest to nawet szarpnięcie, co dłuższe myślenie przy zmianie biegu. Dodatkowo i chyba to mnie najbardziej wkurza, przy hamowaniu, czuć, że skrzynia zrzuca te biegi, więc nie ma możliwości płynnego dojechania do świateł, po prostu auto mimo tak samo wciśniętego pedału hamulca raz hamuje bardziej raz mniej, efekt troche jakby bicia tarczy tylko ma miejsce właśnie przy zrzucaniu biegów. 

Generalnie problem nie występuje na wyższych biegach, np, podczas jazdy na autostradzie czy prędkościach +100, działa to jakby dużo płynniej. Objawów zużytego konwentera też nie zauważyłem, 0 falowania obrotów.

Chciałbym się dowiedzieć czy u was ten objaw również tak występuje? Ewentualnie czy jest jakaś procedura adaptacji skrzyni czy resetowania jej wartości wyuczonych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mozesz skasowac aktualne dane adaptacyjne, ale wg mnie cos jest niehalo u Ciebie ze skrzynia. Te objawy nie sa normalne. Skrzynia powinna przelaczac plynnie zarowno w gore jak i w dol. Czy bylo tak samo przed wymiana oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey - chyba wiem o co Ci chodzi - mam podobnie z tym że wyczaiłem jedną rzecz - jak jedziesz w trybie comfort spokojnie to wszystko jest OK - przy hamowaniu skrzynia zrzuca biegi i xdrive też przychamowuje dlatego są te szarpnięcia. Ale jak jedziesz w trybie sport spokojnie to skrzynia  aż wyrywa się żeby zap... I jak nisko kręcisz obroty to w pewnym momencie skrzynia wrzuci wyższy bieg i jest takie nieprzyjemne szarpnięcia. A jak dasz w palnik to wszystko gra;)

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety nie masz racji. Masz xDrive do regeneracji dlatego Ci szarpie. Trzeba wymienic tarczki sprzegla. Zalozyciel tematu nie ma 4x4. Sprawne auto, niewazne czy masz 4x4 czy RWD nie powinno w ogole szarpac, ani przy przyspieszaniu, ani przy hamowaniu i nie ma znaczenia czy jedziesz dynamicznie czy jak emeryt. Mam dwa BMW z 8HP, jedno RWD, drugie 4x4, a do tego jezdzilem dziesiatkami BMW z 8HP, w roznych konfiguracjach napedu i wiem co pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przerabialem ten temat dosłownie rok temu w zony X3, wiec uwierz mi, ale maja. Przy przyspieszaniu i hamowaniu spokojnym masz efekt poszarpywania, jakby przeskakiwal lancuch w rowerze. Typowy objaw zuzytych tarczek. Jak mi nie wierzysz, to zadzwon do byle jakiego, dobrego serwisu BMW i opisz objawy. Zobaczysz co Ci powiedza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Prawidlowo pracujacy xDrive nie powinien szarpac i taki byl glowny sens mojej wypowiedzi. Moze sa rowniez jakies inne przyczyny takiego zachowania xDrive'a ale nie zmienia to faktu, ze nie jest to prawidlowe. W moim aucie byl efekt jakby przeskakiwal lancuch. Po wymianie tarczek, problem zniknal, naped pracuje gladko i plynnie. Gdy po zakupie auta stwierdzilem ten problem, zadzwonilem do mojego przyjaciela, ktory w Polsce prowadzi dosc spory serwis BMW i od razu mi powiedzial, ze VTG do regeneracji, wymiana tarczek. Nawet sie nie zastanawial. Trafil w 100%. Ty napisales "Tarczki vtg nie maja nic wspolnego z poszarpywaniem". Wiec z mechanikami jak z lekarzami. Co jeden to inna diagnoza. 😉

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak ale sa jeszcze specjalisci. Te warsztaty co mowia, tarczki, nie maja pojecia o vtg. Wymieniaja bez sensu bo tarczki wymieniasz tylko jak masz bledy na desce i sterownik nie moze zapiac napedu. Widac to podczas odczytu polozenia sprzegla. Ja dla przykladu praktycznie nigdy nie wymieniam sprzegla tylko robie tam gdzie jest problem, im to wychodzi "przy okazji". Nie wazne. Jesli szarpie to reduktor do regeneracji a o to w tym poscie chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zalezy, uklad xdrive to obecnie 4ta generacja, kazda z nich ma swoje, calkowicie inne problemy, to co siada w gen1, nigdy nie siada w gen2/3/4, to co sie psuje w gen2, nigdy nie psuje sie w gen1/3 i tak dalej. Laczy je jedno, tak dlugo jak uklad moze zapiac sprzegla i nie wywala bledu na desce (system sprawdza to przy kazdym wylaczeniu stacyjki), problemem nie sa tarcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy, ale nie są one notoryczne. Różnica taka, że mam napęd na tył. Wymienilem olej w skrzyni. Był czysty, magnesy wylapaly troszkę opiłków. Po wymianie mam wrażenie jest troszkę lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, ale temat dotyczy napędu RWD, nie posiadam xdrive. W jaki sposób skaskować aktualne dane adaptacyjne? Chodzi o to z wciśniętym pedałem gazu przez 40 sek, na zapłonie? Robiłem to i jakaś poprawa jest, aczykolwiek nie jest to idealne.

Generalnie po zagrzaniu jest trochę lepiej, przy przyspieszaniu nie widzę tutaj większego problemu, skrzynia działa płynnie, aczykolwiek przy zrzucaniu biegów w sumie w prędkościach 50-0 jest to odczuwalne co mnie wkurza.  Pewnie skończy się na wymianie tarczek 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.