Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni, 

Szukałem po forum,, ale jakos średnio znalazłem opis, czy też serwis manual (oprócz tego co przenieśli na płatne strony)...

Czy ktoś z Was wymieniał i może sie podzielić:

  1. czy jest tam jakaś rzecz inna niż odkręcenie kilku śrubek i ich przykręcenie po wymianie
  2. czy tłoczek po prostu wciskamy, czy jakoś inaczej - wkręcamy, czy może trzeba jakimś softem diagnostycznym to cofać?  (nie podejrzewam - zwłaszcza że ręczny mam ręczny a nie elektryczny, ale wole zapytać)
  3. czy czujniki zawsze trzeba wymienić?
  4. czy reset wystarczy z poziomu przycisku przy zegarach odpowiednio wyklikać, czy jeszcze powinien jakiś soft serwisowy? 
  5. czy macie jakieś klocki których trzeba unikać - ja z reguły wymieniam na TRW-Lucas, ale... w BMW wymieniam po raz pierwszy...

 

gdyby ktoś mógł się podzielić - to będę wdzięczny 😉

pozdr

 

Opublikowano

Szanowni - tak już zamykając wątek po wczorajszej udanej akcji wymiany (i tego co może się komuś przydać):

  • Klocki komplet na tył - wiadomo
  • Czujnik jest JEDEN z prawej strony (myślałem że przy każdym kole będzie osobny - nie, jest jeden tylko z jednej strony) - UWAGA - jak się auto zgłasza na czerwono koniec klocków, to znaczy że czujnik zrobił swoje i mimo że nadal wygląda w miarę na cały to jest to złom i trzeba wymienić...
  • Klucz - potrzebna jest nasadowa 16-ka najlepiej taka "rurkowa" nieco dłuższa niż standardowy klucz nasadowy

co do samej wymiany - faktyczne nie jest to proste dla amatorów-mechaników, trzeba odkręcić CAŁE JARZMO - właśnie te dwie śruby 16ki do których dostęp jest co najmniej średni, a śruby idą bardzo ciężko do samego końca... mnie się udało wpakować tam klucz udarowy, ale... tu trzeba ostrożnie. Jak zejdzie całe jarzmo to wtedy wysuwa się te ruchomą część i można wymieniać klocki. Tłoczek wcisnąłem dość lekko.

Jest jedna rzecz która może zgubić amatora-mechanika, który wcześniej wymieniał klocki, gdzie nie trzeba było zdejmować całego jarzma - są 2 wystające GUMOWE osłonki które mogą wydawać się, że pod nimi będą jakieś śruby... niestety - to są osłonki pod którymi są prowadnice i pewnie tam można to czasem posmarować.

 

po wymianie klocków i czujnika trzeba zresetować błąd. W tym celu na włączonym zapłonie trzymamy dłużej przycisk po lewej dolnej części deski, następnie przyciskamy przechodząc do kolejnych inspekcji i po znalezieniu tej właściwej resetujemy... i mamy spokój na kolejne 70kkm (tyle przynajmniej wynika z inspekcji).

jak komuś się to info przyda - to proszę, a temat to zamknięcia.

oczywiście w dzisiejszych czasach pewnie warto dodać, że materiał poglądowy, robisz na własne ryzyko itp 🙂

przydatne może być jeszcze to - trochę śmieszne, ale koleś rozebrał i mnie trochę natchnął:

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pierdo**, ludzie, kto odkręca jarzmo do wymiany samych klocków? Jarzmo trzeba odkręcać w około 95% przypadków wymiany tarcz bo czasem konstrukcja układu hamulcowego nie wymaga tej czynności, do wymiany klocków trzeba zdemontować zaciski, nigdy jarzma. No ale jak się nie ma pojęcia i odpowiednich kluczy to powstają takie poradniki utrudniacze.

14 godzin temu, RafalP73 napisał(a):

 

Jest jedna rzecz która może zgubić amatora-mechanika, który wcześniej wymieniał klocki, gdzie nie trzeba było zdejmować całego jarzma - są 2 wystające GUMOWE osłonki które mogą wydawać się, że pod nimi będą jakieś śruby... niestety - to są osłonki pod którymi są prowadnice i pewnie tam można czasem przesmarować 

 

 

No i to są własnie te śruby (te prowadnice) które się odkręca zamiast jarzma.

  • Haha 1
Opublikowano
6 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Ja pierdo**, ludzie, kto odkręca jarzmo do wymiany samych klocków? Jarzmo trzeba odkręcać w około 95% przypadków wymiany tarcz bo czasem konstrukcja układu hamulcowego nie wymaga tej czynności, do wymiany klocków trzeba zdemontować zaciski, nigdy jarzma. No ale jak się nie ma pojęcia i odpowiednich kluczy to powstają takie poradniki utrudniacze.

No i to są własnie te śruby (te prowadnice) które się odkręca zamiast jarzma.

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice.

 

BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)

image.jpeg.c155fb7b498a463872217130dc18bf5f.jpeg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.03.2024 o 09:07, RafalP73 napisał(a):

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice.

 

BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)

image.jpeg.c155fb7b498a463872217130dc18bf5f.jpeg

Szacun, że odkręciłeś całe jarzmo. Te śruby są dokręcane 30Nm + 90st. żeby je naciągnąć (i zabezpieczyć przed odkręceniem) i odkręcenie faktycznie wymaga długiego klucza i niezłej krzepy. Minus Twojego aktu bohaterstwa jest jednak taki, że w zasadzie powinieneś wymienić te śruby na nowe. Owszem, Internety podają że nie trzeba ale już sam musisz ocenić czy chcesz ryzykować.

A następnym razem faktycznie zdemontuj sam zacisk (w tych gumowych kapturkach masz śruby na torxa).

Edytowane przez Knurr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 18.03.2024 o 08:07, RafalP73 napisał(a):

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice.

 

BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)

image.jpeg.c155fb7b498a463872217130dc18bf5f.jpeg

Proszę, po pracy wrzucę fotki tych nieodkręcalnych prowadnic.

https://club.autodoc.pl/manuals/jak-wymienic-klocki-hamulcowe-tyl-w-bmw-3-sedan-f30-f80-poradnik-naprawy-26371

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i jeszcze obiecane fotki tych prowadnic, co prawda jest ona z seata ale mam wrażenie że bmw używa tych samych co grupa vw bo są identyczne i też  na inbus, imbus czy klucz ampułowy nr7, zależy kto którą nazwę zna.

20240319_223615.jpg

20240319_223345.jpg

Opublikowano

super, że sprostowałeś... może komuś w przyszłości się przyda.

z odkręcaniem tych prowadnic torxem to niezły patent - nie wpadłem na to :-(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.