Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna, różnice


DarekPrince22

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Mam nietypowe pytanie, od czego zależy to jaka była montowana gałka zmiany biegów w skrzyni automatycznej w E84? Zawsze myślałem że polift ma gałkę ta na dole ale zauważyłem że nowsze roczniki też mają taką jaka na górze. Czy to oznacza że w aucie siedzi inna skrzynia ? Jestem trochę laikiem, z góry dziękuję za odpowiedź 

IMG_20240203_201802.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tradycyjny wybierak ma skrzynia 6-biegowa. Skrzynia 8-biegowa ma wybierak elektroniczny. 

Nie każda wersja po liftingu była dostępna ze skrzynią 8-biegową. Przykład: sDrive18i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to dobrze znane skrzynie ZF, używane w wielu innych markach. Nie ma z nimi większych problemów, jeżeli była normalnie eksploatowana i miała wymieniany olej na czas. 

Zobacz podczas jazdy próbnej czy nie przeciąga biegów. Czy przerzucających z P na D i z D na R nie ma szarpnięć.

Jadąc 60-70km/h ustaw tempomat i zobacz czy nie falują obroty. To oznaka zużytego konwertera. To część eksploatujna, która pewnie kiedyś przyjdzie nam wymienić, ale zastępuje sprzęgło i koło dwumasowe więc i tak będzie taniej;)

Na pewno licz się, że po zakupie warto wymienić olej. Najlepiej metoda dynamiczną. Z racji tego że filtr jest zintegrowany z obudową, to koszt wyniesie około 2tys zł.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, DarekPrince22 napisał(a):

Czyli w mojej sytuacji jak chce zakupić 2.0 150 KM n46 to tylko i wyłącznie będę miał tradycyjny wybierak, 6 biegowa skrzynia? 

Tak. Ten silnik był łączony ze skrzyniami 6-biegowymi.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.