Skocz do zawartości

Modyfikacja skrzyni, xHP


mwerd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam pytanie co do modyfikacji programu skrzyni przez xHP.

Czy jest sens kupowania samego xHP Flashtool, bez pakietu map?

Czy samym oprogramowaniem jestem w stanie pozmieniać to co zmieniają mapy stage 1, 2 czy 3?

Zmiana jaką oczekuję to aby przy zwykłej jeździe na D, skrzynia trzymała wyższe obroty niż 1200, 1300 rpm.

Czy ktoś może przerabiał ten temat. wie co i jak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem stage 2 ale zszedłem na stage 1. Stage 2 dusi się na D jeszcze bardziej, wrzuca bieg 8 gdzie się tylko da, a Tryb sport już za mocno szarpie jak na moją jazdę. Stage 1 rozpina skrzynie na D prawie całkowicie podczas postoju, nie ma wrażenia że auto na światłach "napina się" bo chce jechać. Niestety ale 8 nadal wrzuca, nie aż tak jak przy stage 2, ale mocno denerwuje. Rozwiązanie to jazda w trybie sport na stage 1 obroty nie spadają poniżej 1500 a przy normalnej jeździe przepina przy 2200 obr na kolejny bieg. Marzeniem było by uzyskać takie parametry na D bo jednak tryb sport trochę kopie na przepince jeśli nie zapier***asz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie, na S jest jakby zbyt gwałtownie i za wysoko trzyma obroty.

Idealnie by było aby na D trzymał obroty na poziomie 1500 przy zwykłej jeździe.

Miałem nadzieję, że xHP coś takiego jest w stanie mi zapewnić.

Edytowane przez mwerd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jak miałem mapę na 260KM to jakimś cudem nie spadało mi na 8 bieg. Może dlatego że reakcja na gaz była podwyższona i skrzynia nauczyła się nie wrzucać tego 8go biegu bo jakby nauczylo sie agresywnej jazdy. Niestety mapa była pod softem z '15 do tego naczytałem się o wtryskach i zrobiłem rollback do ori 218KM lecz z aktualnym softem '23 na wszystkich klamotach. Odkąd jestem na stocku to wkurw**a mnie ten 8 bieg 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił mi to gość właściciel warsztatu bmw, polecil mi aktualizacje wszystkich modułów. Z mapą na 260KM auto kupiłem, no ale np rozrząd górny pomimo że przewijany przy 80tys km to przy 120tys już był (i jest) naciągnięty, to było coś pod 600nm, łącznik elastyczny wału wymieniałem 2 razy, no i podobno te wtryski pomimo że inne niż w słabszych n47 to powyżej 250KM w tych autach zaczynają lać, raz miałem takie korekty że +2.0 na wszystkich wtryskach. Teraz jest git 0.5 max blisko 0,  ale jakbym dłużej tak pojeździł to nie wiem czy już bym silnika nie szukał. 

Jeszcze niedawno wymieniłem najpierw napinacz żeby do składać do rozrządu to stary wyskoczył i się rozleciał na części. Na moje ryzyko odpaliłem na nowym napinaczu i póki co słyszę że szura zwłaszcza jak się nagrzeje i rozciągnie no ale wymiana napinacza myślę że jeszcze te 10k zrobię:) aktualnie 135tys 

Jakbym nie widzial fizycznie łancucha że faktycznie jest rozciagniety to mechanicy jak tego słuchają to nie mają zbytnio zastrzeżeń auto chodzi normalnie (no może piszczy jeszcze jakaś rolka i pasek) , jednak warsztaty bmw słyszą dobrze dzwonienie łańcucha. mylące jest to że faktycznie przy jakiejś skodzie czy fiacie to chodzi dobrze, ale jednak słychać te szuranie jak już się zżyjesz z autem. Mam nadzieję że zdarzę:D (chce zrobić full co się da przy okazji wyjecia silnika) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według ZF i XHP wszystko pomiędzy -250 / +250 jest gicior. Adaptacje każdy ma inne ciężko znaleźć podobny przypadek. Clutch A to hamujące może hamujesz delikatnie dojeżdżając do świateł i nie potrzebuje tyle ciśnienia 😆😂 ale to już ktoś wysoki z ZF by musiał powiedzieć jak jest naprawdę;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie Clutch C ma +850mbar i skrzynia dziala idelanie 😄

 

Pytanie mam z innej beczki, czy softem Xhp da rade zrobic by ZF nie wbijala 8go biegu jak sie jezdzi po miescie 50-60km/h? U mnie wbija za kazdym razem, obroty sa wtedy bliskie 1000/min i az drzy auto cale lekko. Jak wbije na 7 manualnie i obroty pojda lekko ponad 1300/min jest idelanie. 

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, KL4K50N napisał(a):

U mnie Clutch C ma +850mbar i skrzynia dziala idelanie 😄

 

Pytanie mam z innej beczki, czy softem Xhp da rade zrobic by ZF nie wbijala 8go biegu jak sie jezdzi po miescie 50-60km/h? U mnie wbija za kazdym razem, obroty sa wtedy bliskie 1000/min i az drzy auto cale lekko. Jak wbije na 7 manualnie i obroty pojda lekko ponad 1300/min jest idelanie. 

Też mam ten problem, tak samo przy stage 2 jak i stage 1. Jak miałem mapę silnika to nie wrzucało 8 tak nisko wiec to raczej podniesienie reakcji na gaz zrobi tu robotę niż ustawienia skrzyni. Teraz muszę grzać na S po mieście bo nie chce robić znowu mapy (wrocilem do stocka ale 23' bo mapa była nadpisana pod soft z 2015 ) zanim rozrządu nie zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odzew. Kurde w R6 nie mam takich problemow, tam skrzynia nie spada nizej niz 1500/min po miescie. A tutaj w R4 tragedia 

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymiana oleju i filtra oraz resecie adaptacji, Clutch C jezdzil rowniez dobrze na 1128mbar 😅

Nie chce robic softu, tylko zmienic w VO ze skrzyni zwyklej na sportowa - moze to zmieni w jakis sposob chociaz troche dzialanie

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak sprawdzisz, było to poruszane już i zgasło. No ja nie umiem tego robić. Jak zaktualizowałem w serwisie cały samochód to zleciłem też xhp stage2 potem stage1 to schodzi nisko aż czasem buczy. Jeżdżę na sporcie i tak (wtedy redukuje poniżej 1500) bo na D i tak jest zbyt leniwa na miasto. Jak miałem mapę 260 kunia zrobioną jeszcze przez poprzedniego właściciela u chłopaków z My Bimmer Ruda Śląska to nie schodziło tak nisko, a skrzynia była nieruszana (no chyba że była ruszana przez MB). Pewnie się do nich odezwę może nie po +260koni i ponad 550nm bo to już raz zaszkodziło ale auto wydawało się sporo lżejsze na tamtej mapie i chętnie bym sobie to spersonalizował jakoś po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale w najnowszej odslonie xhp, co prawda nie sprawdzalem tego w 8hp ale robilem ostatnio 6hp na hxp, bez stage, wprowadzili zmiany, mozemy wybrac w poszczegolnych trybach D, S, M, czy skrzynia ma byc relax+, relax, sport, sport +, i wtedy w trybie D, po flashu na sport, trzyma wyzej obroty, w relax to bylo, sam testowalem 1000-1100 po miescie, a sport, 1200-1300.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.