Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kostka 6 pin ? Tam są chyba tylko trzy przewody?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

B70 lewy B42 prawy

Screenshot_2024-01-17-21-07-37-664-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I bez LWR

 

ScreenShot060.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównaj u siebie czy się zgadza.

ScreenShot064.jpg

ScreenShot074.jpg

ScreenShot061.jpg

ScreenShot062.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

N

15 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Porównaj u siebie czy się zgadza.

ScreenShot064.jpg

ScreenShot074.jpg

ScreenShot061.jpg

ScreenShot062.jpg

Sprawdziłem przejście na przedni czujnik poziomowania Xenon ze schematem który wystawiłeś i u mnie nie pokrywa się to z rozpiską, także moduł jest niestety inny😕

Edytowane przez morhu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z którego roku auto i jaka wersja silnikowa , na priw możesz podesłać ostanie siedem cyfr vin. Moduł masz pod schowkiem?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Z którego roku auto i jaka wersja silnikowa , na priw możesz podesłać ostanie siedem cyfr vin. Moduł masz pod schowkiem?

Wysłałem 7 ostatnich znaków nr Vin na priv. Auto z końcówki 2000r silnik m54b30, moduł lwr jest pod schowkiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie mogę znaleźć innego schematu. Co ci się tam nie zgadza ? Pierwsze cztery przewody modułu lwr (pin 1 2 3 4) biegną prosto do silniczka od strony kierowcy, powinny zgadzać się kolorem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.01.2024 o 18:47, piotr520 napisał(a):

Kolego nie mogę znaleźć innego schematu. Co ci się tam nie zgadza ? Pierwsze cztery przewody modułu lwr (pin 1 2 3 4) biegną prosto do silniczka od strony kierowcy, powinny zgadzać się kolorem.

Sprawdziłem jeszcze raz schemat który wstawiłeś, i faktycznie zgadza się z moim, sorki mój błąd. Natomiast dalej nie mogę dojść ładu z poziomowaniem w mojej E39 zarówno Xenon jak i nivo ( bo takowe posiada). Niestety auto takie już kupiłem... Nivo było przerobione na pilota ( sterowanie na krótko) a poziomowanie lamp nie działało. Chce przywrócić to do ładu i się za to wziąłem. Na podglądzie w inpie w części od poziomowania zawieszenia obydwa czujniki ładnie pracują w zakresie 0-5v. Natomiast po odpaleniu inpy w zakladce od poziomowania lamp przy podglądzie czujnika przedniego jak i tylnego wartość napięcia w ogóle się nie zmienia przy ruszaniu ramionami czujników... Napięcie ciągle jest na 0.  Fizycznie na kostce czujnika przedniego jak i tylnego na pinie nr 5 wynosi 5v natomiast pinie 4 zmienia się płynnie w zakresie uzależnionym od położenia ramiona czujnika 0-5v, do modułu LWR też te wartości dochodzą, ponieważ na pinach też wszystko ładnie się zmienia. Na kostkach od silniczków w lampach napięcie na pinach wynosi odpowiednio 12v/8v/8v/0 mimo to silniczki w ogóle nie reagują po włączeniu świateł tzn nie wykonują żadnego ruchu tylko stoją w miejscu. W teście lamp w inpie też nie ma żadnej reakcji. Czujniki oczywiście sprawdzone miernikiem są sprawne, błędów w inpa też nie ma. Macie może jeszcze jakieś pomysły? Jak by ktoś miał poprosił bym jeszcze schemat pinów silniczka lamp lub patent jak je sprawdzić na krótko 

Edytowane przez morhu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pin 2 i 3 silniczka to masa a 1 i 4 12V. Jak chcesz zakręcić silniczkiem to na pin 1 12V a na pin 2 masę, żeby zakręcił w drugą stronę pin 3 masa pin 4 12v.

Patrząc na ceny LWR  20-30zł to śmiało można kupić na podmianę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
9 minut temu, piotr520 napisał(a):

Pin 2 i 3 silniczka to masa a 1 i 4 12V. Jak chcesz zakręcić silniczkiem to na pin 1 12V a na pin 2 masę, żeby zakręcił w drugą stronę pin 3 masa pin 4 12v.

Patrząc na ceny LWR  20-30zł to śmiało można kupić na podmianę.

Okej dzięki jutro sprawdzę, sory zapomniałem dodać, LWR już kupiłem i zapomniałem, ale bez zmian

  • Moderatorzy
Opublikowano
20 minut temu, piotr520 napisał(a):

Jak chcesz zakręcić silniczkiem to na pin 1 12V a na pin 2 masę, żeby zakręcił w drugą stronę pin 3 masa pin 4 12v.

Sprawdzałeś w praktyce ? To są silniki krokowe...

1 godzinę temu, morhu napisał(a):

silniczki w ogóle nie reagują po włączeniu świateł tzn nie wykonują żadnego ruchu tylko stoją w miejscu.

Sprawdź podłączając tylko jeden. One pracują równolegle. Jeśli jeden ma zwarcie to nie będą działać dwa. INPA nie podaje błędu w tym module ?

Opublikowano
22 minuty temu, Fuser napisał(a):

Sprawdzałeś w praktyce ? To są silniki krokowe...

Sprawdź podłączając tylko jeden. One pracują równolegle. Jeśli jeden ma zwarcie to nie będą działać dwa. INPA nie podaje błędu w tym module ?

Okej jutro spróbuję tak jak mówisz. Na inpie zero błędów 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Fuser napisał(a):

Sprawdzałeś w praktyce ? To są silniki krokowe...

Sprawdź podłączając tylko jeden. One pracują równolegle. Jeśli jeden ma zwarcie to nie będą działać dwa. INPA nie podaje błędu w tym module ?

Nie sprawdzałaem, a jeśli to faktycznie silniki krokowe to lepiej ich w ten sposób nie podłączaj ,można to zrobić zasilaczem ale z ograniczonym prądem, raz na krótką chwilę napięcię na jedną stronę styków i za chwilę  na drugą, i tak będzie powoli się wysuwał albo chował. Przynajmniej drgał.

Sprawdź chociaż oporność czy wszystkie pary pinów mają taką samą, i czy jest przejście.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

A tak w ogóle to sprawdzałeś czy regulatory w reflektorach nie są połamane ? Może silniki są sprawne tylko nie ma reakcji, bo w reflektorze wszystko "wisi". Możesz jeszcze poprosić kogoś, żeby złapał za silniczek w momencie gdy włączasz światła, czy nie wyczuje jego reakcji. Dziwi mnie również, że w teście czujników poziomowania oba pokazują zero, a twierdzisz, że są sprawne. Coś tam jest nieźle skopane.

Opublikowano
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

A tak w ogóle to sprawdzałeś czy regulatory w reflektorach nie są połamane ? Może silniki są sprawne tylko nie ma reakcji, bo w reflektorze wszystko "wisi". Możesz jeszcze poprosić kogoś, żeby złapał za silniczek w momencie gdy włączasz światła, czy nie wyczuje jego reakcji. Dziwi mnie również, że w teście czujników poziomowania oba pokazują zero, a twierdzisz, że są sprawne. Coś tam jest nieźle skopane.

Lampy są po regeneracji, regulatory nowe. Co do czujników najlepsze jest to że Nivo go widzi i ładnie pracuje w zakresie 0-5v, a moduł lwr już pokazuje ciągle 0 a przecież chodzi o ten sam czujnik...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak tylko wchodzę w LWR to od razu zapala się podświetlenie zegarów i słyszę, że silniczki robią "brrr". Położenie czujników mammniej więcej pośrodku. Tył stoi lekko wyżej.

statusczujnikw.thumb.jpg.1df5efc30b2934873f2af2350534dcf3.jpg

Nie wiem co to jest, ale zobacz w LCM kontrola poziomowania.

kontrolapoziomowania.thumb.jpg.8864e971bf60689033bf48508f0885d2.jpg

Opublikowano
23 godziny temu, Fuser napisał(a):

Jak tylko wchodzę w LWR to od razu zapala się podświetlenie zegarów i słyszę, że silniczki robią "brrr". Położenie czujników mammniej więcej pośrodku. Tył stoi lekko wyżej.

statusczujnikw.thumb.jpg.1df5efc30b2934873f2af2350534dcf3.jpg

Nie wiem co to jest, ale zobacz w LCM kontrola poziomowania.

kontrolapoziomowania.thumb.jpg.8864e971bf60689033bf48508f0885d2.jpg

Wczoraj korzystając z chwili czasu i biorąc pod uwagę to co pisałeś apropo silniczków lamp tzn że działaj równolegle, postanowiłem zamienić je miejscami i ku mojemu zdziwieniu prawa lampa zaraz po włączeniu świateł zaczyna robić test góra dół, a lewa dalej stoi także prawdopodobnie uwalony jest jeden silniczek. Natomiast co do parametrów które wstawiłeś na screenach ( od razu przepraszam za jakość oraz za spolszczenie translatorem ale obecnie mam INPE po niemiecku 😅) u mnie wygląda to tak

IMG_20240125_100628.thumb.jpg.753e862a7edd262d619c6d9448e1b1ce.jpg

IMG_20240125_100653.thumb.jpg.b40dad692d65802a698de3719782fa76.jpg

Tutaj jeszcze fotka z nivo ( ten sam czujnik pokazuje parametr a w lWR już nie)IMG_20240125_101524.thumb.jpg.c93ae1ddd9052d6dda456b736f8ef6a9.jpg

Dodam że po próbie wykonaniu testu poziomowania lamp w inpie nawet ta lampa która ma już sprawny silniczek, ani drgnie ( chyba że do testu oba silniczki muszą być sprawne, ale jeszcze to sprawdzę). Na koniec postanowiłem że sprawdzę jeszcze numery na module LCM który jest aktualnie w moim E39 i porównam je do katalogu. No i tu chyba jest pies pogrzebany... Ktoś wsadził LCM III a katalog mówi iż powinien być LCM IV... Tu zdjęcia ( sory za jakość ale na telefonie mam tylko takie)IMG_20240123_104249.thumb.jpg.d30ad0c905b3032759bf12f73b4da447.jpg

A tu co mówi realoem Screenshot_2024-01-25-09-51-57-999_com.android.chrome.thumb.jpg.80f436a760ee016490190dd572e6d232.jpgWiec pytanie do Was czy to może być winowajcą całego zamieszania?

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

LCM o numerach 61356961141 występuje od 09/2001

Ten numer co masz na pudełku nie występuje w wykazie, ale czasem tak bywa. Nie wiem jak szukasz, ale najlepiej wpisz swój VIN na realoem i wtedy masz wszystkie elementy pasujące do odpowiedniej daty produkcji. LCM znajdziesz Elektryka pojazdu > sterowniki, moduły, czujniki > sterowniki i moduły nadwozia. Sprawdź też czy LWR jest ten co powinien. Może któryś moduł jest inny gdy jest nivo.

EDIT:

Sprawdziłem, do rocznika od 09/2000 też pasuje ten LCM.

image.png.efe4be87fc74d335870d70ab9cde793f.png

image.png.53b995ac71b85685b92bf15ef89541e1.png

Edytowane przez Fuser
Opublikowano

Zgadza się ten lcm który sprawdziłeś czyli nr 61356961141 występował jako Ori w moim aucie po Vinie, ale tego który fizycznie aktualnie siedzi (ze zdj które wstawiłem) czyli nr 61356908468 już na realoem nie było nawet w nr zastępczych, dodam że ten który mam aktualnie to LCM III A , ten po wklepaniu nr Vin oraz nr zastępcze w katalogu to LCM IV. Tego który jest wsadzony obecnie u mnie realoem nawet nie widzi po numerze więc nie mogę nawet porównać czy występował on w E39. Zdarzały się takie przypadki że auto posiadało LCM III i był on zastępowalny LCM IV katalogowo ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.