Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto z dsc3 , E46 330i 2001

Świeciła mi się kontrola trakcji (łącznie dwie lampki : trójkącik oraz wykrzyknik , obie na zolto). ABS działał mimo tego.

 

By to naprawić mechanik pierwszy zdiagnozował że do wymiany czujnik prędkości pod siedzeniem pasażera. Wziął kasę za wymianę czujnika a po 7km lampki znów się zapaliły. Mechanik ów stwierdził , że to musi być w takim razie czujnik kąta skrętu na kierownicy w okolicach pedałów. Kupiłem go ale póki co nie wymieniłem. Jeździłem bez dsc. Olałem sprawę. Przez ten czas kontroli czasem gasły po zgaszeniu i odpalenia silnika ale w trakcie jazdy załączała się kontrola trakcji wraz z wywaleniem na blacie kontrolek żółtych.

Po roku czyli teraz przed zimą postanowiłem wrócić do tematu, dałem do innego mechanika. Przywolalem tamta sytuację , on po podłączeniu kompa zapewnił mnie że zrobił już masę BMW i Mercedesów z podobnymi usterkami i to na bank jest walnięty sterownik na pompie hamulcowej a nie czujnik kąta skrętu. Zawierzyłem mu, kupiłem pompę (oczywiście używkę bo nowej nie dostanę) i niestety ledwo od niego wyjechałem ponownie zapaliła się tym razem jednak lampka tzn trójkącik na żółto. Jestem kolejne 250 (pompa) +300 (robota) w plecy a dalej coś jest nie tak. 

Pomocy, co dalej ? ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

300 za przełożenie sterownika? No chyba że całą pompie przekładał. Niestety jak nie masz kabelka, nie podepniesz kompa i nie podasz pełnego kodu błędu z jego opisem to nikt ci nie pomoże.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

300 wziął za przełożenie pompy całej. A da się przełożyć sam sterownik ? Bo z tego co widziałem to ten sterownik jest częścią stała pompy.... Jak będę miał możliwość to podam kod błędu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że się da, 15min pod domem.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie we wszystkich wersjach niestety to takie proste. Niektóre e46 raz, że mają pompe pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego po stronie kierowcy i jest słaby dostęp, a dwa że sterownik może być zintegrowany z częścią hydrauliczną pompy i nie da się go odkręcić i odpiąć od niej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Tarcza napisał(a):

 dwa że sterownik może być zintegrowany z częścią hydrauliczną pompy i nie da się go odkręcić i odpiąć od niej

Kolega poda numery takiego sterownika, chętnie zobaczę te kosmiczną technologię łączenia aluminiowego bloku z elektrozaworami z plastikową obudową sterownika.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Chodziło mi o taką pompę jak tutaj w filmiku poniżej, ale widzę że faktycznie masz rację i można to normalnie rozkręcić. Dostęp do niej niestety i tak mało przyjemny w porównaniu do tych pomp co są na wierzchu po stronie pasażera.

Pomyliłem temat z poprawianiem lutów na płytce gdzie w tym modelu trzeba plastikową obudowę sterownika rozciąć a była wersja z obudową skręcaną (np. 6751768)

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniają trafić nie mogą.  Sprawdź stan przewodów od czujników ABS czy nie jest gdzieś przetarty i nie robi zwarcia . Miałem kiedyś taki problem że kontrolka raz świeciła A raz gasla

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

cześć, dzięki Wam za odpowiedzi. Problem dalej nierozwiązany, czekam na przypływ gotówki bo niestety sam nie mam mozliwości (brak miejsca) i wiedzy by coś podziałać. A pompa rzeczywiście jest po stronie kierowcy i dosyć kiepski dostęp do niej. Mamy tu jakiegoś ogarniętego mechanika od BMW na slasku ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie te kontrolki zapalały się czasem po odpaleniu auta, a czasem po przejechaniu 20 kilometrów. Był błąd 5DF5 - wewnętrzny błąd sterownika. Kupiłem używaną pompę. Szukałem z tymi samymi numerami jakie miała moja, ponieważ mam automat i nie wiedziałem czy można dać pompę z innymi numerami. Po wymianie trzeba zakodować VIN twojego samochodu do wsadzonej pompy i zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu. Wymieniałem i kodowałem sam. Wymiana nie jest skomplikowana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.