Skocz do zawartości

wymiana wnętrza (fotele i kanapa) z G30 do G31


Peresada1969

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam G31 i chcę zmienić fotele na sportowe ze zwykłych, znalazłem wnętrze z G30, pytanie moje jest następujące, czy tylna kanapa będzie pasować? Ewentualnie jeśli nie pasuje czy da się u tapicera przełożyć same poszycie skórzane, czy boczki drzwi z G30 pasują do G31? Dzięki za odpowiedz, może ktoś przerabiał ten temat, bo nie znalazłem odpowiedzi w internecie, pozdrawiam wszystkich serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się 3 razy nad tymi sportami - ja będę je zmieniał na komforty. Dla mnie i wielu osób - sporty (te w alcantarze są mega nie wygodne).

@luk_byd może będziesz wiedział - podpięcie komfortów pod samo zasilanie, bez CAN - umożliwi przynajmniej ustawienie manualne fotela, czy zostanie on martwy? Nie chcę jechać do warsztatu, który dorobi wiązki i to zakoduje z dwoma kompletami siedzeń, tylko wymienić fotele w garażu i pojechać na spokojnie bez bagażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zaraz, zaraz to G30 byly ze zwykłymi fotelami?

Jak szukałem dla siebie używanej G31 to myślałem, że jest tylko wybór między sportowymi a komfortowymi.

 

Co do pytania wg katalogu części Boczki drzwi są identyczne G30/G31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czyli wynika że boczki drzwi pasują i fotele przód, problem jest tylko z kanapą bo jest inna?.Nie chcę komfortów bo mam w F10 530d LIFT i to moje auto w trasy natomiast G31 kupiłem z myślą o codziennym aucie do poruszania się wokół komina ( głównie jesień zima ).Teraz mam zwykłe fotele z manualnym przesuwaniem tył przód a potrzebuję takie z bocznym podparciem i wysuwanym podudziem.

IMG_4148.jpg

IMG_4250.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, Enriquez napisał(a):

@luk_byd może będziesz wiedział - podpięcie komfortów pod samo zasilanie, bez CAN - umożliwi przynajmniej ustawienie manualne fotela, czy zostanie on martwy? Nie chcę jechać do warsztatu, który dorobi wiązki i to zakoduje z dwoma kompletami siedzeń, tylko wymienić fotele w garażu i pojechać na spokojnie bez bagażu.

Tak. Podpięcie samego zasilania umożliwi pełną regulację foteli - tak też na krótko podpinałem żeby odpowiednio ustawić fotel aby go łatwiej zamontować w aucie.

Natomiast dołożenie samego CAN to pikuś.

Fotele sportowe raczej będą miały LIN.

 

Jeśli masz podgrzewanie w zwykłych stołkach to masz LIN.

Jak masz pamięć to albo LIN albo CAN.

 

Bez CAN w komfortach nie będzie działało wentylowanie/grzanie/pamieć no i funkcje easy entry etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Peresada1969 tylko zastanów się nad sensem wymiany , mam w jednym zwykle i w drugim sporty , i uważam ze zwykłe są wygodniejsze od sportów do jazdy wokół komina , a mam 190cm 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Natomiast dołożenie samego CAN to pikuś.

Fotele sportowe raczej będą miały LIN.

 

Jeśli masz podgrzewanie w zwykłych stołkach to masz LIN.

Jak masz pamięć to albo LIN albo CAN.

 

 

Dzięki za odpowiedź. W sportach mam lin, ze względu na grzanie foteli. Rozumiem, że zmiana na CAN umożliwi komunikację z panelem klimatyzacji. Czy ma ktoś jakiś schemat dla komfortów? Nie mam ISTY i w zasadzie nie mogę tego nigdzie namierzyć. Nie poratuje ktoś? Nie ukrywam, że grzebanie w aucie nie jest mi obce i z radością zrobiłbym to sam i pojechał na jakieś do kogoś.

Edytowane przez Enriquez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Enriquez napisał(a):

Dzięki za odpowiedź. W sportach mam lin, ze względu na grzanie foteli. Rozumiem, że zmiana na CAN umożliwi komunikację z panelem klimatyzacji. Czy ma ktoś jakiś schemat dla komfortów? Nie mam ISTY i w zasadzie nie mogę tego nigdzie namierzyć. Nie poratuje ktoś? Nie ukrywam, że grzebanie w aucie nie jest mi obce i z radością zrobiłbym to sam i pojechał na jakieś do kogoś.

Mam schemat.


CAN w komfortach zastępuje LIN i służy do komunikacji dla ogrzewania/wentylacji oraz pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kończąc mój wątek w tym wątku - dziś mogę powiedzieć, że zakończyłem retrofit ze sportów na komforty. Sam montaż zajął 1,5 dnia mniej więcej - skupiałem się nad tym, żeby niczego nie połamać, więc się za bardzo nie spieszyłem. Wielkie dzięki @luk_byd za schematy, choć i tak musiałem sobie ściągnąć ISTĘ i samemu rozkminić co i jak w moim egzemplarzu. Wymieniłem dokładnie całe wnętrze, aby mi się kolorystycznie nitki zgadzały. Wyzwaniem wydawało się przełożenie dekorów w drzwiach, ale okazało się to bardzo proste. Podobnie jak urwane światłowody w tylnych boczkach w kieszeniach. Okazuje się, że można je wymienić. Prawdziwym wyzwaniem było kodowanie tego wszystkiego do auta, ze względu na odmienną komunikację z modułem Airbag i dodatkowymi zagłówkami aktywnymi. Nie mniej jednak wszystko się udało i w końcu zaznam komfortowej jazdy.

W związku z powyższym, mam też do sprzedania moje dotychczasowe wnętrze - Sport M-Pakiet Alcantara z niebieską nitką. Gdyby ktoś szukał - zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 27.09.2023 o 08:20, luk_byd napisał(a):

Mam schemat.


CAN w komfortach zastępuje LIN i służy do komunikacji dla ogrzewania/wentylacji oraz pamięci.

Czy była by możliwość udostępnić schematy?

Też chciał bym przejść ze sportów na komforty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

481 to fotele sportowe. Mają wyższe podparcie boczne oparcia względem serii, ręcznie regulowane podparcie ud i elektryczną regulację szerokości oparcia. W opcji regulację elektryczną z pamięcią i regulowane podparcie lędźwiowe.

Fotele komfortowe mają regulację górnego segmentu oparcia, szerokości oparcia i podparcia ud. Do tego specjalne komfortowe zagłówki, regulowane podparcie lędźwiowe i standardową elektryczną regulację z pamięcią ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.