Skocz do zawartości

Front Assist - dołożenie


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

Awaryjne hamowanie jest w ramach ACC (adaptacyjny tempomat), ale nawet instrukcja pisze, że nie wyhamuje on do 0. Nawet jak nie będziesz miał w danej chwili aktywnego ACC, to w awaryjnej sytuacji na pewno zapika, zamruga i przygotuje hamulce do hamowania. Poczytaj w instrukcji jak działa ACC.

Raczej jest możliwe, potrzebujesz zmienić:
-pompę DSC (ciężko znaleźć bo Xdrive)
-sterownik ICM
-panel przycisków asystentów
-kratkę w zderzaku
-przyciski na kierownicę
kupić:
-uchwyt do radaru
-radar
-wtyczka + kilka kabli

Niech ktoś potwierdzi, ale auto to 5GT i w tym roczniku (od 06/2010, auto z 09/2010) chyba był "stary" ICM i kwadratowy radar.

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są wszyscy asystenci wraz z hamowaniem do 0 a nie mam aktywnego tempomatu co za tym idzie radaru. Te funkcje spełnia kamera w szybie. Sonary są za to w tylnym zderzaku które już z odległości 50m widzą auto które próbuje Cię wprzedzic 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

U mnie są wszyscy asystenci wraz z hamowaniem do 0 a nie mam aktywnego tempomatu co za tym idzie radaru. Te funkcje spełnia kamera w szybie. Sonary są za to w tylnym zderzaku które już z odległości 50m widzą auto które próbuje Cię wprzedzic 

Tylko Ty masz kafas2 w LCI. A tutaj "akcja" dzieje się w pre-LCI w dodatku w 5GT (aczkolwiek 5GT to chyba nie wiele zmienia).

 

W instrukcji od 5GT z 2010 znalazłem (strona 119-120):

"Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowania*

Zasada działania

Układ wysyła ostrzeżenia przy prędkościach po‐
wyżej ok. 15 km/h w dwóch stopniach w przy‐
padku ewentualnego niebezpieczeństwa kolizji.

Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem naj‐
echania dostępne jest również wówczas, gdy
tempomat jest wyłączony.

Uwzględniane są przy tym stacjonarne lub ru‐
chome obiekty, jeśli znajdują się w zasięgu wi‐
doczności radaru.

W przypadku świadomego zbliżania się do
obiektu ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem
najechania sygnalizowane jest później, aby
uniknąć zbędnych ostrzeżeń.

Stopnie ostrzegania:

Ostrzeżenie wstępne
Ostrzeżenie, np. w przypadku zarysowującego
się niebezpieczeństwa kolizji lub zbyt małego
odstępu do pojazdu jadącego z przodu.
Pilne ostrzeżenie z funkcją
wyhamowywania
Ostrzeżenie w przypadku bezpośredniego nie‐
bezpieczeństwa kolizji, gdy samochód zbliża się
z dość dużą prędkością, tak zwaną różnicą pręd‐
kości, do innego obiektu.
Pilne ostrzeżenie zmusza do samodzielnej reak‐
cji, zaś w przypadku niebezpieczeństwa kolizji,
z reguły wspierane jest hamowaniem.

Hamowanie odbywa się z niewielką siłą hamowania i jest ograniczone czasowo. Pojazd nie zostanie zahamowany aż do zatrzymania."

Nie jest wspomniane, żeby kamera w pre-LCI brała udział w tym asystencie. W LCI jest asystent korzystający z kamery KAFAS2 Front Collision Warning i wykrywanie pieszych (w dzień), które mogą zatrzymać samochód. Wykrywanie pieszych i zwierząt w nocy jest za pomocą kamery termowizyjnej (Night Vision), ale chyba nie hamuje automatycznie.

Instrukcja do 5GT pre-LCI:

https://pdfarchiv-next-backend.api.bmw/api/download?uuid=aabbb293-2b19-417b-a877-0a9647703788

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RobertP napisał(a):

Zależy mi na awaryjnym hamowaniu przed przeszkodą. Szyby z kamerą nie mam, ale mogę dokupić 🙂

Jak dla mnie wygląda, że chcesz mieć funkcjonalność kamery z LCI w pre-LCI. Chyba nawet ktoś to robił, ale nie wiem czy działały wtedy asystenty. W takim wypadku potrzebujesz wymienić co najmniej:
-szybę (jak masz HUD to pamiętaj, że masz specjalną szybę pod HUD)
-kamera KAFAS2+moduł+kody FSC (z tym jest też dłuższa historia, oficjalnych nie kupisz, więc albo emulator albo wgranie odpowiednim sposobem, ale wizyta w ASO np. na akcję serwisową czyści te kody)
-lusterko wsteczne (inne mocowanie w LCI) + obudowa
-na 90% ICM z LCI, ale uwaga on ma inny kształt obudowy i inne mocowanie

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na 95% jest do zmiany. Nie trzeba zmieniać jeżeli masz park assist (kod 5DP)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2023 o 11:11, karolp1993 napisał(a):

Podepnę się z ciekawości. Mam F11 2011 520d, chciałbym dołożyć ACC i zastanawiam się czy pompa DSC też jest do zmiany wtedy. Bo jak jadę z górki na tempomacie to auto samo hamuje.

Do wymiany. Koszta tego asystenta są bardzo dużo. Bo nie tylko pompe trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.