Skocz do zawartości

Problemy z lampą. Xenon USA


Azt3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Zakupiłem samochód z USA który przeszedł konwersję do EU w Holandii (F31, 320D N47T, 2014.12). Niestety mam w nim nietypowy (typowy) problem związany ze stabilizacją Xenonów oraz świeceniem ringów i brewki LED. Ktoś kto to wymieniał założył lampę prawą EU do zamiast USA, pewnie tak samo jest z modułem. Problem staje się nietypowy ponieważ po rozgrzaniu samochodu i przejechaniu kilku(nastu) kilometrów wszystko zaczyna działać, błąd do uszkodzeniu poziomowania świateł znika z dashboardu i jest dobrze. Ktoś kto go robił przede mną zaprogramował wszystkie inne funkcje EU (łącznie z przeciwmgielnymi). 

Podłączyłem się przez ISTĘ i znalazłem cztery błędy związane z tym problemem które znikają po rozgrzaniu.

FEM 8041B6 - Uszkodzony system regulacji zasięgu świateł

FEM 8041BA - Uszkodzony system AHL

FEM D90D16 - Jednostka obsługi świateł (BEL), (LIN): zamontowany jest nieprawidłowy wariant

FEN D90D32 - Moduł sterowania reflektorów (TMS) po prawej stronie (LIN): brakujący slave LIN

W związku z tym że nie wiem czy lampa jest odpowiednio zainstalowana i czy jest zrobiona adaptacja piszę post o pomoc w diagnozie. Czy ściągać zderzak, mierzyć wszystko, rozebrać moduł (możliwe że jest tam wilgoć która paruje i nie robi żadnego zwarcia kiedy jest ciepły) czy po prostu jest to kwestia kodowania. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno warto skontrolować wiązkę do lampy, potrafi się przetrzeć o nadkole.
Wyjąłbym też moduł TMS z tej lampy i sprawdził czy nie ma na nim śladów wilgoci.

Z tego co pamiętam to sam TMS jest chyba taki sam w ECE i USA, to kwestia kodowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, cursor napisał(a):

Na pewno warto skontrolować wiązkę do lampy, potrafi się przetrzeć o nadkole.
Wyjąłbym też moduł TMS z tej lampy i sprawdził czy nie ma na nim śladów wilgoci.

Z tego co pamiętam to sam TMS jest chyba taki sam w ECE i USA, to kwestia kodowania

Otwierałem jedynie "okno" w nadkolu żeby tam zajrzeć i mierzyłem czy wiązka nie jest uszkodzona - o ile to dobrze zrobiłem to wszystko jest w porządku. Najbardziej stawiam na wilgoć w module albo nieumiejętne kodowanie. Dziwi mnie tylko fakt, że po nagrzaniu samochodu zaczyna działać i nie ma błędów.

Żeby wyturlać moduł muszę zdejmować cały zderzak, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Cześć! Niestety nie. Wprawdzie nie zabierałem się do niego bo trzeba zdejmować zderzak. Możliwe że w tym tygodniu to ruszę. Czekałem na jakieś podpowiedzi ale do momentu aż tego modułu się nie wyciągnie i nie zajrzy to niczego się nie zweryfikuje. Przede wszystkim spróbuję zamienić moduły miejscami (lewy na prawy) i zweryfikuję czy ten sam problem występuje w drugiej lampie. Sprawdzę wilgoć modułu i ewentualne nieprawidłowości przy całej elektronice. Jak się poddam to oddam komuś do zrobienia albo kupię nowy moduł 🙂

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, ale trochę szukałem i dalej nic nie wiem. 

Zamieniłem moduły lamp stronami i ... nic się nie zmieniło. 

ZdjcieWhatsApp2023-12-11o16_40.47_81999853.thumb.jpg.3a4d0492d7e65c24e9d6bcb5873aea0b.jpg

ZdjcieWhatsApp2023-12-11o16_40.35_5f81b686.thumb.jpg.ab8c8a52cd4716dca8eb543aac7857d9.jpg

Sprawdziłem przewody, które idą do FEM:

-A173*4B pin 53 biało-czerony -ok

-A173*4B pin 48 niebiesko-ziolony -ok

-A173*8B pin 49 żółto-brązowy -ok

-a173*8B pin 50 żółto-czerwony -ok

ZdjcieWhatsApp2023-12-11o16_19.11_bbeee574.thumb.jpg.aa9a930fb6c8388a6d604a3077eb0d57.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z USA, lampy kupione EU. Kodowanie na EU prawa bez problemu, lewa brak komunikacji w E-Sys. 

Obie święcą prawidłowo ringi, kierunki, mijania, drogowe .

Dodatkowo auto "ciągnie prąd". Po wyjęciu bezpiecznika nr 40 (30A) odpowiedzialnego za lampę lewą, nie rozładowuje aku. 

Nie mierzyłem dokładnego poboru, ale po 2 dniach akumulator (nowy-tygodniowy) jest poniżej 12v.

Edytowane przez czarny226
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 11.12.2023 o 16:52, czarny226 napisał(a):

Auto z USA, lampy (LED) kupione EU. Kodowanie na EU prawa bez problemu, lewa brak komunikacji w E-Sys. 

Obie święcą prawidłowo ringi, kierunki, mijania, drogowe .

Dodatkowo auto "ciągnie prąd". Po wyjęciu bezpiecznika nr 40 (15A) odpowiedzialnego za lampę lewą, nie rozładowuje aku. 

Nie mierzyłem dokładnego poboru, ale po 2 dniach akumulator (nowy-tygodniowy) jest poniżej 12v.

Małe zmiany.

Popiszę "sam ze sobą" 😪🤣

-sprawdziłem instalację  obu lamp - ok

-czekam na wolny termin elektomechanika, aby spróbował jeszcze raz kodowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie masz w ogole komunikacji z modulem lampy, to jak chcesz go kodowac? Z drugiej strony, to jakim cudem Ci dzialaja wszystkie funkcje lampy, skoro nie ma komunikacji z ECU lampy. Tam by trzeba bylo glebiej wejsc w ten blad i zobaczyc czego dokladnie dotyczy, bo ten polski jezyk w ISTA to zart, a komunikacji odbywa sie CANem i LINem, wiec ciezko powiedziec o co w tym bledzie chodzi i o ktora komunikacje chodzi. Wchodziles w ten blad glebiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2024 o 19:59, mmw napisał(a):

Nie masz w ogole komunikacji z modulem lampy, to jak chcesz go kodowac? Z drugiej strony, to jakim cudem Ci dzialaja wszystkie funkcje lampy, skoro nie ma komunikacji z ECU lampy. Tam by trzeba bylo glebiej wejsc w ten blad i zobaczyc czego dokladnie dotyczy, bo ten polski jezyk w ISTA to zart, a komunikacji odbywa sie CANem i LINem, wiec ciezko powiedziec o co w tym bledzie chodzi i o ktora komunikacje chodzi. Wchodziles w ten blad glebiej?

Nie wiem dlaczego działa i jednocześnie brak komunikacji. 

Spróbuję zamienić lampy stronami, ale to może za jakiś czas. 

błąd_s0384.jpg

Lampa lewa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mechanik kilka godzin posiedział przy aucie.

Okazało się, że było coś namieszane podczas programowania/ kodowania w FEM (tak powiedział mechanik).

Po odebraniu auta, nadal lampa rozładowuje akumulator. 

Został ustalony nowy termin u mechanika na koniec lutego. 

Ale postanowiłem sam jeszcze trochę pogrzebać i przy pomocy telefonicznej mechanika  okazało się, że winowajcą był przełącznik świateł. 

Wymiana na inny pomogła i przez 3 dni już nie ma komunikatu o spadku napięcia akumulatora. 

Auto naprawione !!! 🥳

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.