Skocz do zawartości

Problem z aktualizacją softu sterowników


durin90

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś we wrocławskim Inchcape na akcji serwisowej odnośnie programowania sterowników DDE, do której finalnie nie doszło.

Powodem był brak możliwości połączenia się z niektórymi modułami, bo albo sterowniki nie odpowiadały albo soft nie był oryginalny.
Moduły to EPS, HSR i SES.

Jedyne co robiłem z samochodem to (w retrospektywie, trochę głupio) wrzuciłem nieoficjalnego CarPlay, ale nie wiem w jaki sposób miałoby to naruszyć moduły zupełnie z tym niezwiązane.

Auto jeździ, nie sprawia problemów, a jedyny błąd jaki pokazuje bimmercode to 480AFF.

Czy jest możliwość naprawy tego u kogokolwiek zajmującego się kodowaniem? 
Przyznam szczerze, że nie widzi mi się wymieniać modułów na nowe.

Edytowane przez durin90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sterownik możesz sam zaktualizować nie musisz tego robić w aso.Wystarczy kabel enet program esys i najnowsza psdzdata.Nie bedziesz miał tylko potwierdzenia że akcja serwisowa została wykonana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zależy mi na dojściu do tego, co jest nie tak ze sterownikami, do których ASO nie umiało się połączyć i ewentualne zniwelowanie tego problemu. 
Auto normalnie jeździ, nie sypie błędami, ale skoro sterownik nie chce wpuścić aktualizacji  softu, to coś jest nie tak. 
 

Mam esysa, ale nie wiem skąd mogę wziąć aktualizacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem się ISTĄ do samochodu i moim oczom ukazał się następujący obraz. moduly.thumb.png.ccc121eafb60e11c9c5c1916b16f54a1.png

 

Jestem w kontakcie z specem od BMW i już się umówiłem w warsztacie na sprawdzenie, co jest nie tak. 
Moduły (na pewno 2 z 3) działają - kierownica się kręci z wspomaganiem, a SAS jest odpowiedzialny za np. adaptacyjny tempomat, który również działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
19 godzin temu, durin90 napisał(a):

Podłączyłem się ISTĄ do samochodu i moim oczom ukazał się następujący obraz. moduly.thumb.png.ccc121eafb60e11c9c5c1916b16f54a1.png

 

Jestem w kontakcie z specem od BMW i już się umówiłem w warsztacie na sprawdzenie, co jest nie tak. 
Moduły (na pewno 2 z 3) działają - kierownica się kręci z wspomaganiem, a SAS jest odpowiedzialny za np. adaptacyjny tempomat, który również działa bez zarzutu.

Widziałęm taką sytuacje w 530e 21 rok. Brak komunikacji dokładnie z tymi samymi modułami, zaś wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Widziałęm taką sytuacje w 530e 21 rok. Brak komunikacji dokładnie z tymi samymi modułami, zaś wszystko działa.

Naciśnij 3x szybko przycisk start/stop auto przejdzie w stan diagnozy i wtedy bedziesz miał wszystkie moduły na zielono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, gk tds napisał(a):

Naciśnij 3x szybko przycisk start/stop auto przejdzie w stan diagnozy i wtedy bedziesz miał wszystkie moduły na zielono.

ISTA sama przy połączeniu przełącza samochod w tryb diagnostyki.
Mi na pewno też się zdarzyło pierw wejść w tryb diagnostyki zanim połączyłem się ISTA (bo wcześniej coś esysem) grzebałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja, auto jest wciąż w warsztacie, ale już wiem, że mam tylną oś skrętną, której nie powinienem mieć (VIN w ogóle jej nie ma, przy silniku B47D nigdy ich nie było, tylko w B47, jakakolwiek jest różnica).

I faktycznie, jak wpiszę VIN w szukajki części, to HSR nie ma, ale jak poszukam 520d z B47 to jest. 
 

Warsztat próbuje coś z tym zadziałać, ale twierdzą, że nie wiedzą, czy nie trzeba zabrać auta do ASO, żeby połączyć się z Monachium. 


Skąd HSR? Nie wierzę, że poprzedni właściciel to montował - auto było w leasingu. Jeśli auto wyjechało tak z fabryki, to muszę przyznać, że niezły bajzel. Mogli haka zamontował przypadkiem, miałbym mniej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2VH jest, ale opisana "Integral active front steering". Nawet jak po VIN szukam części, to nie ma dostępnego niczego związanego z tylną osią skrętną - ani aktuatora ani sterownika. 

Jak poszukam ręcznie - zaznaczam 20d B47, zamiast 20d B47d, to wtedy jest dostępne.

 

Wczoraj patrzyłem na kilka używanych modeli z opcją 2VH i niektóre mają opisane "Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany", a niektóre mają wzmiankę o tej tylnej osi skrętnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(nie mogę edytować poprzedniego posta)

 

Dodam, że szukając części po VIN G30 z 2017 (Silnik B47O) tylna oś skrętna jest, a po moim vinie sklepy twierdzą, że cześć nie pasuje. Ja wiem, żadna wyrocznia, ale coś jest mocno skopane. 

Edytowane przez durin90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, durin90 napisał(a):

2VH jest, ale opisana "Integral active front steering".

Czyli jest ok!

Zobacz:

 

A warsztat zmien moze jak takie farmazony daja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie gdzieś musi być niesamowity bajzel(oprócz w sterownikach w moim samochodzie), skoro sklepy z częściami nie są w stanie po VINie wskazać, że tylna oś skrętna jest. 

Jeśli chodzi o mój samochód to warsztat sprawdził kable i wszystko wydaje się ok, więc aktualnie głównym podejrzanym jest właśnie oprogramowanie. Sterowniki też wydają się ok.

 

@luk_byd na pewno tam nie wrócę, wydaje mi się, że mocno opieszale podeszli do tematu. Teraz sprowadzają jakieś posiłki zewnętrzne, kogoś bardziej obeznanego w kwestii kodowania, może on pomoże.
Przyjmę polecenia ogarniacza mechanika/elektronika/elektryka z okolic Wrocławia lub Tarnowa 😉

Edytowane przez durin90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko już wiem. Znaczy prawie wszystko, trochę ogólnikami zostało mi to przekazane, gdyż specjalista z warsztatu musiał wzywać posiłki i to ktoś inny wszystko odkręcił.

W ESYS w ogóle nie było widać tych ECU, jakby zniknęły z VO (czy tam VCM, tak jak pisałem, dość ogólnikowe wyjaśnienie dostałem). Więc dodali je ręcznie i wszystko już działa.
Jak do tego doszło, też nie wiem. Być może to CarPlay wgrywany opcją na USB, być może sam to skopałem, gdyż chciałem kiedyś (bez powodzenia) przywrócić oryginalny stan oprogramowania w samochodzie. 


Warsztat doszedł to jakiejś naprawy w BMW, przed tym jak kupiłem auto, która była związana z kodowaniem BDC, być może coś dalej było nie tak z tymi sterownikami.
Na pewno to co mówiło ASO - wymiana modułów na nowe - nie pomogłoby nijak w tej sytuacji. Dlatego Inchcape będę omijać szerokim łukiem.


Tylną oś skrętną mam (nawet już oglądałem jak działa), ale po VIN żaden sklep z częściami jej nie oferuje. To już bajzel po stronie czegoś innego (BMW? Sklepy?), ale nie będę sobie teraz zawracał tym głowy, bo wszystko działa.


Pozostała kwestia zhackowanego CarPlaya, tj. hackerskich kodów FSC na CarPlay i z tego co pamiętam był dorzucone na mapy.
Jak się tego pozbyć przed wizytą w innym ASO na akcje serwisową?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak tak bardzo chcesz,choć nie musisz aso zrobi to za ciebie,zrób flash jednostki i załaduj kody naprawcze,ot cała filozofia.Jak to podostawisz aso,dostaniesz auto z usuniętymi fake fsc,a kody naprawcze i tak bedziesz musiał załadować sam.

Edytowane przez gk tds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogarnąłem wszystko, dziś byłem w ASO i zaktualizowali mi całe auto do i-level 23-07-535.

 

Kupiłem CarPlaya ze sklepu ConnectedDrive, esysem uruchomiłem pełny ekran. 

Napisałem do BMW Polska pytanie o części po VINie, a raczej ich brak - tylna oś skrętna w aucie jest, ale w wyszukiwarkach części po VIN (sklepy dealerów BMW, np ZK Motors) nie pokazuje mi w ogóle elementów układu. Ciekawe czego jeszcze brakuje.

 

Mam nadzieję, że to mój ostatni problem ze sterownikami w tym aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wrzucenie pirackiego CarPlay jakkolwiek miałoby namieszać tak bardzo w VO, że 3 zupełnie niezwiązane sterowniki miałyby zniknąć? 
Co najlepsze, one działały bez zarzutów, po prostu nie dało się do nich dostać interfejsem diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja to robiłem, robił mi specjalista (przywołany do pomocy przez specjalistę z warsztatu, w którym zostawiłem samochód) i później zostało mi pokrótce wyjaśnione, że samochód nie miał tych modułów dodanych w FA. Po dodaniu wszystko zaczęło działać spoko, tj. ISTA i inne aplikacje potrafią porozumieć się z nimi. 
Tak jak przed całą sytuacją - wszystko działa jak należy - adaptacyjny tempomat z modułu SAS jak działał tak działa dalej, ale w ISTA świeci się na zielono zamiast na czerwono. 

Pirackiego CarPlaya usunąłem przez flash HU i odtworzenie oryginalnych FSC.

 

Dalej do tematu nie zaglądam, ASO zaktualizowało mi wszystkie sterowniki do I-level S15A-23-07-535, tylko powkurzałem się, bo zapisany profil na USB nie zapisał sobie ustawień stołka/lusterek/kierownicy.
CarPlaya kupiłem w sklepie ConnectedDrive i jedyne co zrobiłem, to zakodowanie pełnoekranowej opcji przez BimmerUtility.

Mam nauczkę za oszczędzanie na oryginalne zastosowania, chytry dwa razy płaci 😉

Przez BU zakodowałem też inne opcje, które mnie interesowały - pamięć start/stop, różowy magenta ambient, takie tam. Więcej tego nie ruszam, embedded nie jest dla mnie, wolę programowanie wyższego poziomu, nawet w tak prozaicznych sprawach jak zmiana prostych opcji w sterownikach 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie próbując zgłębić temat, rozumiem to tak, że piracki CarPlay (na 100% piszę to w dużym uproszczeniu):

- Podmienia certyfikat w HU

- Podmienia FSC na pirackie

Flash jednostki przywraca oryginalny certyfikat = pirackie FSC przestają działać (są odrzucone przez system), więc możliwości naprawy są 2:
- Przywrócenie OEM FSC
- Przywrócenie pirackiego rozwiązania

Jakiejś specjalnej filozofii w tym nie ma, stąd moje przypuszczenia, że to nie było winnego moim problemom, że BDC nie umiało komunikować się diagnostycznie z HSR, SAS i EPS. 

Do tego warsztat doszedł do jakiejś instrukcji naprawy w BMW z marca 2020, która sugerowała przeprogramowanie BDC - Zalecany numer usterki 61 38 27 02 00. Więcej informacji na ten temat nie mam, warsztat nie chciał się niestety podzielić. 

 

Zastanawia mnie natomiast to, że po moim VINie nie mogę znaleźć m.in. części do tylnej skrętnej osi, mimo opcji 2VH w VINie i obecności systemu w samochodzie. 
Części szukałem, na przykład w internetowych sklepach polskich dealerów BMW, więc wszystko powinno się zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.