Skocz do zawartości

stukanie przednie zawieszenie


kwlp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam probem z przednim zawieszeniem a dokładnie z głośnym stukaniem. Stukanie pojawia się tylko jak powolutku jadę po bruku albo po płytach i z mojej obserwacji prawe koło głównie generuje ten hałas. Stukanie przypomina jakby coś podskakiwało i było lużne.Przy normalnej jeździe nie słychać żadnego stukania. Najlepsze jest to że w związku z moją pracą często jestem na stacjach diagnostycznych to wjeżdzałem kilkukrotnie już i zawieszenie wytrzęsionę, zero luzów. Może ktoś miał już taką przypadłość i się podzieli spostrzeżeniami. Ostatnia rzecz jaka może hałasować to amortyzator (jest aktywny) Ale pytanie czy zdarzają się takie przypadki zanim zamówię i wymienię bo nie jest to tania część. A nic innego nie przychodzi mi do głowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a maglownica w jakim stanie? Bo to też bardzo słabe ogniwo naszych f15..
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Podepnę się tutaj z racji,że mam podobne spostrzeżenia.
Mam podobne ciche stuki przy wolnej prędkości i tylko na nawierzchni takiej jak krzywe,wystające płyty yomb. Na głębszych nierównościach cisza.
Ostatnio wymieniłem też amorki z przodu na Sacha(jeden już miał wyciek),ale niewiele to zmieniło. Łączniki stabilizatora też ok.
Może wahacz rozprężny (nr 8 mam na myśli)?

wahacz.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana samych tulei 9? Nie powinno być drogo, a to chyba najszybciej wyrabiający się element w X5. U mnie 225tyś i jeszcze nic nie ruszane, nic się nie dzieje

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie wyszło by 2 razy taniej, z czego sworzni jeszcze nie sprawdzałem ( stąd pomysł wymiany całego wahacza...). Ale mówisz,że najszybciej padają w naszych F15? Z tego co widziałem w historii serwisowej, przy 112k, miałem wymienione oba:

Wahacz rozprężny z poduszką gum. prawy Część | 31 12 6 851 692
Wahacz rozprężny z poduszką gum. lewy Część | 31 12 6 851 691

No ale to było 160k kilometrów temu ;)... Ale chyba nie pójdę w OE...Lemforder?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemforder 80zł więc tragedii nie ma :D 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniełem tylnie wachacze te  razem ze sworzniami i jak ręką odjął. Zainstalowane lemford. Aczkolwiek już ktoś szybciej wymieniał 🙂 lewy był już lemford a prawy noname. Pare złotych ale radość z jazdy jest :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, silentblocki wahacza wymienione ale dalej te głuche stuki...za 2 tygodnie wymieniam poduszki silnika,bo jedna podobno już dotyka wózka,więc wyrobione także...jak nie pomoże to szukam dalej ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji okazało się,że jednak sworznie na dolnych wahaczach też pukały.... więc nowe wahacze Lemfrodera wstawione. Obecnie przy pokonywaniu poprzecznych nierówności cisza...
Ale teraz ujawniły się znowu inne "puki"... 

Jest może ktoś z pomorza,żeby się porównawczo przejechać? Może te zawieszenia są takie głośne? 🙈

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@G0rdon ja jestem z Pomorza i mam ten sam problem. Czy luz w sworzniach nie był widoczny podczas kontroli/testów na stacji diagnostycznej? Jestem po trzech przeglądach na roznych SKP i nikt nie widzi przyczyny, a stuki w prawym przodzie na płytach JUMBO są słyszalne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie, na SKP (dwóch) mówili,że wszystko ok, warsztat od BMW też że ok, ale wystarczyło podnieść żabą samochód, później podeprzeć wahacz do wysokości roboczej i opuścić nieco żabę. Wtedy łyżka pod koło i wyszło pukanie...dokładnie jak tutaj ( u mnie nie było aż tak głośne):
 

No i o ile pukanie przy poprzecznych płytach yomb zniknęło, o tyle dalej są głuche stuki na nierównościach....

Więc poszedłem o krok dalej - wymieniłem też łączniki stabilizatora z przodu i z tyłu. Bez zmian ( stare były dobre).

Wymieniłem też drążki kierownicze i końcówki drążków ( tu akurat musiałem,bo konieczne było ustawienie zbieżności, a stare były zapieczone). Bez zmian.

Jutro jadę na wymianę poduszek silnika - jedna jest zużyta, druga właściwie zmiażdżona. Dam znać czy coś się zmieniło...

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, bym zapomniał, maska też dość mocno "klikała" po zamknięciu ( kiedy naciskało się ją z góry), nagrałem to i wrzuciłem tutaj:

https://files.fm/u/ch6jtbs8tg

 

Więc zamówiłem nowe rygle zamków (te na masce),żeby mieć możliwość regulacji (stare już skorodowały i nie dało się obracać śrub). Zamontowałem, skróciłem skok, żeby maska siedziała ciaśniej - już nie "klika", ale tajemnicze głuche puki występują dalej oczywiście 😳...

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszaj na zapłonie na zgaszonym aucie kierownicą na boki, czy nie stuka.
Jak tak to można posmarować specjalnym smarem nakrętkę - konstrukcja tej maglownicy nie jest zbyt pancerna

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po wymianie poduszek - trochę mniej wibracji, ale głuche puki jak były, tak są dalej...kończą się opcje powoli... 😟

Na samym zapłonie jakieś tam delikatne puki są, ale już po odpaleniu samego samochodu jest kompletna cisza. Kiedy miałem zmieniane wahacze, poprosiłem o szybką "mini-inspekcję" maglownicy (luzy poprzeczne były minimalne) - byłem przy tym i sam też poszarpałem wzdłużnie i poprzecznie. Serwis BMW gdzie realizowałem kontrolę też stwierdził,że maglownica jest w pełni ok...

Jedyne czego jeszcze nie wymieniałem to poduszki amortyzatora i wahacze górne...ale tutaj oba serwisy stwierdziły,że i jedne i drugie są ok.

Ale mówię - słychać to tylko na nierównościach jak falisty asfalt albo krzywa kostka brukowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe mam podobne objawy i myślę oddać auto do mechanika mam nadzieję że to wachacz dolny. A nie ma ktoś przy tym objawów podczas jazdy jakby cały czas trzeba było kontrować tor jazdy? Tak jakby auto nie dało się prowadzić w linii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@G0rdondziekuję za wyczerpującą odpowiedź. Wydaje mi się że to zawieszenie ogólnie nie jest najcichsze i stuki które słyszysz po wymianie wszystkiego co wyżej opisales, mogą być normalnym zjawiskiem tego modelu.
 

Mógłbyś podesłać mi link, zdjęcie lub ilustrację wahacza, który wymieniłeś, aby pozbyć się stukania występującego na płytach Jumbo? Ja chyba zacznę od tego czym prędzej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz miałem ciekawy przypadek bo przy hamowaniu miałem drgania wibracje, a wymieniłem tarcze i klocki przód także 2 wahacze, nadal efekt był niezadowalający, okazało się że tylne tarcze też do wymiany, a niosło się na przód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wybrałem się na wycieczkę do solidnego warsztatu BMW i przejechałem się z właścicielem po dość wyboistej drodze i potwierdził,że te głuche odgłosy nie są normalne i że z reguły idą właśnie od wahaczy wzdłużnych/poprzecznych...na 18-go kwietnia jadę na weryfikację każdego sworznia itp.

@WiktorLO - w poście #4 jest ta tuleja którą wymieniłem w wahaczu (zaznaczona na niebiesko), ale podkreślę - wymieniałem samą tuleję, nr 9 na schemacie (sworzeń został stary) i trochę zaczynam żałować,że nie poszedłem w cały wahacz...

@artur2910 - owszem, jest wrażenie jakby auto nieco "myszkowało" czasami i delikatnie uciekało...aczkolwiek u mnie była też zbieżność do poprawy, i po geometrii jest dużo lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 17.05.2023 o 23:52, kwlp napisał(a):

Witam, mam probem z przednim zawieszeniem a dokładnie z głośnym stukaniem. Stukanie pojawia się tylko jak powolutku jadę po bruku albo po płytach i z mojej obserwacji prawe koło głównie generuje ten hałas. Stukanie przypomina jakby coś podskakiwało i było lużne.Przy normalnej jeździe nie słychać żadnego stukania. Najlepsze jest to że w związku z moją pracą często jestem na stacjach diagnostycznych to wjeżdzałem kilkukrotnie już i zawieszenie wytrzęsionę, zero luzów. Może ktoś miał już taką przypadłość i się podzieli spostrzeżeniami. Ostatnia rzecz jaka może hałasować to amortyzator (jest aktywny) Ale pytanie czy zdarzają się takie przypadki zanim zamówię i wymienię bo nie jest to tania część. A nic innego nie przychodzi mi do głowy

witam i co udalo ci sie usunac usterke z tym stukaniem bo u mnie to samo stuka nadal bylem w aso 2 razy zaplacono za wizyte na darmo trzy warsztaty nastepne i dalej stuka juz mi brakuje sposobu i cierpliwosci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje puki są dokładnie takie jak na tym filmiku (od 1:10 przez kilkanaście sekund):

Jutro będę znowu to weryfikował z pomocą warsztatu, ale coraz bardziej jestem pewien,że idzie to od sworznia wahacza wzdłużnego (bo poprzeczny wymieniłem a dźwięk nie ustał).

Dam znać czy udało się to potwierdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, całe zawieszenie wytrzepane znowu, wszystko ok... ale sam warsztat zasugerował jednak wymianę całego wahacza wzdłużnego zamiast tylko tulei, więc chyba niedługo się skuszę i w ciemno wymienię wahacz wzdłużny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.