Skocz do zawartości

Podłączenie telefonu przez kabel


Konop

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

Poszukuje odpowiedzi na problem, ktory pojawil sie jakis czas temu, a który wczesniej nie wystepowal. Mianowicie chodzi o to, że gdy podłączam swoj telefon do USB samochodu, nie jestem w stanie słuchac muzyki puszczanej z telefonu. Po blouetooth, gdy telefon nie jest podlączony, wszystko działa jak nalezy. Podlączając kabel, telefon sie ładuje, ale to wszystko.

Czy ktos ma podobny problem? czy to kwestia ustawien? szukalem w ustawieniach audio w samochodzie, ale nic nie znalazlem.

Telfoen: iPhone 11

auto: G21 318i z 2021r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Poszukuje odpowiedzi na problem, ktory pojawil sie jakis czas temu, a który wczesniej nie wystepowal. Mianowicie chodzi o to, że gdy podłączam swoj telefon do USB samochodu, nie jestem w stanie słuchac muzyki puszczanej z telefonu. Po blouetooth, gdy telefon nie jest podlączony, wszystko działa jak nalezy. Podlączając kabel, telefon sie ładuje, ale to wszystko.

Czy ktos ma podobny problem? czy to kwestia ustawien? szukalem w ustawieniach audio w samochodzie, ale nic nie znalazlem.

Telfoen: iPhone 11

auto: G21 318i z 2021r.

 



?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam przez USB standardowe, które jest w schowku pod konsola centralna. Zaznaczam ze jeszcze jakiś czas temu nie było takiego problemu i podlaczajac tel wszystko działało jak należy. Teraz jadąc w trasę mogę albo słuchać muzyki, albo ładować telefon, co jest irytujące.

Co ciekawe, włączając Spotify, aplikacja pokazuje ze tel jest podłączony do auta i wyglada jakby muzyka leciała. Niestety w samochodzie nic nie gra, a telefonu nie mogę wybrać jako źródła dźwięku (Bluetooth, USB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam przez USB standardowe, które jest w schowku pod konsola centralna.

 

A sprobuj w gniazdo z przodu, nad cup holderami. Inna sprawa, ze moze jeszcze inny kabelek sprobuj. Ostatnio mialem zonk, ze jeden kabel do iPhone'a podlaczony do komputera ladowal ale nie dzialal zaden transfer danych, zmienilem na bardziej markowy i zadzialalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości:

- nastąpiła zmiana kabla na inny tylko do ładowania

- trzeba na nowo sparować telefon z autem bo gdzieś wpadła jakaś aktualizacja

 

1. Kabel cały czas jeździ ten sam.

2. Parowalem telefon już od nowa ze dwa razy i niestety bez rezultatu :(


Sprawdze jutro na innym kablu. Może to coś da…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o carplay + kabel to nonstop mam jakies randomowe problemy, raz są regularnie, raz znikają na kilka miesiecy. Może tez sprobuje inny kabel, ale watpie ze to jest to. Najbardziej podejrzewam że winnym jest aplikacja yanosik, która ma się sama odpalać, a z nią na iOS były wieczne problemy. Spróbuje ją też wywalić z telefonu i pojezdzic jakis czas - moze bedzie lepiej. W kazdym razie tutaj lista problemów na jakie sie natknalem przez rok jezedzenia G21 (prelci):

1. Wyjeżdzanie z garażu w którym nie ma dostępu do internetu - telefon łapie połączenie carplay, wyswietla sie ikona Apple Carplay u góry na srodkowym ekranie, lecz nawet po wyjechaniu z garażu (wznowienie dostępu do internetu) carplay ani muzyka nie uruchamia, a klikanie w ikone carplaya nie powoduje reakcji. Jeżeli to było połączenie bez kabla, to zazwyczaj pomaga funkcja Odłącz/Połącz w menu COM w samochodzie. Jezeli był też wpięty kabel to już kaplica i do momentu gdy nie zgasze samochodu i z niego nie wyjdę na chwilę to nic nie pomoże.

2. Carplay smiga elegancko podczas jazdy i jest telefon na kablu a nagle bez większej przyczyny carplay rozłącza się i znika - tutaj też nie pomaga nic poza zgaszeniem auta i przyjsciem pozniej :) Jednak w tym scenariuszu mozna przelaczyc sie na muzyke z kabla i leci bez problemu. Po odłączeniu kabla, zazwyczaj carplay wraca po minucie, dwóch. Po podłączeniu kabla znowu pada.

3. Podczas korzystania z yanosika, nagłe wypieprzanie sie carplaya - obstawiam przegrzanie telefonu (iP8), bo po jakims czasie połączenie potrafilo wrócić.


Potestuję też chwile jeżdzenie bez kabla, czy wtedy w ogóle napotkam jakies problemy.


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przetestowałem podłączenie telefonu przez inny kabel i niestety nic to nie zmienilo.

Odłączyłem telefon i sparowalem go ponownie i wszystko zaczeło działać jak nalezy... ale tylko do momentu ponownej podrózy autem. Niestety wszystko wrociło do stanu poprzedniego. Parowanie telefonu za kazdym razem po wejsciu do samochodu jest bez sensu.

Chyba pozostaje zgloszenie sie do serwisu z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

restart iDrive zrób trzymając przycisk głośności przez ~30 sekund. Aż obraz zniknie. + restart srajfona kiedy robił ostastnio? ;D Aktualizacje iOS i Spotify najnowsze zainstalowane?
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lci i ostatnio pare razy miałem takie chocki. Pomagał restart telefonu, mediów i ponowne parowanie. Czasami jeżeli machnąłem ręka i nie robiłem nic to po około 20minutach wszystko wracało do normy jak gdyby nigdy nic…


Informatycy…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Apple Carplay/Android auto działa bezproblemowo w bmw, to że masz akurat kabel podpięty to nic nie zmienia jeśli chodzi o sposób komunikacji z autem, nadal będzie to transmisja bezprzewodowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.