Skocz do zawartości

Koła 20 komfort/szumy


dan_385

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przesiadłem się właśnie z 19 zimowych pirelli p-zero run flat na 20 letnie bridgestone potenza 007 non run flat i jeśli chodzi o komfort jest tylko ciut gorzej natomiast szumy dochodzące z kół to jest dramat. Zastanawiam się czy to wina samych opon które są z 2019r. ale bieżnik w dalszym ciągu na poz. Ok. 5mm czy po prostu ta opona bridgestone jest z natury tak głośna.

Specjalnie wziąłem tą oponę bo jest to jedyna 20 non run ponieważ nie chciałem utraty komfortu, teraz jednak zastanawiam się nad kupnem run flut od Goodyeara lub Pirelli.


Pytania:


Czy ktoś z Was ma te opony od bridgestone i zauważył podobne objawy? Bo może jednak nowe będą znacznie cichsze.


Czy macie porównanie Goodyear eagle f1 a3 vs Pirelli p zero w kwestii głośności a także komfortu? Czytałem na niemieckim forum że pirelli są zdecydowanue twardsze, przy czym wg deklaracji na oponach goodyear jest od pirelli dużo glosniejszy, pytanie jak jest to w realu.


G31 z 2022 z adaptive drive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bridgestone nadają się jedynie na śmietnik. Miałem podobne odczucia. Te opony są dużo głośniejsze niż Michelin, Pirelli, Dunlop czy Goodyear (te 4 marki uważam za porównywalne w kwestii hałasu i komfortu, choć oczywiście wszystko zależy od modelu). Nawet zimówki nie są tak głośne jak letnie Bridgestone. Ważne, żeby wziąć opony z gwiazdką. To nie jest tylko marketing. Wygwiazdkowane opony są solidniejsze, cichsze i jakby to ująć - lepiej wykonane i dopasowane do wymagań naszych autek (np. pod kątem xDrive).


No i ja jednak jestem zwolennikiem pozostania na runflatach. Jeżdżę na takich od lat i nie mam zastrzeżeń. Utrata komfortu jest symboliczna (zwłaszcza na adaptacyjnym zawieszeniu się tego w zasadzie nie odczuwa), a jednak bezpieczeństwo wyższe. Osiągi czy hałas takie same jak w przypadku opony non-runflat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te bridgestone 007 to jedyne homologowane 20 bez run flat do bmw stąd je wybrałem.

Fabrycznie miałem letnie 19 pirelli pzero bez RF i jednak roznica w komforcie po zmianie na zimowe pirelli pzero z RF byla spora przy czym prowadzenie od razu sporo na plus.

Na 20 bridgestone to co mi się podoba to że przy 200 km/h stabilność jest jeszcze lepsza, 19 nie maja szans, tylko ten szum ... cóż chyba kupie pirelli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Miałem Potenza 001 na 20-stkach. Opona do d....y. Nigdy więcej tej marki. Niby rant jest ale tak naprawdę to felga w ogóle nie chroniona. Jakoś dziwnie to leżało na feldze. Wymienione trzy marki jak najbardziej. Michelin najdroższy ale najlepszy, bez dwóch zdań. Ale Eagle F1 czy P Zero też są bardzo dobre. Ja bardzo patrzę na ochronę felgi rantem opony, bo to ma być przyjemność z jazdy a nie mordęga. Więc ja stawiam na P Zero.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przesiadłem się właśnie z 19 zimowych pirelli p-zero run flat na 20 letnie bridgestone potenza 007 non run flat i jeśli chodzi o komfort jest tylko ciut gorzej natomiast szumy dochodzące z kół to jest dramat. Zastanawiam się czy to wina samych opon które są z 2019r. ale bieżnik w dalszym ciągu na poz. Ok. 5mm czy po prostu ta opona bridgestone jest z natury tak głośna.

Specjalnie wziąłem tą oponę bo jest to jedyna 20 non run ponieważ nie chciałem utraty komfortu, teraz jednak zastanawiam się nad kupnem run flut od Goodyeara lub Pirelli.


Pytania:


Czy ktoś z Was ma te opony od bridgestone i zauważył podobne objawy? Bo może jednak nowe będą znacznie cichsze.


Czy macie porównanie Goodyear eagle f1 a3 vs Pirelli p zero w kwestii głośności a także komfortu? Czytałem na niemieckim forum że pirelli są zdecydowanue twardsze, przy czym wg deklaracji na oponach goodyear jest od pirelli dużo glosniejszy, pytanie jak jest to w realu.


G31 z 2022 z adaptive drive

 

Miałem jesienią po wyjechaniu z salonu koła 19” z P Zero bez RF. Zmieniłem na inne 19” z Goodyear z RF.

Opony z RF, co oczywiste, są trochę twardsze. P Zero bez RF jednak bardziej gładko przejeżdżały przez nierówności. Po odebraniu auta miałem wrażenie, że komfort jest podobny do tego w Mercedesach :lol:


Na zimę mam 19” P Zero Winter z RF i komfort ciut mniejszy niż w lecie Goodyear z RF i zauważalnie niż P Zero bez RF.


Ja sobie opony bez RF (podobnie jak 20”) w tym aucie nie wyobrażam, przy dużej prędkości to jednak ma znaczenie, czy opona pójdzie w trociny, czy nie.


G31 2022 z AD. Jeźdzę zwykle na Sport Plus lub Adaptive (nierówności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żonie założyłem kolejny komplet P Zero na 20” , oczywiście runflat , opona sprawdza się w tym aucie idealnie, potężny rant ochronny, jeździ mega komfortowo.


540xi z Adaptive Drive

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnuj z Bridgestone, Twoje problemy znikną.

Goodyear F1 - otrzymałem w ramach pierwszego montażu, zdecydowanie pozytywne doświadczenie.

Komfortowo (oczywiście jak na RF 20”), czyli nie ma wrażenia jazdy na drewnianych kołach. Nic nie szumi, nie buczy - żadnych uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Bridgestone to tylko Potenza sport (ta nowa) genialna opona, nie jest głośna, na mokrym top 1 (miałem pilot sport 4 i było dużo gorzej), bardzo precyzyjna opona. Natomiast zgodze sie, że ich wszystkie poprzednie modele były kompletnym bublem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup zwykłe opony... i twoje problemy się wtedy naprawdę skończą.


ja mam goodyear 20 calowe rtf z gwiazdka, dziadostwo do kwadratu. Byłem ostatnio w BMW ASO i przyznali mi racje, ze opony są ponad norme.. jesli chodzi o dzwiek i sami nie wiedzą dlaczego, bo laczki wgl nie są zużyte, pięknie i równomiernie wszędzie na bieżniku.


Ciut lepiej od pirelek, ale bez szału. Mialem tez 18 pirelli rft scotozero pod BMW... Klient nie kupił fury bo myślał, że łożysko rozjechane :) opony tragedia, a wszystko nowe.



moge za to polecic micheliny i goodyeary bez RFT



i jeszcze taka ciekawostka


w bmw 5 g30, Przy 160/140km/h trzeba już się wydzierać do pasażera, żeby słyszał. Komedia. Jak w mojej starej E46. :lol:

W Opel astrze 2020, przy 160 można po cichu mówić do pasażera, wiadomo inne gabaryty itd. ale auto tego segmentu, zeby bylo lepiej wyciszone od bejcy?

:lol:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niedawno odebrałem z salonu G30 na 20" kołach, opony oczywiście RFT (tym razem fabryka wrzuciła Pirelli P-Zero). Innych niż RFT od 10 lat nie uznaję. Co prawda na tych nowych kołach zrobiłem dopiero 500km, ale nie wiem dlaczego się czepiacie szumów czy innych hałasów. Moim zdaniem wszystko jest tak jak powinno i hałas od kół niczym się nie różni pomiędzy wersjami RFT/non-RFT. Podobne odczucia miałem w poprzednim samochodzie, którym zrobiłem na RFT kilkadziesiąt tysięcy kilometrów (20" lato i 19" zima). Na słuch raczej nie narzekam, wręcz przeciwnie i stąd to zboczenie na punkcie audio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jako autor wątku podsumuję.

 

Kupiłem finalnie Pirelli P-Zero RFT i w końcu mam czego oczekiwałem:

1. Koła 20 wyglądają jednak rewelacyjnie;

2. Komfort jest mniejszy(ale absolutnie ciągle dobry) niż na moich pierwotnych 19 Pirelli P-Zero bez RFT ale za to auto w końcu nie myszkuje po autostradzie przy wyższych prędkościach; Może w komforcie pomaga Adaptive Drive bo 275/30 to już naprawdę "naleśnik" a amortyzacja dobra/b.dobra.

3. Co ciekawe P-Zero RFT vs. Bridgestone Potenza 007 bez RFT resorują tak samo a jest w końcu cisza - przy czym po ściągnięciu okazało się że winą była wyząbkowanie opon Bridgestone; 

3. Prowadzenie jw. - idzie jak po szynach;

4. I ten mega wielki rant zachodzący na felgę - dla mnie to jest game changer, dlaczego inne opony tego nie mają ....

20230415_164607.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj rant jest super nie tylko ze względu na oponę ale też na nie za szerokie felgi. Tu w felgach OEM 20 cali masz 8J i 9J. Ogólnie wszędzie przybytki tuningowe wkładają dla tego rozmiaru opon felgi 9J i 10J i wtedy ups…, ranciku nie ma i jeździć się nie da, bo felga jest zryta rantem od samego patrzenia. 

Edytowane przez konopson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.