Skocz do zawartości

wideorejesratod podlaczenie


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poszukaj w instalacji w okolicach lusterka/panelu dachowego, zasilania, ktore nie odlacza sie po uspieniu auta. Jak masz np. alarm to na bank musi tam byc stale 12V. Kup sobie taki patent/konwerter zasilania za grosze, ktory z 12V przechodzi na micro USB czy jakie tam gniazdo masz w tym videorejestratorze i z glowy. Po co ciagnac kable przez pol auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mam jak sprawdzić teraz czegoś więcej ale trzeba dobrze wybrać stałe źródło zasilania bo jak w trybie parkingowym kamera będzie pobierać za dużo prądu to będą się pojawiać błędy o zwiększonym poborze w spoczynku.

Ja u siebie wpinalem się w bezpieczniki FEM ale nie pamiętam już które.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co widze, to do centrum dachowego dochodzi kilka 30tek (zalezy jaka wersja wysposazenia), wiec nie ma tam problemu ze stalym zasilaniem. Bledow nie bedzie, bo videorejestrator pobiera podczas nagrywania maksymalnie 3W do 5W. W ciagu doby nie zabierze nawet 10% pojemnosci akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ja na początku jak u siebie połączyłem pod którąś 30 i włączyłem żeby na postoju robił timelapsa co 1sekunde to pojawiały się błędy o zwiększonym zużyciu energii i odcinało chyba 30g.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo mozliwe ze faktycznie sie podlaczyles pod 30G i wtedy widocznie monitorowanie zuzycia jest inne. Nie mam z tym za duzego doswiadczenia, wiec ciezko mi powiedziec dokladnie.


Terminal 30

Control units and components that must continue to function up to the point when the battery is completely discharged are connected directly to the continuous positive, Terminal 30. That relates to units such as the Car Access System 4, roof function center and the junction box module.


Terminal 30g (Terminal 30B)

Terminal 30 Basic is used for control units and electrical loads operating when the driver is present. That applies primarily to components such as the seat module, digital motor electronics (DME), gearbox control unit (EGS), Controller and CD changer.


Terminal 30g_f (Terminal 30F)

Terminal 30 Fault is used for control units operating in the driver’s absence. That applies, for instance, to the trailer module (AHM), footwell module (FRM), instrument cluster and automatic climate control module (IHKA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć,

Chce podpiąć u siebie wideorejestrator korzystając z adapteru parkingowego (70mai). Znalazłem tu na forum oryginalna instrukcję podłączenia BMW Advanced Car Eye, chciałem zrobić to wedle tej instrukcji, czyli wpiąć sie w przewody w wiązce FEM, ale gdy już porozkładałem przewody od wideorejestratora i rozebrałem osłonę przy nogach pasażera uznałem, że trochę ciasno tam jest, żeby jakkolwiek próbować się wpinać w przewody szybkozłączkami bez ryzyka uszkodzenia pozostałych przewodów. Stwierdziłem, że wepnę się bypassem w bezpieczniki w FEM.

BMW 3 (F30-F31-F34) (2012-2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

Do adaptera potrzebne jest zasilanie z terminala 15 i terminala 30. I teraz pytanie, czy w bezpiecznikach FEM znajdę 15 i 30? Szukałem w necie, ale poległem.

 

Na tej stronie (https://bezpieczniki24.pl/bmw-3-f30-f31-f34-2012-2020-schematy-bezpiecznikow-i-przekaznikow/) znalazłem poniższa rozpiskę. Na logikę do bezpiecznika centralnego zamka powinien dochodzić stały plus (30), a do gniazda diagnostycznego po zapłonie (15), ale czy tak jest w rzeczywistości? 

 

image.png.c81888e12798673cab763d86650283e0.png

Edytowane przez KucaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kuj0n też masz podpięte bypassem w bezpieczniki tak? 

We wtyczce A173 namierzyłem 15 i 30 (odpowiednio pin 20 i 33), ale ta wiązka jest napięta jak baranie jaja i wydaje mi sie, że bez demontażu wykładziny ciężko byłoby się wpiąć w przewód, próbowałem chociaż mocniej odchylić, ale też bez szału. Wg schematu, który załączyłeś (jeśli dobrze go czytam, bo biegły w tym to nie jestem 😄 ) kl.30 byłby w bezpiecznikach 4, 5, 6, 7 i 14. Ale co z kolei z kl.15? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kl. 30 na pewno mam podłączone do któregoś bezpiecznika w FEM, na początku miałem w 30f ale w trybie parkingowym widziało za duży pobór prądu i odcinało terminal.

Właśnie z kl15 mam problem bo nie pamiętam skąd wziąłem.

Poszukam jeszcze zdjęć w domu bo zawsze przed takim zabiegiem robiłem sobie folder z "pomysłami".

  • Lubię to 1

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bimmerpoście znalazłem rozpiskę przygotowaną przez jednego z użytkowników. Chyba, żeby nie walczyć z szukaniem 15'stki w okolicy FEM i nie kaleczyć kabli szybkozłączkami wezmę zasilanie ze skrzynki w bagażniku. Demontaż listew progowych do przeciągnięcia dodatkowego przewodu to żaden kłopot, a i tak musze progiem pociągnąc przewód do tylnej kamery z zestawu 😉

 

Link do tematu, w którym jest link do rozpiski:

https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1634660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja do tylnej kamery przewód pociągnąłem pod sufitem. Słupkiem za kurtynami, itd.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E46 przewód do tylnej kamery też mam pociągnięty podsufitką, ale tutaj jako, że skrzynka bezpieczników jest w bagażniku po podłogą to i tak bez sensu jest iść górą, zwłaszcza, że moduł parkingowy do kamery jak i przewód do tylnej kamery i tak już wyprowadziłem przy FEMie 😄 A tak to poprowadze przewód razem z fabryczną wiązką przy progu 😉

Edytowane przez KucaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych - wpiąłem się bypassami w skrzynkę bezpieczników pod podłogą bagażnika i przewód zasilający pociągnąłem równolegle do fabrycznej wiązki czyli od skrzynki, w górę tylnego nadkola i dalej z wiązką do dołu i progiem do FEM. Akurat między FEM a obudową progu/słupka A jest idealna wolna przestrzeń na moduł od wideorejestratora. Kl.15 wziąłem z bezpiecznika nr 146, natomiast Kl.30 z bezpiecznika nr 103. Masy nie ciągnąłem z tyłu auta, tę wziąłem ze stelaża poduszki kolanowej pasażera. Przewód zarobiłem konektorem z oczkiem i przykręciłem do stelaża 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.