Skocz do zawartości

BMW F10 niskie napięcie akumulatora


Gienio272020

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , szukałem tematu podobnego , ale trafił mi się tylko jeden i za wiele z niego się nie dowiedziałem . Otóż dziś w nocy dojechałem do pracy i zgasiłem silnik , pojawił się przy tym komunikat niskie napięcie akumulatora czy jakoś tak . Temperatura na zewnątrz -21 stopni ( mieszkam za granica ) . Auto kręci odpala bez problemu od strzała , trasa dom praca praca dom 50km i później jeszcze rundka około 40km . Przyjechałem do domu , a komunikat po zgaszeniu silnika dalej się pojawia . Możliwe że gdy temperatura trochę się podniesie wszystko wróci do normy ? Czy mogę póki co tak jeździć czy jak najszybciej kupić nowy akumulator , bądź po prostu podładować ten i obserwować ? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy akumulator warto wpierw podładować. w tym wypadku potrzebny jest specjalny prostownik do AGM.

jak po jakimś czasie komunikat znów się pojawi lub jeśli akumulator ma już parę lat .... wtedy bym się nie zastanawiał tylko wymienił.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja też bym się podpiął do tematu bo mam ten problem od kilku tygodni dziś odłączyłem kłami od keyless bo moim zdaniem one kradną prąd teraz też zastanawiam się czy alternator jest dobry podsylam zdjęcie z bimmer toola

https://files.fm/u/n6cbq9d9p

 

Apka pokazuje że twój aku ma 105Ah a w 520d zazwyczaj fabryka montowała 90Ah i dlatego warto sprawdzić czy ta bateria jest w technologii AGM i czy została zakodowana większa pojemność, to są bardzo często popełniane błędy przy wymianie nowego aku i potem rodzą się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90ah było montowane auto gdy kupiłem od faceta mówił że wymieniał akumulator a sądzę że gość dbał o to żeby był nowy zaadaptowany bo widzę bo akcjach serwisowych i jak dbał o autko po za tym problem pojawił się jakiś rok po zakupie autka tym bardziej że nie wiem czy akumulator się rozładowywał podejrzewam że przez błąd klamek keyless dziś je odłączyłem zobaczę co będzie...ale dziwi mnie fakt że wczoraj zrobiłem autem 100km a akumulator się nic nie podładował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chodzi o dbanie tylko o niewiedzę użytkowników i mechaników, montują zwykłe akumulatory kwasowo ołowiowe które są niszczone przez odzysk energii z hamowania i mniej więcej po roku pojawiają problemy dlatego warto zacząć od upewnienia się że masz wsadzony prawidłowy akumulator w technologii AGM i został przekodowany cas na pojemność 105Ah.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok sprawdzę co jest nie tak...na dzień dzisiejszy po odłączeniu klamek przednich rano auto odpaliło normalnie bez żadnych komunikatów



Wtorek rano już mi głową pęka...5 rano idę do auta otwieram z kluczyka bo klamki na jakiś czas odłączyłem wsiadam zero komunikatów o akumulatorze myślę więc że no chyba znalazłem problem dzień wcześniej wracałem do domu 14km drogi podłączony btool pokazuje 43% naładowania akumulatora nie mam gdzie go narazie podładować niestety...ale dalej dojeżdżam dziś do pracy parkuje wysiadam wyłączam zapłon a tu komunikat "naładuj akumulator", a wczoraj jak dojechałem do domu to nic takie mi nie pokazywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok sprawdzę co jest nie tak...na dzień dzisiejszy po odłączeniu klamek przednich rano auto odpaliło normalnie bez żadnych komunikatów



Wtorek rano już mi głową pęka...5 rano idę do auta otwieram z kluczyka bo klamki na jakiś czas odłączyłem wsiadam zero komunikatów o akumulatorze myślę więc że no chyba znalazłem problem dzień wcześniej wracałem do domu 14km drogi podłączony btool pokazuje 43% naładowania akumulatora nie mam gdzie go narazie podładować niestety...ale dalej dojeżdżam dziś do pracy parkuje wysiadam wyłączam zapłon a tu komunikat "naładuj akumulator", a wczoraj jak dojechałem do domu to nic takie mi nie pokazywał

 


Mam jeszcze jedno pytanie bo przeglądam różne tematy i różne fora czy skrót SOH oznacz w procentach ile jest zurzyty akumulator bo w btool pisze stan zdrowia 100% u mnie ale widziałem zdjęcia gdzie to samo oznacz stan zurzycia i nie wiem jak to dalej interpretować bo może szukam u siebie jakiejś niepotrzebnej przyczyny a to może akumulator padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się SOH, ten nawet w starym aku może być 100%, patrz na SOC i napięcie aku po dłuższym postoju np. po nocy.

Mój ma już 9 lat i jest słaby SOC często ok 65%, napięcie czasem 11.5V. Zapala bez problemu ale ponieważ mam dużo krótkich tras i często na postoju radio działa przez 0.5-1.0h to nawet jednoroczne doładowywanie prostownikiem na długo nie wystarcza, tak ok. 2 miesiące.

Ponieważ poza tym nic się nie dzieje, błędy są nieodzownym elementem tej sytuacji :D i mam mobilny starter w bagażniku (jeszcze nie miałem okazji wypróbować na tak dużym silniku :shock: ) to tak jeżdżę, ale czuję, że wymiana aku zbliża się wielkimi krokami :idea:

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stało całą noc pod prostownikiem sprawdzam dziś 43% SOC czyli naładowali się wielkie nic do tego jeszcze takie zjawisko gdy auto pracuje pokazuje 43% a gdy wyłączę silnik według btool podnosi się do 60%...i nie wiem teraz czy to walnięty Aku a może klema IBS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałem wymienić akku po 7 latach działania fabrycznego a auto jest i było garażowane i nie ma keylessa. Może Ci kręcić i odpalać ale skok napięcia przy rozruchu jest za wysoki , napiecie spada ponizej 6V i możesz uszkodzić komponenty. Zobacz sobie btoolem ( ja mam Ancel bm700) na wykres napięcia podczas rozruchu, i zobacz jaki ogromny jest pobór na pierwsze suwy pracy i działania świateł i elektroniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znowu nie rozumiem co się dzieje, całą niedziela mróz w nocy -9 rano podchodzę auto zapala oczywiście bez problemu ale tak:


- Przy otwieraniu nie zapalają się światła pozycyjne jak i wewnątrz

- po otwarciu drzwi zapalają się wewnątrz

- w sobotę po powrocie do domu wyskakuje komunikat naładuj akumulator rano dziś nic


Mi się wydaje że to chyba nie akumulator tylko może klema IBS jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie objawy tylko ze strony aku. nie rozumiem po co szukać, sprawdzać klemy, marnować czas ... jak stary ma już swoje lata.

BMW wymienia czasami aku nawet w autach na gwarancji, pełno jest takich do kupienia pseudo niewiele używanych na portalach aukcyjnych.

kup nowy i wymień a problemy znikną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
copretti zamiast domniemać i gdybać naładuj aku. podjedć do elektryka samochodowego który ma tester aku. i po paru minutach będziesz wiedział w jakiej kondycji jest Twój aku. Czy winowajcą jest aku.( prawdopodobnie tak) czy inna przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.