Skocz do zawartości

Jak powinien zachować się samochód po odkręceniu korka wlewu


MIQuuu

Rekomendowane odpowiedzi

A czego się spodziewałeś :?: Ciszy i spokoju :?: :mrgreen: :8) :wink:

 

Toż tam wałek rozrządu wiruje, to i pryska olejem.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel stwierdził, ze olej to mam do wymiany na bank! no miał być :) przeciez wiem - wiedziałem :) ale lapkę w bandazach sie nosilo jak sie korek chcialo zasłaniać :) hehehe

 

PS. Ale suma sumarum, w jakis samochodach w sumie juz zaufany mechanik stwierdzil, ze nie powinno pryskac olejem, ale to nie bylo bmw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanowni koledzy korek podczas pracy silnika odkreca sie po to aby zobaczyc jak duzo gazów spalinowych dostaje sie z powrotem do głowicy przez nieszczelnosci w pierscieniach(tzw przedmuchy)....i jesli nie pryska olejem to znaczy ze wałęk rozrządu jest zabudowany lub...........zaraz dojdzie do zatarcia silnika z powodu barku oleju :mrgreen: pozdrowionka i miłego ochlapywania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierscieniech ? kochany w tym wypadku to bedzie dmuchac z bagnetu a nie z korka wlewu oleju , jesli dmucha z korka wlewu oleju , to masz nieszczelnosci na zaworach , albo peknieta głowice

 

ale ......? zalezy to też od silników pewne nieszczelnosci " pierscieniowe " pzrez odmę beda też widoczne na korku wlewowym oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRZYS1...

no to teraz zakręciłeś, obaliłeś teorie kolegów :) bo ty jako jedyny chyba twierdzisz, ze jak chlapie olejem, to są złe objawy, ale mam nadzieje, ze się mylisz :(

 

czytaj uwaznie !! niuc nie pisalem o chlapaniu zadnym , a jedynie o "dymieniu " dmuchaniu ! z korka wlewu oleju , czaisz róznicę ! chlapac to sobie moze i w niektórych przypadkach nawet powinno ! :lol: nooo .... to teraz juz chyba wszystko jasne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czy na chłopski rozum, wedlug mnie powinno troche wychlapywać! no przeciez tam pracują tloki itp... chyba ze się mylę?

 

ano mylisz sie i to nie wiesz nawet jak bardzo , tam nie pracują tłoki - tłoki pracują w cylindrach !!

tam co najwyzej pracuje łancuch rozrzadu i popychacze zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czy na chłopski rozum, wedlug mnie powinno troche wychlapywać! no przeciez tam pracują tloki itp... chyba ze się mylę?

 

Tłoki pracują w oleju :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Spoko trzymaj tak dalej :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie :) Jeśli kolega ma osłonkę na wałek pod pokrywą zaworową to nie ma mozliwości tryskać. Jeśli nie ma takiej osłonki to nie ma możliwości by nie tryskało! Przeciaż wałek sie obraca rozbryzgując olej ,zresztą juz o tym wspomniano.

 

Nad czym tu tak dumać? :roll:

Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

hmm ja mam 316i silnik m43.

 

Po odkręceniu korka tryska olej, ale bardziej mnie martwi to że czuć lecące z tamtąd ciepłe powietrze :( :( Dodam że po odkręceniu korka silnik pracuje bez zmian, obroty nie spadają, nie trzęsie nim.. Czy te przedmuchy oznaczają że mój silnik umiera?? Czy ktoś może mi to dokładnie wytłumaczyć jak powinno być i o co dokładnie chodzi...

 

Po wyciągnięciu bagnetu nic sie specjalnego nie dzieje, ale słychać jakby chlupotanie oleju.. Czy to normalne?

 

Sorki za odgrzewanie starego tematu, ale innego nie znalazłem..

 

Czy to powietrze z pod korka to już te złowróżbne przedmuchy czy to normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawych teori tu się naczytałem, więc dadam swoje 3 gr. Po pierwsze, silnik pracuje, odkręcasz korek, nie podnosząc go, to powinien podskakiwać, jak dodasz delikatnie gazu,,,,na obrotki go wciągasz, to korek powinno zassać i powinien się docisnąć !!! To oznaka że wszystko jest ok!!! A propo chlapania, nieukrywam lubię,,,ale,,,, podnosimy koreczek i to co teraz nastąpi zależy od typu silnika a dokładnie od jego konstrukcji, jak jeden kolega wspomniał, jeśli jest osłonięty korek ,,np w fiacie punto jest blacha pod korkiem, osłaniająca, to nie chlapie,, ale w przypadku TDS to masz na wierzchu łańcóch rozrządu i to on chlapie olejem a nie wałek rozrządzu w tym przypadku,,,,na zgaszonym widać łańcuch !!! Jeszcze jedno, ciepło, z korka to normalka, przecież, tam płynie gorący olej silnikowy,,,,!!!!! musi parować, nawet latem,,,, Trzecia sprawa, oznaką że coś jest nie tak z silniczkiem a dokładnie z uszczelką lub głowicą jest fakt pojawienia się płynu chłodzącego w oleju, lub oleju w płynie,,, w pierwszym przypadku na korku zbiera się białawy gęsty osad,,,,Ale mogę się mylić,,Wspomnę że kupiłem już 3 bryczki, i za każdym razem moje ucho i oko się nie myliło co do silnika,,pozdrawiam :modlitwa:
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.