Skocz do zawartości

Zmiana na M-pakiet e90... przerabial już to ktoś?


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 454
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałbym w tym poście opisać jak przebiegła w moim aucie wymiana zderzaków standardowych na M pakiet, kilka kwestii mnie zaskoczyło w trakcie tej modyfikacji zatem może będzie to post pomocny dla kolejnych śmiałków. Pewnych informacji nie znalazłem na żadnym forum czy ogólnie w internecie.

Wymiana była w E92 Coupe 330xd LCI.


Zderzaki – oczywiście cały osprzęt zderzaka Mpakiet jest inny zatem należy dokupić wszystkie niezbędne elementy jak kratki halogeny i ich mocowania. W zderzaku przednim nie trzeba dokupywać zaślepek do spryskiwaczy reflektorów gdyż są takie same jak w standardzie, nerki i uszczelka również. Zderzak tylny ma tkz dyfuzor i dodatkowo listwę nad dyfuzorem. Mocowanie zderzaka tylnego natomiast przebiega dokładnie tak samo jak standardowego nie ma tam innych zaczepów, z łatwością można znaleźć video jak to się robi. Listwy boczne również ten sam sposób montażu. Ja kupiłem zderzaki używane, szukałem nie wymagających naprawy jedynie lakierowania.

Aby zamocować zderzak przedni niestety należy dokonać kilku zmian.


Należy dokupić od wersji M pakiet :

1.Zakola dolne - tutaj UWAGA – w katalogu części występują po 2 zakola dolne na stronę, natomiast jest to jakiś błąd systemu gdyż do auta pasują tylko jedne. Pan w ASO zamówił z magazynu te 4 elementy twierdząc że są mi niezbędne po czym okazało się że dwa z nich zupełnie do niczego nie pasują i nie mają zastosowania, czego nikt w serwisie nie był w stanie mi wyjaśnić. Dodatkowo nie zgodzono się na zwrot towaru więc zostałem z tymi dziwnymi częściami za 400zł.

Zakola które pasują mają numery : Osłona wnęki koła, dolna lewa 51 71 8 047 459, Osłona wnęki koła, dolna prawa 51 71 8 047 460

Osłony zupełnie nie pasujące do zderzaka i górnego zakola : Osłona dolna prawa

51 71 8 044 550, Osłona dolna lewa 51 71 8 044 549


2.Osłona silnika : niestety dla zderzaka M jest inna : 51758046336 ( osłona kupiona w Aso przyjdzie wraz z listwą o nr 51 75 8 044 389 wiec nie trzeba jej oddzielnie zamawiać choć występuje w katalogu jako oddzielny element)

3. Wloty prowadnice powietrza również są inne dla M : 51748047409, 51748047410

4. Wzmocnienie czołowe – i tu UWAGA – wzmocnienie faktycznie występuje oddzielnie w katalogu dla zderzaka M i standardowego. Kiedy przyłożyłem wloty powietrza M było widać że jest coś nie tak gdyż nie pasowały zupełnie do osadzenia na wzmocnieniu które mam w aucie. Nie wiedziałem jednak jak bardzo się różnią te elementy więc postanowiłem kupić ten pas przedni /wzmocnienie M, bo nie widziałem innego wyjścia z tej sytuacji (Pan w Aso zupełnie nie miał bladego pojęcia na ten temat aby coś podpowiedzieć). Kiedy odebrałem nowe wzmocnienie okazało się że jest to identyczny element którego zwyczajnie w fabryce ktoś obrabia ręcznie wycinając część plastiku tak aby te wloty M pasowały i nakleja naklejkę z nowym numerem części. Mając wzór zwyczajnie dociąłem swój pas odpowiednio i nie musiałem rozbierać całego przodu co wcześniej wydawało mi się konieczne. Nigdzie w necie nie znalazłem informacji na ten temat więc dzielę się tą wiedzą z innymi. Pas udało mi się zwrócić do ASO i odzyskać sporą kwotę za ten element. Zatem kilka cięć szlifierką kątową i macie wzmocnienie czołowe do zderzaka Mpakiet. Mam zdjęcie jak to zrobić dla zainteresowanych bo tu chyba nie mogę ich wkleić.

Mając te wszystkie elementy montaż zderzaka idzie gładko i sprawnie.


Wycięcia w pasie z ASO dla Mpak:

http://i63.tinypic.com/5ed0js.jpg

http://i68.tinypic.com/25pjqd2.jpg


Pas w moim aucie z zaznaczonym miejscem gdzie należy ciąć:

http://i63.tinypic.com/x0wehs.jpg

http://i63.tinypic.com/2ekrsdi.jpg


W trakcie wycinania:

http://i66.tinypic.com/o7umuh.jpg



Kosztorys całej operacji:


Zderzak przedni plus osprzęt - używany kompletny 1100zł

Zderzak tylny 400zł - używany plus 250 dyfuzor - udało mi się kupić nowy za połowę ceny.

Listwy boczne - 900zł

Niezbędne platiki jak zakola, wloty, osłona silnika - 1300zł ( kupowałem wszytko nowe, nie wliczam tych dodatkowych zakoli na które ASO mnie naciągnęło)

Lakierowanie całości - 2000zł.

W sumie jakby nie liczyć 6000zł.


To chyba tyle jeśli coś jeszcze sobie przypomnę to uzupełnię.

pozdrawiam

Edytowane przez MOMO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bank się przyda. Pytanie czy sedan i coupe maja ten sam wlot

 

Oj trudno powiedzieć ale sądząc po tym że auto ma inny przód to zapewne ten pas też jest inny. Zresztą śledziłem wątki odnośnie zmiany zderzaków i większość dotyczyła raczej E90 i nikt tam nie wspominał o konieczności zmiany lub docinania pasa przedniego. Może w e90 akurat ten element pasuje dla obu wersji stylistycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie pytanie za 100 pkt- e91 320d zderzak mpakiet - chce dolozyc przeciwmgielne z przodu (wiazka jest , przycisk jest),kupione halogeny ale blacharz ktory malowal zderzak i skaldal przod (po leciutkim dzwonku) i twierdzi ze nie da rady wlozyc bo blokuje webasto, mowil ze chyba tez porzebne sa jakies dodatkowe mocowania - moze to problem? Tylko czy Wspornik jakos dodatkowo nie odsuwa do tylu czy cos? Czytalem forum kilka h ale nikt nie mial problemu typu za malo miejsca przez webasto:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, zakładam zderzak m-pakiet do e92 i mam pewien problem, zderzak nie pasuje do adaptera m-pakiet który posiadam ale zauważyłem w katalogu ze są dwa różne adaptery do m-pakietu? Miał ktoś taki problem? Ew prosiłbym o zdjęcia z dołu zderzaka z m-pakietu. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Pytanko - czy w sedanie E90 są różnice między zderzakami mpakietowymi przed i po lifcie?

Mam E90 LCI sedan, jest pełno kompletnych zestawów z progami osłonami itp na allegro ale do przedliftów.


Jaka róznica, czy pre LCI pakiet pasuje do LCI? Ktoś zakładał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem myślenia to nie powinno się dokładać w ogóle m-pakietu, przecież to bluźnierstwo zmieniać fabrykę...


Zadałem konkretne pytanie, jak nie znasz odpowiedzi to wiesz, milczenie jest złotem i takie tam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Cześć, również powoli zabieram się za wymianę zderzaków w mojej przedliftowej E90 2006 r. na zderzaki M-Pakietowe. Z tego co trochę tu wyczytałem to rozumiem, że jeśli mówimy o zderzaku TYLNYM to przy wymianie go na M-Pakietowy to potrzebuję dokupić jedynie ślizg M-Pakietowy (lewy i prawy) i to wystarczy, zgadza się? Reszta wszystko powinno pasować idealnie do reszty samochodu? Bo zderzak M-Pakiet będę właśnie zamawiał przez internet i jest on bez ślizgów. a z tego co czytam na temat zderzaka przedniego to widzę jest tu dużo więcej "zabawy" i lekko mnie to przeraziło z początku :P Zapewne i za niego się wezmę ale na początek chcę wymienić tylny na MPak. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.