Skocz do zawartości

BMW 550i F10 szarpanie podczas przyspieszania


gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Podkusiło mnie, żeby kupić 550i z 2015 r przebieg 270 tys i już żałuje.

Podczas przyspieszania powyżej 2 tys obrotów samochód szarpie.

2 razy zdarzyło się, że odłączyło jeden cylinder.

Stoi w warsztacie już 7 tygodni z małymi przerwami i nie mogą naprawić.


Zostało zrobione:

- xdrive zregenerowany

- wymieniony tylny most bo były drgania na kierownicy i hałas - objawy ustąpiły

- wymienione wszystkie wtryski na nowe

- wymieniony olej w skrzyni

- usunięto nawet dodatkowe zabezpieczenie przed odpaleniem, które było na magistrali CAN, bo siało błędy i potrafiło wyłączyć jeden cylinder

Opony oryginalne, równy bieżnik 5-5,5mm 245/40/18


Przy spokojnej jeździe wszystko jest OK, problem pojawia się przy mocniejszym naciśnięciu gazu.

Co jeszcze można sprawdzić? Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie szarpania nie było. Jedyny poważny problem, którego byłem świadom to hałas z okolicy tylnego mostu oraz lekkie drgania na kierownicy. Wiedziałem, że w najgorszym wypadku most będzie do wymiany i go wymieniłem, teraz hałasu nie ma i drgań na kierownicy nie ma. Dopiero po zakupie, po jakimś czasie zaczęło szarpać podczas mocniejszego wciśnięcia gazu.

Pierwszy raz na warsztat pojechałem jak przestał działać jeden cylinder. Stwierdzono, że to wtryski, to zleciłem wymianę wszystkich na nowe oraz przy okazji wymianę tego mostu.

Odebrałem samochód pojeździłem kilka dni i znów oddałem na warsztat bo zaczęło mocniej szarpać. W warsztacie zaproponowali żeby zregenerować xdriva. OK niech regenerują.

Odebrałem samochód i na drugi dzień znowu oddałem do warsztatu, bo znowu przestał działać jeden cylinder. Podłączyli komputer i stwierdzili, że wyrzuca jakieś błędy związane z magistralą CAN - nie wiem nie znam się aż tak. A na tej magistrali był podłączony dodatkowy "immobilizer". Zaproponowano, żeby go usunąć, więc usunęli. Wczoraj odebrałem samochód i znowu szarpanie, jutro oddaję znowu na warsztat.


Olej był wymieniony razem z adaptacją. Nie wiem czy skrzynia szarpie, odczucie jest takie jakby paliwo nie dochodziło, ale dopiero powyżej 2 tys obrotów.

Wydałem już 21 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i cewki też wymienili? Powinni chociaż zamienić na tym podejrzanym cylindrze i zobaczyć czy błąd się przeniósł. Tak samo zrobić z wtryskiem zanim go wymieniać. Może brakuje mu paliwa/ciśnienia przy zwiększonym poborze. Ista powinna to pokazać. Słaby opis dałeś. Szarpie czy się dławi? Na każdym biegu? Jak reaguje na pedał gazu gdy szarpie? Czy zależy to od temperatury silnika i skrzyni? Czy osiąga pełną moc (czas 100-200)?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie szarpania nie było. Jedyny poważny problem, którego byłem świadom to hałas z okolicy tylnego mostu oraz lekkie drgania na kierownicy. Wiedziałem, że w najgorszym wypadku most będzie do wymiany i go wymieniłem, teraz hałasu nie ma i drgań na kierownicy nie ma. Dopiero po zakupie, po jakimś czasie zaczęło szarpać podczas mocniejszego wciśnięcia gazu.

Pierwszy raz na warsztat pojechałem jak przestał działać jeden cylinder. Stwierdzono, że to wtryski, to zleciłem wymianę wszystkich na nowe oraz przy okazji wymianę tego mostu.

Odebrałem samochód pojeździłem kilka dni i znów oddałem na warsztat bo zaczęło mocniej szarpać. W warsztacie zaproponowali żeby zregenerować xdriva. OK niech regenerują.

Odebrałem samochód i na drugi dzień znowu oddałem do warsztatu, bo znowu przestał działać jeden cylinder. Podłączyli komputer i stwierdzili, że wyrzuca jakieś błędy związane z magistralą CAN - nie wiem nie znam się aż tak. A na tej magistrali był podłączony dodatkowy "immobilizer". Zaproponowano, żeby go usunąć, więc usunęli. Wczoraj odebrałem samochód i znowu szarpanie, jutro oddaję znowu na warsztat.


Olej był wymieniony razem z adaptacją. Nie wiem czy skrzynia szarpie, odczucie jest takie jakby paliwo nie dochodziło, ale dopiero powyżej 2 tys obrotów.

Wydałem już 21 tys zł.

 

Czy podczas szarpania jest znaczna strata mocy czy po prostu poszarpuje ale ciągnie do przodu? Bo jeśli nie masz znacznej straty mocy to jedź sprawdź mechatronikę skrzyni. Najczęściej to właśnie ona jest powodem szarpania lub niepłynnego przepinania biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczuwam to jako szarpanie, a nie dławienie. Mocy nie brakuje, samochód ciągnie do przodu. Świec i cewek nie wymieniali. Zauważyłem, że na zimnym silniku mniej szarpie. Zapłon już nie wypada.


"Potem szczelność dolotu . Jest tam valvetronic ?" zapytam czy sprawdzali.


Wczoraj odebrałem samochód, stwierdzili, że przyczyną będą opony, że jednak nierówno zużyte i że to ma wpływ (rozmiar oczywiście 245/45/18). Powiedziałem, że nie wydaje mi się, ale zmienię, nawet dla samego bezpieczeństwa. Jeszcze tego samego dnia wymieniłem na nowe, ten sam rozmiar.... i dalej szarpie.


Chyba muszę zmienić warsztat, bo widzę ich bezradność... Jak poprawi się pogoda to chyba pojadę do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może skrzynie warto zupdatować / zaadaptować na nowo ?.. Skąd jesteś ? skontaktuj się z Fąfarą z Bukowia - to są magicy, może akurat coś rozkminią, pomogą.

Ewentualnie jak bliżej Warszawy to Hypertech - tylko że cenowo prawie ASO, ale robią robotę.


Wydać 20 koła "a może to, a może tam to"... sick.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może skrzynie warto zupdatować / zaadaptować na nowo ?.. Skąd jesteś ? skontaktuj się z Fąfarą z Bukowia - to są magicy, może akurat coś rozkminią, pomogą.

Ewentualnie jak bliżej Warszawy to Hypertech - tylko że cenowo prawie ASO, ale robią robotę.


Wydać 20 koła "a może to, a może tam to"... sick.

To moze ty sie tym zajmiesz skoro tak dobrze znasz ten silnik.? Skrzynie? Bzdura totalna. Prosze, wypowiadajcie sie jak macie pojecie o n63.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://m-technik.net/

Tutaj masz blisko i na pewno lepiej niż w aso

 

Dzięki za namiar, w poniedziałek do nich zadzwonię, bo cierpliwość już mi się wyczerpała.


Mieli podłączyć jeszcze komputer podczas jazdy, ponoć żadnych błędów nie pokazuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety do m-technik nie dodzwoniłem się, telefony wyłączone, może zrobili sobie wolne przed świętami... Umówiłem się na dziś do ASO na samą diagnostykę - diagnoza: wtrysk na pierwszym cylindrze do wymiany, ja mówię że dopiero co wymieniłem cały komplet. Pan z serwisu powiedział, że diagnoza może nie być precyzyjna, że samochód przechodził jakiś "tuning" i że komputer mógł nie odczytać tego prawidłowo. O tuningu nic nie wiem. Zaproponował mi, żeby przywrócić fabryczne oprogramowanie i wtedy dalej diagnozować, no ręce już mi opadają...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cóż nie raz już oglądałem filmy jak naprawy elektroniki bmw szczególnie silnika dokonuje się po przez wywalanie z programu czujników . Co prawda e46 to było . Czasami lepiej zacząć od powrotu do punktu wyjścia . Inna sprawa czy ten wtrysk na pewno wymienili .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety do m-technik nie dodzwoniłem się, telefony wyłączone, może zrobili sobie wolne przed świętami... Umówiłem się na dziś do ASO na samą diagnostykę - diagnoza: wtrysk na pierwszym cylindrze do wymiany, ja mówię że dopiero co wymieniłem cały komplet. Pan z serwisu powiedział, że diagnoza może nie być precyzyjna, że samochód przechodził jakiś "tuning" i że komputer mógł nie odczytać tego prawidłowo. O tuningu nic nie wiem. Zaproponował mi, żeby przywrócić fabryczne oprogramowanie i wtedy dalej diagnozować, no ręce już mi opadają...

 

No to jak najbardziej poprosiłbym o wgranie fabryki. Zrobiłeś to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w Diablocar w Gliwicach. I wreszcie po 2 miesiącach udało się, samochód już nie szarpie podczas przyspieszania; przyczyną była cewka, koszt 440 zł :-)


Fabrycznego oprogramowania już nie przywracałem, skoro udało się naprawić bez tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Zmieniłeś wszystkie cewki czy tylko jedną? Wiadomo jaki miały przebieg?


Sprawdź asekuracyjne łącznik elastyczny na wale u mnie przy 233 tys. km zaczyna już puszczać.

 

Wymieniłem tylko 1 cewkę. Przebieg, nie mam pojęcia ile mogły mieć, ale mechanik mówił, że data na cewce 2015r. przebieg samochodu 272 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wymień profilaktycznie wszystkie, kosztują z Boscha trochę powyżej 100zł szt, a zapewne niedługo kolejna się odezwie.

 

Tak, mam zamiar przy najbliższej wymianie oleju, wymienić też te cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.