Skocz do zawartości

Stuki + drży przy hamowaniu


Bimmer_34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegos czasu drży mi kierownica przy hamowaniu stawiałem na tarcze ale sprawdzane były i niby są ok. Ostatnio zaczęło ki cos pukać na nierównościach poprzecznych delikatnie ale coś słyszę na to mechanik ze nic nie słyszał ani na podnośniku nic nie widzieli auto odebralem dalej popukuje sobie. ROBIONE byly tuleje wahacza rok temu i końcówki drazka plus zbieżność tydzien temu a teraz stuki wiec lekko jestem wku....ny ma ktoś jakieś sugestie ?? Proszę o pomoc jutro

Jade na stację diagnostyczna moze tam ktos cos znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry pomysł, ale nie dla tego że tam niby zajebiści mechanicy od BMek pracują, ale dlatego że posiadają płyty pneumatyczne które symulują obciążenia na drodze i z kanału łapiąc za elementy zawieszenia, można szybko namierzyć wroga, często diagnoza na podnośniku nic nie pokazuje, ponieważ zawieszenie jest opuszczone, zmieniają się kąty i napięcia elementów zawieszeniowych, ścieżka diagnostyczna na stacji, powinna pokazać problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na stacji a więc. Drążek stabilizatora i gumy tego drazka na dzień dobry plus tylne amory 20 % śmietnik a przod 50 wiec niedlugo tez do wymiany ale nie wszystko naraz. No i jakieś zapocenie baku paliwa nie wiadomo dokładnie skad. Oczywiście warsztat sie kwapił zeby sie tym zająć albo nawet dać mi znać widocznie tak ma być. No nic zaczne od tych drążków gum i amory tyl to może wibracje przy hamowaniu znikna i te stuki ustaną byłoby miło 2 pieczenie na jednym ogniu upiec bo jak nie to pewnie tarcze do wymiany będą. Będę dzialac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Drążek stabilizatora

:shock:

To jest kawał grubego pręta. Co tam się mogło zepsuć ? Łączniki stabilizatora i owszem, wybite będą stukać, ale to inne elementy.

 

tylne amory 20 % śmietnik

W Touring'u przyjrzałbym się tulejom trzymającym wózek. W moim amortyzatory były bez gazu czyli kompletny złom, a na badaniu pokazywały 50 %, ale tuleje miałem wymienione. Nowe amory nie pokazują dużo więcej niż 50% ze względu na skośny montaż i brak mocowania u góry do karoserii.

 

jak nie to pewnie tarcze do wymiany będą

Raczej tak, ale sprawdź bicie tarcz i piast przede wszystkim, bo założysz nowe na krzywe piasty i będą zaraz na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy nowych tarczach nie zapomnij o pomiarze bicia, tu jest w 90% przyczyna. Ostatnio e60 m5 i jedna strona 0,08 a druga 0,16 mm, tarcze oryginalne oczywiście :roll: kolejny zestaw 0,02-0,03 mm. Dla przykładu podobnych rozmiarów tarcze ate do panemery 4s tylko 0,01 mm, obie identycznie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy że "stawiałem na tarcze i niby są ok"? czyli co stwierdzono? Co było diagnozowane i jakie wyszły wyniki? Jeżeli problem występuje wyłącznie przy naciśnięciu hamulca, to wymiana gum stabilizatora/łączników czy amortyzatorów nic nie zmieni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarczy były sprawdzane czujnikiem zegarowym wyszło, ze jest ok. Piasty na badaniu stacji diagnostycznej fachowiec mówił, ze raczej sa ok. Piasty wymiennieiałem jakieś 2 lata temu na Vagi.

Osobiście mam wrażenie, ze tarcze mogą tutaj robić problem ale każdy mówi żeby ich nie ruszać. Wymieniałem je jakiś rok temu osobiście są to tarcz ATE klocki tez. Oczywiście piasty były oczyszczone itd. Wiem ze te tuleje wózka mogą bruździć ale są dość drogie z tego co widzę ale z czasem je tez wymiennie Meyle cos około 700 na allegro. Zaluje, ze nie mam w okolicy jakiegoś warsztatu który robi tylko BMW ludzie którzy robią beemki na codzienna zawsze maja lepsza wiedze i doświadczenie. A tak to różnie wychodzi czasami na odpierdol :mad2:

Jeśli chodzi o drżenie to mam czasami odczucie ze nawet podczas jazdy bez hamowania tez kierownica lekko potrafi w ręku jakby wibrować a jak depne w pedal to jest delikatnie drzenie a najbardziej kiedy pokazuje predkosc 60 na godzine wtedy kierownica jakby juz latala mocno zejdzie do 50 z hamulcem w podłodze cały czas jest ok jakby przy 60 km byl jakis problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tarczy były sprawdzane czujnikiem zegarowym wyszło, ze jest ok.

Czyli ile dokładnie ?

 

eśli chodzi o drżenie to mam czasami odczucie ze nawet podczas jazdy bez hamowania tez kierownica lekko potrafi w ręku jakby wibrować

Niewyważone koła, albo krzywe tarcze i zatarte zaciski, które "łapią" miejscami tarczę podczas obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd dokładnie jesteś, ale myślę że zatankowanie samochodu i pojechanie do warsztatu BMW, nie mówię o autoryzowanym, ale do chłopaków którzy je obsługują, powinno załatwić sprawę, to stare auto i warsztat który zajmuje się obsługą tej marki, znajdzie problem w 10 minut. 1 test drogowy, 2 pomiar układu hamulcowego, 3 weryfikacja zwieszenia, 4 wyważenie kół
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mierzone są okej, koła były sprawdzane na maszynie i mowia ze są ok. Napewno mam te łączniki i gumy stabilizatora do wymiany no i amory tyl bo są już na śmietnik może to pomoże bo tracę juz sile i cierpliwość powoli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ile to ok???!!! Podaj wartości z pomiarów, ile wynosiło bicie piast przed montażem nowych tarcz? Ile wynosiło bicie tarcz po ich założeniu? Norma w wielu przypadkach to 0,07 mm na tarczy a ja nie założę tarczy powyżej 0,03 ponieważ bicie pojawi się prędzej czy później.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde nie pamiętam już pomiarów bylo to jakis czas temu..Tarcze są ATE jezdze na nich ponad rok po montażu byly traktowane jak nalezy. Dużo osób mowi, że jak przy hamowaniu to juz na 100% są tarcze tylko ze u mnie pare rzeczy w zawieszeniu do zrobienia primo amory tylne są już zamowione i czekam plus łączniki stabilizatora i gumy do nich tez wywalone moze to coś pomoże. Kiedyś slyszalem o gumach wahacza ale je też wymieniłem. Wymienię tamte rzeczy to może coś pomoże same amory nie mają już amortyzacji to też może powodować drgania mysle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale amortyzatory nie mają wpływu na bicie, nawet jak jeden mi się kiedyś w trasie wylał z przodu, to jechało się tragicznie, ale hamował prawidłowo. Amory z tyłu nawet jak nowe z ASO założysz to nie będziesz miał więcej niż 50% pewnie. Tam tuleje wózka, kąt ustawienia amorów i poduchy robią swoje. A nawet jak miałem jednego turasa na sprężynach to też dużej różnicy nie robiło.


Gumy na stabilizatorze nie powinny stukać, no chyba, że są już dowalone na maxa. Sam raz wymieniałem, ale bardziej dlatego, że kupiłem do kompletu z łacznikami - jakieś grosze to kosztuje.


No i nie ograniczaj się tylko do przodu samochodu z tym biciem, wywalony wahacz z tyłu może też przenosić drgania na przód.


Ale podstawa to jak kolega powyżej wspomniał - DIAGNOZA - przejedź się do kogoś kto specjalizuje się w BMW, bo u chłopków parobków co na astrach tylko się znają to majątek stracisz zanim wymienisz to co potrzeba wymienić. Piszę to z doświadczenia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racje mowisz ale no nie mam czasu pojechac dale no i nie znam w ojolicy nikogo od Bmwj. A wahacz rzeczywiście z tylu jest do wymiany to prawda ten górny. Pytanie czy wahacze trzeba wymieniać parami ?? Czy jedna strone wystarczy zrobic ?? Amory i te łączniki iuz kupilem i wymienię napewno bo są do wymiany i gumy zobaczymy co z tego będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy występuje luz w kołach. Po podniesieniu auta ruszaj dynamicznie lewo-prawo, jeśli jest wyczuwalny jakiś luz weź sobie najlepiej drugą osobę żeby sprawdzała ręką gdzie występuje problem. Ja w taki sposób zdiagnozowałem luz na samej maglownicy, która stukała na nierównosciach poprzecznych i powodowała drżenie kierownicy podczas hamowania a nawet przy jeździe przy określonej prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.