Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, czy wymieniał ktoś olej w dyfrze i skrzynia rozdzielczej?


Proszę o polecenie oleju oraz wskazanie ilości jaka ma być wlana. Czy wymiana jest ciężka i mechanik może coś sknocić?


Pozdrawiam

Opublikowano

Przedni most Hypoid Axle Oil G2 około 0,5 l.

Tylny most Hypoid Axle Oil G3 około 0,9 l.

Skrzynka rozdzielcza DTF 1 około 0,5 l.

Wymiana jest łatwa, w przednim moście jest korek spustowy, z tylu i w VTG trzeba odessać.

  • Dziękuję 1
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Dzięki kolego Adam za ilości użyte przy wymianie - przynajmniej wiadomo jakich ilości się spodziewać.

Też szykuję się do wymiany w mostach i skrzynce rozdzielczej - mam pytanie:
1) Zakładam,że jeśli mam błąd rozrzedzenia oleju w skorzynce to trzeba INSTĄ zrobić procedurę wymiany oleju?
2) Czy konieczne jest też zrobienie kalibracji w skrzynce po wymiane? Widzę,że wiele osób także ją wykonuje.

Z góry dzięki za info.

Edytowane przez G0rdon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy który to konkretnie błąd? Generalnie przy wymianie oleju w skrzynce rozdzielczej nie jest wymagane wykonanie adaptacji i innych procedur.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli dobrze pamiętam to 440102: Skrzynka VTG- olej żużyty/rozrzedzony (nie pamiętam dokładnie). A błędu (mimo wymiany oleju oczywiście) chciałbym się pozbyć dla spokoju duszy 😎. Ale zakładam,że jedyna droga,żeby to osiągnąć to właśnie poprzez ten proces...
Pytam z racji,że widzę,że wielu użytkowników tak właśnie robi,jak kolega w poniższym filmie:

 

Edytowane przez G0rdon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie widziałem kasowania/adaptacji VTG w ISTA.

Zmieniłem przed weekendem olej w przednim dyfrze, już był mocno ciemny w stosunku do nowego.
Jeszcze zostało mi VTG i tył dyfer, ale BMW nie przewidziało korków do nich :classic_blink:
Myślałem wyciągać i wylewać dyfer i skrzynkę ale w sumie odessanie i 2krotna wymiana w krótkim przedziale czasu może być dobrym rozwiązaniem

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Nie da się normalnie skasować tego błędu w INPA / ISTA ?

Dam znać,bo przyznam,że nawet kolega nie próbował kasować.

 

9 minut temu, nomad66 napisał(a):

nie widziałem kasowania/adaptacji VTG w ISTA.

Zmieniłem przed weekendem olej w przednim dyfrze, już był mocno ciemny w stosunku do nowego.
Jeszcze zostało mi VTG i tył dyfer, ale BMW nie przewidziało korków do nich :classic_blink:
Myślałem wyciągać i wylewać dyfer i skrzynkę ale w sumie odessanie i 2krotna wymiana w krótkim przedziale czasu może być dobrym rozwiązaniem

Funkcja jest na pewno w nowszych wersjach (filmik w moim poście wyżej).
Widziałem,że wiele osób robi dokładnie jak na tym filmiku:


Podobno 90% oleju udaje się odessać i po prostu dolewają do przelewu i koniec.
Z drugiej strony, inny kolega mówił mi,że do wymiany oleju w VTG trzeba mimo wszystko demontować wydech,żeby komfortowo się tam dostać...
Ja sam chyba pójdę w odessanie bez demontażu - może jakąś fotkę zrobię podczas wymiany jak to wyglądało.

Edytowane przez G0rdon
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.