Skocz do zawartości

525d pompa w baku - wymiana


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jako, że pompa progowa odchodzi na emeryturę to zastanawiam się, czy profilaktycznie wymienić też pompę w baku. Chyba jest tam od nowości. Tak właściwie to nie wiem czy jeszcze działa, bo dawno nie jechałem na rezerwie, ale czy jest sens wymieniać jeśli jeszcze działa ? Można jakoś zdiagnozować jej stan zanim przestanie przelewać między komorami ? Podobno uwalona pompa w baku powoduje dodatkowe obciążenie na pompie progowej co skraca jej żywotność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ostatnio przerabialem temat u siebie i wyszlo ze zle kosz pompy byl podlaczony a sama pompe mialem podlaczona na zasilanie silnika tzn na wyjscie z baku...

Porozbierane to wszystko mialem i ta pompa w zbiorniku nie ma nic wspolnego z progowa tzn:

Pompa w zbiorniku jest montowana w czarnym koszu ktory musisz usadowic w zbiorniku i ten kosz wchodzi rurka w takie gniazdo w mocowaniu w zbiorniku i obok tej rurki jest miejsce na druga rurke gdzie wchodzi waz przelewowy z drugiej komory i ta pompa ma za zadanie przepompowac paliwo z komory za pasazera do komory za kierowce a tym samym wytwarza sie jakies cisnienie i wezykiem przelewowym zabiera paliwo z komory za kierowca dziwne ale tak to wyglada u mnie.

Jeali wyjezdzasz paliwo do konca to bym jej nie zmienial.



EDIT:

Zaznacze ze mam 3.0d a w 2.5 niejestem pewien jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie do końca tak to działa.


Pompa w baku pompuje paliwo do pompy progowej poprzez lewą komorę. Dodatkowo na zasadzie dyszy Venturiego (coś podobnego jak w pistoletach lakierniczych) paliwo powraca z lewej komory do prawej. Powrót z silnika następuje do prawej komory bezpośrednio. Pompa progowa jest potrzebna w momencie dużego zapotrzebowania na paliwo. Taki sam schemat jest w 3.0d, 2.5d i 2.0d z tym, że w 2.0d pompa progowa ze względu na małą moc silnika nie występuje. Jak pompa w baku stoi dęba to silnik chodzi tylko dlatego, że pompa progowa jest w stanie zassać paliwo z prawej komory pokonując opory niepracującej pompy w baku. Jak wyciągnie całe paliwo z prawej komory to auto staje mimo, że w lewej jeszcze jest.


I teraz pytanie: Czy pompa w baku się zużywa i pompuje coraz słabiej czy z dnia na dzień przestaje się w ogóle obracać ?


pompa-w-baku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powrot jest po stronie kierowcy a zasilanie za pasazerem i ta pompke mialem zle podlaczona tzn masz tam dwa wezyki krotki i dlugi i zle bylo podlaczone krotkim wezykiem do wyjscia z baku a dlugim byl polaczony kosz a powinno byc ze krotkim wezykiem jest polaczony kosz i tam gdzie montujesz owy wezyk jest nawet strzalka w dol na koszu i ta strzalka montujesz kosz w gniezdzie zbiornika gdzie wchodzi w takie male gniazdo z dwoma otworami jeden otwor wpychasz kosz z pompa gdzie pompa pcha tam paliwo a drugi otwor wpychasz przewod przelewowy i teraz dziala jak nalezy a szybciej jak mialem podlaczone ze pompa wyciaga ze strony pasazera i pcha na zewnatrz czyli do gory to wyjezdzalem pol zbiornika i stawalo tzn za kierowca full paliwa a u pasazera zero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciężko mi się do tego odnieść, bo nie zaglądałem co jest faktycznie u mnie, natomiast ten schemat na pewno jest od E39 M57. E38 i E46 z tym samym silnikiem mają dużo prostszą konstrukcję, a benzyna ma jeszcze inaczej. Dziwne... :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa się zużywa jak wszystko. Podgląd w INPA daje może jakieś odniesienie - nowa daje równo 0,99BAR u mnie. Ja wymieniłem ze strachu przy przebiegu 550K, ale tylko dlatego, że miałem przed sobą do zrobienia 5k km. Po wyciągnięciu i podaniu napięcia stara pracowała na ucho identycznie jak nowa VDO.


Zatankuj tak żeby mieć ok. 20-25L paliwa i wejdź w ukryte menu na zegarach test nr.6 i zobacz poziom paliwa na zegarach. Jeśli pompa jest okej to będziesz miał w lewej komorze 0L a całość w prawej. Jeśli jest schaden to będziesz miał rozlane równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znam sposób sprawdzania paliwa w komorach oraz skutek awarii pompy w baku. Widzę, że temat zdryfował, a mi chodziło tylko o to czy warto profilaktycznie wymienić tę pompę, bo zapewne jest jeszcze oryginalna. Na zegarach 310000 km. Z drugiej strony, żeby się nie okazało, że działający oryginał może wytrzymać dłużej niż nowy zamiennik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak czesto sie zdaza ze oryginal trzyma cisnienie po xx latach a nowy zamiennik po miesiacu albo po zalozeniu juz zaniza... ja bym wyjal ja i zobaczyl jakiej firmy jest pisaliscie 0.98 zmierz i bedziesz mial z glowy



EDIT:


W najblizszych dniach bede rozkrecal u siebie strone kierowcy w zbiorniku bo niepokoi mnie ze stanal poziom paliwa na 8.3l a z prawej jest mniej.

Sprawdze czy sie plywak nie przycial jesli nie to bede sprawdzal jakie cisnienie daje pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taki sam schemat jest w 3.0d, 2.5d i 2.0d z tym, że w 2.0d pompa progowa ze względu na małą moc silnika nie występuje.

Mała moc nie ma tu związku, to silnik na pompie vp44, jak w starym 1.9 tdi, dlatego nie ma progowej. W e46 318d m47n 116 KM na cr jest pompa progowa, w 320d 136 m47 136 KM (ten sam co w e39) nie ma jej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

NewTIS

"With common rail systems another pump (inline pump, M57/geared pump, M67) is connected between the high pressure pump and the fuel pump. This pump aids the fuel pump in the fuel tank during times of high fuel requirement."


Z opisu wynika, że silniki, które nie maja pompy progowej nie mają dużego zapotrzebowania na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma to związku z mocą tylko jaki jest układ paliwowy, m47 to silnik na pompie vp44 i dlatego nie ma pompy progowej a że jest najsłabszy w e39 to inna sprawa, dlatego podałem przykład słabszego, bardziej ekonomicznego silnika w e46, który taką pompę ma, ponieważ jest zasilany cr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, jeśli pompa w baku siądzie to na starcie znaczy na zapłonie na wyłączonym silniku progowa będzie chodzić ponad 30 sek? Czy to tylko przybliżone dane? U mnie słychać ją prawie minutę. Auto odpala i jeździ. Edytowane przez fast-bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. Na zegarach komputer liczy opcjonalnie dystans jaki możemy pokonać na danym paliwie. Ja mam wrażenie że jak mam wskazania poniżej 50km to tak jak miałbym 0. Bo zgasł mi na rondzie.

I jak to możliwe że tankując np 7 litrów (zrobię 100km max) komputer liczy że zrobię 200km. W życiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
poziomy paliwa i chyba były równe

Tylko jeśli jest paliwa jest powyżej przegrody. Jak jest mniej to w prawej zawsze ma być więcej, bo jest ciągle przelewane.

 

tankując np 7 litrów (zrobię 100km max) komputer liczy że zrobię 200km.

Zaniża spalanie dlatego wskazuje większy zasięg niż jest w rzeczywistości. Trzeba wprowadzić współczynnik korekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziomy paliwa i chyba były równe

Tylko jeśli jest paliwa jest powyżej przegrody. Jak jest mniej to w prawej zawsze ma być więcej, bo jest ciągle przelewane.

 

tankując np 7 litrów (zrobię 100km max) komputer liczy że zrobię 200km.

Zaniża spalanie dlatego wskazuje większy zasięg niż jest w rzeczywistości. Trzeba wprowadzić współczynnik korekcji.

Znaczy się czy zaniża spalanie to wątpię. Jeżdżę bardzo ekonomicznie. Do max 2tys.obr./min i zmiana biegu, hamuje biegami itp (z zawodu kierowca) nie mam bmw na wyścigi tylko jako auto rodzinne. Więc myślę że te 7 na sto nie jest oszukane, czasem mniej. Ale dystans? Może może bym taki zrobił jak wskazuje ale wyjeżdżając paliwo do ZERA i cały czas jadąc i jadąc stałą prędkością. Co w obu przypadkach jest wątpliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie to ma znaczenie jakim stylem jeździsz ? Porównaj wskazanie spalania z komputera z tym co tankujesz na stacji. Jeśli komputer zaniża spalanie to jednocześnie zwiększa zasięg pozostałego paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.