Skocz do zawartości

Szarpie przy ruszaniu


Wiesiek 50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów . Mam problem który częściej występuje na ciepłym silniku, szarpie przy ruszaniu , ale raz jest za chwilę nie ma . Mam tylko 45 tyś. przebiegu . Podejrzewam sprzęgło tylko czy dwumas też może być przyczyną ? Może ktoś miał już taki problem . Z góry dziękuję za wszelkie info .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

przyłącze się do wątku, w moim BMW również od pewnego czasu występuje podobny problem.

Przy zimnym silniku delikatne szarpanie nie występuje, natomiast jak pojeżdżę po mieście w korkach i silnik jest rozgrzany zaczyna lekko poszarpywać.

Przy zdecydowanym ruszaniu ( dynamicznym) nie występuje objaw. Sprzęgło "łapie" przy połowie, jedynka i wsteczny wchodzi bez problemu.

Ciekawe, są dni że sprzęgło chodzi płynnie bez najmniejszych zacięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie , cały czas się zastanawiam czy problem wogule leży po stronie sprzęgła . A może szarpanie jest od silnika , świece , cefki. Na sprzęgło trochę zawcześnie , ale trudno powiedzieć jak jeździła pani od nowości moja poprzedniczka . Tylko że zero błędów w sterowniku silnika . Sam nie wiem może przypaliła jednak tarczę . Proszę o jakieś rady , może ktoś miał podobne problemy . Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie podejmuję tematu więc sam odpowiem sobie. Zrobiłem mały test zaciągnęłam ręczny pod górę i delikatnie obciążyłem sprzęgło 2 razy . Od tamtej pory nie wystąpiło szarpanie . Więc mam odpowiedź . Tarcza sprzęgła , jak tylko powróci szarpanie wymienię komplet sprzęgła ale bez dwumasu . Pozdrawiam .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzisiaj już całkiem zgłupiałem. Dużo jeździłem po mieście na trybie comfort i nic nie szarpało , ale pomyślałem że dam sporta i zobaczę. Zaszarpało przy ruszaniu, po przełączeniu na comfort spokój, ale że jechałem cały czas w korku (kraków) więc cały czas próby na comforcie zaraz na sporcie i nic spokój . Idzie oszaleć już sam nie wiem o co chodzi . Może już ktoś walczył z takim problemem , proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy, czy nikt nie miał problemu po rozgrzaniu silnika z szarpaniem całą budą przy ruszaniu. Kurde czy tylko ja mam taki problem . Mogę wymienić dwumas i sprzęgło tylko żeby to było powodem zwłaszcza że mam tylko 46 tyś przebiegu .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

w poprzednich postach napisałem o podobnych problemach. Obecnie z niewiadomych przyczyn szarpanie ustalo, dlaczego trudno określić.

Skontroluj jeszcze przeguby elastyczne na wale korbowym, czy nie są popękane i podporę wału.

W jakim stanie są poduszki silnika i skrzyni biegów?

Czy przy gaszeniu i zapalaniu silnika telepie budą ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , pali gładko zimny czy rozgrzany z dołu wszystko wygląda jak nowe. Jeszcze wymienię świece zapłonowe , zamówiłem ory bmw . Przebieg 45 tyś więc znikomy jak na dwumas. Świece były niby wymieniane na 34 tyś ale czy były wolę wymienić . Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem . Napiszę czy coś się zmieniło po wymianie świec . Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ponownie, świece wymienione a efekt poszarpywania pozostał , więc pozostało sprzęgło z dwumasą . Decyzja zapadła ale dalej nie mogę zrozumieć czemu szarpanie raz jest a raz nie ma. I ten znikomy przebieg 45 tyś na sprzęgło . Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dodam że wszystko po wyciągnięciu wygląda jak nowe zero zużycia jeszcze oryginalne białe naklejki z numerami bmw . Zapakować w pudełko i do sklepu , dwumas dawał dupy jak się zagrzał i trochę więcej gazu przy ruszaniu i szarpało na 1 przy ruszaniu . Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A powiedz mi, bo ja jezdzilem dziesiatkami BMW z serii F, ale nigdy z manualna skrzynia biegow... jakie ma znaczenie tryp sportowy i ekonomiczny przy ruszaniu oraz w ogole co sie zmienia w aucie przy przelaczaniu tych trybow, przy manualnej skrzyni biegow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.