Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych kolegów . Mam problem który częściej występuje na ciepłym silniku, szarpie przy ruszaniu , ale raz jest za chwilę nie ma . Mam tylko 45 tyś. przebiegu . Podejrzewam sprzęgło tylko czy dwumas też może być przyczyną ? Może ktoś miał już taki problem . Z góry dziękuję za wszelkie info .
Opublikowano

Witam kolegów,

przyłącze się do wątku, w moim BMW również od pewnego czasu występuje podobny problem.

Przy zimnym silniku delikatne szarpanie nie występuje, natomiast jak pojeżdżę po mieście w korkach i silnik jest rozgrzany zaczyna lekko poszarpywać.

Przy zdecydowanym ruszaniu ( dynamicznym) nie występuje objaw. Sprzęgło "łapie" przy połowie, jedynka i wsteczny wchodzi bez problemu.

Ciekawe, są dni że sprzęgło chodzi płynnie bez najmniejszych zacięć.

Opublikowano
Witam ponownie , cały czas się zastanawiam czy problem wogule leży po stronie sprzęgła . A może szarpanie jest od silnika , świece , cefki. Na sprzęgło trochę zawcześnie , ale trudno powiedzieć jak jeździła pani od nowości moja poprzedniczka . Tylko że zero błędów w sterowniku silnika . Sam nie wiem może przypaliła jednak tarczę . Proszę o jakieś rady , może ktoś miał podobne problemy . Pozdrawiam.
Opublikowano
Widzę że nikt nie podejmuję tematu więc sam odpowiem sobie. Zrobiłem mały test zaciągnęłam ręczny pod górę i delikatnie obciążyłem sprzęgło 2 razy . Od tamtej pory nie wystąpiło szarpanie . Więc mam odpowiedź . Tarcza sprzęgła , jak tylko powróci szarpanie wymienię komplet sprzęgła ale bez dwumasu . Pozdrawiam .
Opublikowano
Panowie, dzisiaj już całkiem zgłupiałem. Dużo jeździłem po mieście na trybie comfort i nic nie szarpało , ale pomyślałem że dam sporta i zobaczę. Zaszarpało przy ruszaniu, po przełączeniu na comfort spokój, ale że jechałem cały czas w korku (kraków) więc cały czas próby na comforcie zaraz na sporcie i nic spokój . Idzie oszaleć już sam nie wiem o co chodzi . Może już ktoś walczył z takim problemem , proszę o pomoc.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, czy nikt nie miał problemu po rozgrzaniu silnika z szarpaniem całą budą przy ruszaniu. Kurde czy tylko ja mam taki problem . Mogę wymienić dwumas i sprzęgło tylko żeby to było powodem zwłaszcza że mam tylko 46 tyś przebiegu .

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć,

w poprzednich postach napisałem o podobnych problemach. Obecnie z niewiadomych przyczyn szarpanie ustalo, dlaczego trudno określić.

Skontroluj jeszcze przeguby elastyczne na wale korbowym, czy nie są popękane i podporę wału.

W jakim stanie są poduszki silnika i skrzyni biegów?

Czy przy gaszeniu i zapalaniu silnika telepie budą ?.

Opublikowano
Witam , pali gładko zimny czy rozgrzany z dołu wszystko wygląda jak nowe. Jeszcze wymienię świece zapłonowe , zamówiłem ory bmw . Przebieg 45 tyś więc znikomy jak na dwumas. Świece były niby wymieniane na 34 tyś ale czy były wolę wymienić . Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem . Napiszę czy coś się zmieniło po wymianie świec . Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie, świece wymienione a efekt poszarpywania pozostał , więc pozostało sprzęgło z dwumasą . Decyzja zapadła ale dalej nie mogę zrozumieć czemu szarpanie raz jest a raz nie ma. I ten znikomy przebieg 45 tyś na sprzęgło . Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

jakiej firmy wymieniłeś sprzęgło i koło dwumasowe ?

I jakie koszty części oraz robocizny?

Opublikowano

Wszystko firmy luk, oryginał bmw też jest luk .

Dwumas 2100 zł a komplet sprzęgła 800 zł , robocizna 800 zł , em serwis wieliczka z specjalizacją bmw.

Opublikowano
Dodam że wszystko po wyciągnięciu wygląda jak nowe zero zużycia jeszcze oryginalne białe naklejki z numerami bmw . Zapakować w pudełko i do sklepu , dwumas dawał dupy jak się zagrzał i trochę więcej gazu przy ruszaniu i szarpało na 1 przy ruszaniu . Pozdro.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A powiedz mi, bo ja jezdzilem dziesiatkami BMW z serii F, ale nigdy z manualna skrzynia biegow... jakie ma znaczenie tryp sportowy i ekonomiczny przy ruszaniu oraz w ogole co sie zmienia w aucie przy przelaczaniu tych trybow, przy manualnej skrzyni biegow?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.