Skocz do zawartości

Proszę o POMOC - Stuki w zawieszeniu.


DariuszDzik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie na wstępie chciałem się przywitać.


Od dwóch miesięcy stałem się posiadaczem wymarzonego e60 LCI. Niestety które wprowadziło mnie w napady lękowe:)

A mianowicie chodzi o silne stuki z przodu typowe jak w zawieszaniu np. sworzeń itp. Stuki głośniejsze z prawego koła ale w lewym też są wyraźnie słyszalne. Typowe stuki na dołkach czy koleinach.

W aucie zostało wymienione wszystko z elementów zawieszenie (8 wahaczy, 4 drążki stabilizatora, 4 gumy stabilizatora, 4 amorki, osłony i odboje, górne mocowania/łożyska przód, poduszki amortyzatora tył, wszystkie tuleje pływające itp. łącznik wahacza, końcówki i drążki kierownicze). Jak widzicie wymienione wszystko i [BAD]. W zawias poszło już ponad 5 tyś. zł. a stuki dalej są :( Stara została tylko maglownica którą chciałem regenerować ale spec od maglownic powiedział że nie ma żadnych luzów i na 90% nie są te stuki z przekładni. Stare zostały tylko sprężyny.


Proszę pomóżcie. Na stacji diagnostycznej nie znaleźli nic. Dwa warsztaty wymieniły wszystko i umywają ręce. Może macie jakieś pomysły.

Dodam tylko że przednie zwieszenie mimo że seryjne to bardzo sztywne. Praktycznie nie można rękami rozbujać przodu taki sztywny a stoi wysoko. Czy to mogą być sprężyny? Czy może mechanicy coś zjebali i źle poskładali?


Błagam o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak obstawiał maglownicę? Nie masz stuku na zgaszonym silniku przy szybkich ruchach kierownicą? Ewentualnie jak najezdzasz kołem na jakiś niski krawężnik? Pewny ten spec od magla?

W moim mieście najbardziej znany z dobrymi opiniami. Miał auto na cały dzień i stwierdził że nie ma sensu magla robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Panowie, podepnę się pod temat. Od kilku miesięcy mam problem z stukami w przednim zawieszaniu (chyba zawieszaniu). Otóż problem pojawia się gdy skręcam kołami i wjeżdżam na jakieś koleiny gdzie zawieszanie mocno pracuje. Pojawiają się stuki/trzaski/ coś w stylu rypania w okolicy środka/prawej strony pojazdu. Podczas jazdy na wprost bardzo sporadycznie. Wymieniłem dzisiaj całe zawieszenie na nowe (amory Sachs, reszta Lemforder) i co ? i dalej to samo. Stukanie jest ewidentnie cichsze ale występuje. Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl to maglownica którą sprawdzaliśmy ze znajomymi i nie ma milimetra luzu. Dodam, że tego stukania nie da się osiągnąć na podnośniku. Ma ktoś może pomysł co jeszcze można sprawdzić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.