Skocz do zawartości

Opóźnienia w odbiorze i restrykcje.


Agnar92

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co udało mi się ustatalić, wszystkie auta, które wiszą teraz na statusie 105, zostaną wyprodukowane najwcześniej w kwietniu/maju- a i to wcale nie jest pewne. Być może trzeba będzie zrezygnować po drodze z wszystkich opcji i kupić auto bez kół, foteli i szyb, wtedy ponoć jest szansa na dotrzymanie terminu 6 miesięcy od daty zamówienia :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się ustatalić, wszystkie auta, które wiszą teraz na statusie 105, zostaną wyprodukowane najwcześniej w kwietniu/maju- a i to wcale nie jest pewne. Być może trzeba będzie zrezygnować po drodze z wszystkich opcji i kupić auto bez kół, foteli i szyb, wtedy ponoć jest szansa na dotrzymanie terminu 6 miesięcy od daty zamówienia :mad2:

 

to pewne? informacja z salonu czy z centrali?


Mój status (047) z 10.01 wg sprzedawcy z planowaną produkcją luty/marzec. Nie wiem czy przeskoczył na jakiś inny - uroki pracy zdalnej sprzedawcy przez kwarantannę... i brak aktualizacji w zakresie statusu.

Zaczynam mieć powoli obawy że nie wskoczy do produkcji w 2022Q1. :cry:

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktos kto mial miec produkcje na poczatku roku i faktycznie auto poszlo do produkcji?

 

Tak moje zamowienie z sierpnia mialo planowa produkcje w 2 tygodniu 2022 i teraz dostałem info ze wyprodukowalo sie 15.01 i jest w transporcie :)

 

Super! Gratuluje:) moze i ja dostane taki mily prezent w poniedzialek od mojego sprzedawcy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaś status 111 i wyznaczona data 13.03.2022. Zamawialem w lipcu'21 ale dosc dlugo pchalem temat z opcja aktywnego tempomatu, gdybym wczesniej podpisał aneks ze zgoda na jego usunięcie jeździłbym samochodem od zeszłego roku :)


Czekam na zmianę status, ma sie cos ruszyc po 5 lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaś status 111 i wyznaczona data 13.03.2022. Zamawialem w lipcu'21 ale dosc dlugo pchalem temat z opcja aktywnego tempomatu, gdybym wczesniej podpisał aneks ze zgoda na jego usunięcie jeździłbym samochodem od zeszłego roku :)


Czekam na zmianę status, ma sie cos ruszyc po 5 lutego.

 

Gratulację - byle nic się nie obsunęło w planach produkcyjnych.

Czy w tym tygodniu była jakaś aktualizacja statusów? Mój sprzedawca do jutra przebywa na kwarantannie, więc dopiero pod koniec tygodnia będę dopytywał o aktualizację mojego statusu.


Dodatkowa informacja: w konfiguratorze pojawiła się opcja HK dla F40 :)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gratulację - byle nic się nie obsunęło w planach produkcyjnych.

Czy w tym tygodniu była jakaś aktualizacja statusów? Mój sprzedawca do jutra przebywa na kwarantannie, więc dopiero pod koniec tygodnia będę dopytywał o aktualizację mojego statusu.


Dodatkowa informacja: w konfiguratorze pojawiła się opcja HK dla F40 :)

 

Moze zaczynaja wreszcie wychodzic na prosta. Jednak po 2 latach mogliby ogarnac temat polprzewodnikow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zaczynaja wreszcie wychodzic na prosta. Jednak po 2 latach mogliby ogarnac temat polprzewodnikow..

Przytoczę teorie spiskową od sprzedawcy w salonie Audi - co nie ukrywam, może być częściowo prawdą:


W przypadku produkcji elektrycznych samochód nie ma (aż tak dużych) opóźnień w produkcji, ale przecież używają tej samej elektroniki w której skład wchodzą półprzewodniki.

Pewnie problem pojawia się w kwotach które producenci musza płacić za produkcją samochód - tax ekologiczny - per każdy wyprodukowany samochód. (pewnie te unijne normy)


Chyba również ktoś w wątku serii 3 pisał, że elektryki maja pierwszeństwo - bo był program z dopłatami, a samochód musiał być wyprodukowany (i chyba dostarczony?) do końca 2021.

Również w tym wątku pisał ktoś że fabryka produkująca serię 3 ma działać na dwóch zmianach + soboty, żeby rozładować zaległe zamówienia.

Ciekawe czy również fabryka serii 1 wprowadziła taką praktykę? To chyba będziemy mogli oszacować po naszych zamówieniach czy w końcu ruszą na produkcję czy nie. (fabryka produkuję również i3)

https://www.bmwgroup-werke.com/leipzig/en.html

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę teorie spiskową od sprzedawcy w salonie Audi - co nie ukrywam, może być częściowo prawdą:


W przypadku produkcji elektrycznych samochód nie ma (aż tak dużych) opóźnień w produkcji, ale przecież używają tej samej elektroniki w której skład wchodzą półprzewodniki.

Pewnie problem pojawia się w kwotach które producenci musza płacić za produkcją samochód - tax ekologiczny - per każdy wyprodukowany samochód. (pewnie te unijne normy)


Chyba również ktoś w wątku serii 3 pisał, że elektryki maja pierwszeństwo - bo był program z dopłatami, a samochód musiał być wyprodukowany (i chyba dostarczony?) do końca 2021.

Również w tym wątku pisał ktoś że fabryka produkująca serię 3 ma działać na dwóch zmianach + soboty, żeby rozładować zaległe zamówienia.

Ciekawe czy również fabryka serii 1 wprowadziła taką praktykę? To chyba będziemy mogli oszacować po naszych zamówieniach czy w końcu ruszą na produkcję czy nie. (fabryka produkuję również i3)

https://www.bmwgroup-werke.com/leipzig/en.html

 

Pelna zgoda. Slyszalem tez, choc to powiazane, ze producenci majac ograniczona ilosc polprzewodnikow najpierw pchaja je do elektrykow bo im sie to bardziej oplaca bo 1. wiecej na nich zarabiaja 2 wyrabiaja eco normy (byl o tym artykul w Motorze z porownaniem ile sie czeka np na Glc a ile EQC, Etrona itp. Zawsze na elektryka krocej).

Natomiast pozostaje kwestia ile sprzedazy w ogole produceni stracili przez brak mozliwosci wyprodukowania samochodu, wiec w ich interesie jest produkowac i sprzedawac jak najwiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaś status 111 i wyznaczona data 13.03.2022. Zamawialem w lipcu'21 ale dosc dlugo pchalem temat z opcja aktywnego tempomatu, gdybym wczesniej podpisał aneks ze zgoda na jego usunięcie jeździłbym samochodem od zeszłego roku :)


Czekam na zmianę status, ma sie cos ruszyc po 5 lutego.

 

Gratulację - byle nic się nie obsunęło w planach produkcyjnych.

Czy w tym tygodniu była jakaś aktualizacja statusów? Mój sprzedawca do jutra przebywa na kwarantannie, więc dopiero pod koniec tygodnia będę dopytywał o aktualizację mojego statusu.


Dodatkowa informacja: w konfiguratorze pojawiła się opcja HK dla F40 :)

 

Ja juz nie ruszam nic w setupie. Mam wraazenie, ze cokolwiek zmienie to sie wszystko przesuwa. Dzieki wszystkim za pozytywne komentarze. Trzymam kciuki zeby rowniez Wasze pojazdy w koncu trafily na montaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konie stycznia a moje zamówienie nadal ma status 047 - ktoś ma również podobną sytuację?

Sprzedawca na razie nic nie wspominał o żadnym aneksie (w związku z nowymi emblematami).

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co slyszalem oficjalna informacja jest taka, ze fabryka Lipsk

w tygodniach 2021-49, 2022- 2,3,4,5 nie produkuje(owala) w ogole na sektorze hala50-LU, natomiast hala52-LI produkuje, niewiem jednak co to dokladnie oznacza, ale jezeli robia cos polowicznie to chyba zeby auto z tego wyszlo :roll:

produkcja to jakies 1000 aut na dzien, w tym 1,2, i3


Z kolei Regensburg

od 24.12.2021 do 09.01.2022 byl calkowicie zamkniety

a produkuja jakies 800 aut dziennie, w tym 4 rozne modele x1,x2,1,2


to tylko oficjalne dane, a pewnie tego wiecej by sie znalazlo. :roll: tesla kilka dni temu oglosila ze maja problem z komponentami czy tam lanuchem dostawa i beda mieli opoznienia premier aut nowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co slyszalem oficjalna informacja jest taka, ze fabryka Lipsk

w tygodniach 2021-49, 2022- 2,3,4,5 nie produkuje(owala) w ogole na sektorze hala50-LU, natomiast hala52-LI produkuje, niewiem jednak co to dokladnie oznacza, ale jezeli robia cos polowicznie to chyba zeby auto z tego wyszlo :roll:

produkcja to jakies 1000 aut na dzien, w tym 1,2, i3


Z kolei Regensburg

od 24.12.2021 do 09.01.2022 byl calkowicie zamkniety

a produkuja jakies 800 aut dziennie, w tym 4 rozne modele x1,x2,1,2

dosyć ciekawe informacje w zakresie F40 - jeśli można by założyć że produkcja jest równomiernie rozłożona (a pewnie nie jest) to można by oszacować:

Lipsk : 1/3 * 1000 =~300 dziennie

Regensburg: 1/4 * 800 =~200 dziennie

Dziennie ~500-530 samochodów. Ciekawe ile jest zaległych zamówień itp.


Wiesz może czy ww fabryki mają jakieś opóźnienia w związku z brakiem półprzewodników itp? Albo inne jakieś ciekawostki?


BTW. Czy na rynek PL trafiaja F40 z fabryki w Regensburgu? Czy tylko Lipsku? (ostatnio myślałem, że F40 jest tylko produkowane w Lipsku xD)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jest z Regensubra, kojarze ze Karlos91 pisal ze ma z Lipska, wiec nie ma reguly. Ewentualnie mozna sobie rozkodowac kilka aut z otomoto, niektore oferty maja VIN podany, np tutaj https://bimmer.work/


Ktos ten plan uklada na podstawie jakichs danych/zalozen, z pewnoscia nie jest rozdzielony na x rownych czesci. :)


Wszystkie fabryki maja ten sam problem, elektronika i lancuchy dostaw. Dane o przestojach produkcji lub ich czesci sa na biezaco oglaszane, ale nic wiecej nei wiem.


jak chcesz ciekawostke to nie pamietam modelu ale X4 albo X6, a nawet kilka innych duzych suvow jest produkowane w USA i kontenerami plynie do polski bo niemcy nie produkuja takich, wiec jak zobaczysz X6 na ulicy to wiedz ze to amerykanska fura :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja z mojej strony wprost do sprzedawcy:

Moje zamówienie które było podtrzymywane do produkcji luty/marzec jednak zostało przesunięte na Q2 (pewnie najwcześniej kwiecień) :cry: :cry: (czekam na status 111 na przełomie Q1/Q2)

Odnośnie jakiś zmian w związku z nowymi emblematami - sprzedawca mówił, że nie trzeb będzie nic modyfikować, więc wpadną z automatu do produkcji (chyba brzmi dobrze, brak aneksu = brak ew. zmian ceny)

Z informacji z centrali jest informacja, że samochody (F40) stoją wyprodukowane i czekają na doposażenie - ktoś ma taka lub podobną sytuację? (może problem dotyczy jakiś zamówień flotowych które zapchały sloty dla przeciętengo Kowalskiego :D)

W kwestii braku dotykowego kontrolera iDrive - podobno nie dotyczy to mojego zamówienia (120d).

W kwestii braku funkcjonalności BT i ich aktualizacji - problem został chyba już rozwiązany, i dotyczył jakiejś "małej" puli produkcji na przełomie 2021/2022.

Ogólnie fabryka "spowolniła" produkcję F40 z racji problemów z półprzewodnikami (chyba standard w obecnych czasach).


Gdyby ktoś miał inne lub podobne ciekawostki od Waszych sprzedawców to miło będzie je skonfrontować. :)


 

Moja jest z Regensubra, kojarze ze Karlos91 pisal ze ma z Lipska, wiec nie ma reguly.

Sprzedawca mówił, że w 100% F40 jadą z Lipska - może tutaj zachodzi jakoś zależność między Dealerami? :D

pawelo9 - gdzie zamawiałeś swoją? (oczywiście jeśli chcesz się podzielić tą wiedzą publicznie)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe info ode mnie. Auto zamówione w połowie września. Ciągle brak daty produkcji. Dzisiaj dzwoni dealer i mówi, że jak zrezygnuję z dotykowego idrive'a i aktywnego tempomatu to wpadnie na produkcję. W zamian chciał mi dać e-key, które podczas zamawiania był w restrykcjach.

Nie dałem się namówić, więc czekam dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe info ode mnie. Auto zamówione w połowie września. Ciągle brak daty produkcji. Dzisiaj dzwoni dealer i mówi, że jak zrezygnuję z dotykowego idrive'a i aktywnego tempomatu to wpadnie na produkcję. W zamian chciał mi dać e-key, które podczas zamawiania był w restrykcjach.

Nie dałem się namówić, więc czekam dalej...

 

Widziałem Twój wcześniejszy wpis - pisałeś że wybrałeś 128ti - i tak z ciekawości spojrzałem na konfigurator:

- Nie ma dostępnej opcji aktywnego tempomatu, więc zakładam, że to może blokować Twoje zamówienie

- Brak dotykowego iDrive'a - miejmy nadzieję, że to zniknie z czasem ...

- Pisząc o e-key, pewnie chodzi o digital key? W konfiguratorze go nie ma - czyżby miał wrócić ? (Jeśli ktoś ma i zamawiał, to będę wdzięczny czy on wchodził w jakiś pakiet, czy tylko jako dodatkowa opcja)

Na stronie też jest informacja o opcji "BMW Digital Key Plus" dostępna dla pakietów 6AE (TeleService) oraz SA322 (dostęp komfortowy) ale tylko z iDrive 8. Zwykły "Digital Key" również dostępny z SA6AE+SA322


Na forum serii 3 ktoś pisał, że sterowanie gestami też ma zostać wycofane - ciekawe czy jest to może związane z liftingiem serii 3?

Wczoraj sprzedawca mówił mi, że ogólnie największy problem jest z serią 3 - np pojawiła się opcja rezygnacji z dotykowego ekranu - pewnie chcą ograniczyć zamówienia przed liftingiem.


EDIT:

Jak tak czytam fora to chyba dochodzę do wniosku, że moje zamówienie jest blokowane przez silnik - 120d. Bo większość pisze że dostaje swoje 116/118i, co może gdzieś potwierdzać mój domysł, że produkcja jest "grupowana" oraz zapchane przez jakieś multi-zamówienia flotowe. Ale to tylko moje domysły :)

Może jest ktoś kto zamawiał jakąś wersję 116/118/120d - oraz pochwali się ile oczekiwał na nią?

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Małe info ode mnie. Auto zamówione w połowie września. Ciągle brak daty produkcji. Dzisiaj dzwoni dealer i mówi, że jak zrezygnuję z dotykowego idrive'a i aktywnego tempomatu to wpadnie na produkcję. W zamian chciał mi dać e-key, które podczas zamawiania był w restrykcjach.

Nie dałem się namówić, więc czekam dalej...

- Pisząc o e-key, pewnie chodzi o digital key? W konfiguratorze go nie ma - czyżby miał wrócić ? (Jeśli ktoś ma i zamawiał, to będę wdzięczny czy on wchodził w jakiś pakiet, czy tylko jako dodatkowa opcja)

Na stronie też jest informacja o opcji "BMW Digital Key Plus" dostępna dla pakietów 6AE (TeleService) oraz SA322 (dostęp komfortowy) ale tylko z iDrive 8. Zwykły "Digital Key" również dostępny z SA6AE+SA322

digital key jest częścią pakietu komfortowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

digital key jest częścią pakietu komfortowego.

Chodzi o "dostęp komfortowy" :?: - bo z dostępnych pakietów (obecnie w konfiguratorze) ww. nie ma go (tylko "Business Class", "ConnectedDrive Plus", "First Class" oraz "Innowacje")

(więc nie "jest" a może "był" :D)


Z opisu samego "dostępu komfortowego" - nie wynika wprost, że jest tam ukryty digital key:

"Innowacyjny komfort obsługi – dostęp komfortowy umożliwia odblokowywanie przednich drzwi pojazdu bez używania kluczyka. Gdy kierowca opuści pojazd i oddali się, drzwi automatycznie się blokują. Obie funkcje można włączać i wyłączać w menu. Przy zbliżaniu się do pojazdu włączają się też światła powitalne.


W połączeniu z automatyczną obsługą klapy tylnej w zależności od wyposażenia możliwe jest bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy tylnej. Krótki ruch stopą skierowaną w stronę środkowej części tylnego zderzaka daje impuls do bezdotykowego otwarcia klapy tylnej. Funkcja działa oczywiście tylko, gdy ma się przy sobie kluczyk do samochodu."


EDIT:

Patrząc na moje oferty wrześniowe to występował pakiet:

"32Z Rezygnacja z BMW Digital Key"

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat aktywny juz dawno jest w restrykjach od kilku miesiecy. Niestety nie widac "zielonego swiatla" zeby miał sie pojawic szybko. Ja zrezygnowałem i moje zamowienie wskoczyło z dnia na dzien na planowanie produkcji bo oni zanzaczaja ze jest to konfiguracja "pożądana"(taka ktora centrala/fabryka szuka).


Aktualnie moj juz jest w PL w magazynie centralnym wiec niedlugo w salonie bedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe info ode mnie. Auto zamówione w połowie września. Ciągle brak daty produkcji. Dzisiaj dzwoni dealer i mówi, że jak zrezygnuję z dotykowego idrive'a i aktywnego tempomatu to wpadnie na produkcję. W zamian chciał mi dać e-key, które podczas zamawiania był w restrykcjach.

Nie dałem się namówić, więc czekam dalej...

 

Mi sprzedawca powiedział w zeszłym tygodniu, że muszę się liczyć z możliwością, że dotykowego iDrive'a może nie być oraz że możliwe, że nie będzie andorid auto/apple car play, ale tu zaznaczył, że ta funkcja zostanie na pewno przywrócona w późniejszym terminie w drodze aktualizacji (swoją drogą zastanawiam się o co kaman, bo wygląda na to, że prawdopodobnie nie ma to związku z brakiem jakiegoś hardware'u, a tylko aktualizacją softu. No chyba, że to kwestia również dodania jakiejś części podczas późniejszej wizyty w serwisie).


Powiedział mi też, że nie ma żadnej reguły w tym jak realizowana jest produkcja zamówionych u nich samochodów, bo miał już samochód z zamówienia późniejszego niż moje (zamawiałem we wrześniu), ale też ciągle czeka na auta, które były zamawiane przez klientów wcześniej. Mój niestety ciągle ma status "no production week avaiable" :(

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Małe info ode mnie. Auto zamówione w połowie września. Ciągle brak daty produkcji. Dzisiaj dzwoni dealer i mówi, że jak zrezygnuję z dotykowego idrive'a i aktywnego tempomatu to wpadnie na produkcję. W zamian chciał mi dać e-key, które podczas zamawiania był w restrykcjach.

Nie dałem się namówić, więc czekam dalej...

 

Mi sprzedawca powiedział w zeszłym tygodniu, że muszę się liczyć z możliwością, że dotykowego iDrive'a może nie być oraz że możliwe, że nie będzie andorid auto/apple car play, ale tu zaznaczył, że ta funkcja zostanie na pewno przywrócona w późniejszym terminie w drodze aktualizacji (swoją drogą zastanawiam się o co kaman, bo wygląda na to, że prawdopodobnie nie ma to związku z brakiem jakiegoś hardware'u, a tylko aktualizacją softu. No chyba, że to kwestia również dodania jakiejś części podczas późniejszej wizyty w serwisie).

6P1 ENTF. SPEZ. WIFI-/BLUETOOTH-FUNK.


Poszukaj w innych wątkach na forum, jest o tym więcej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.