Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chyba źle zerknąłeś, ten niebieski to nowy - obok leży stara odma była pusta w środku, mechanior mówił że wycieki likwidował rok temu to odmę wymieniał, ale widać jak się samemu nie sprawdzi to tak to wygląda niestety.

W roczniku 2006 odma jest bez żadnego wkładu czy to plastikowego czy filtra. Możesz sprawdzic w realoem. Tez mam ten rocznik i u mnie też była bez żadnego wkładu, dołożyłem plastikowy separator, ale zastanawiam się nad filterkiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jest z separatorem plastikowym. Zgodnie z realoem . Oleju nie bierze a zmieniam ją tak co trzy zmiany oleju czyli co 30 000km.

Filterki wycofali bo więcej z nimi było problemów niż korzyści bo ludzie ich nie zmieniali. A je trzeba regularnie wymieniać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano
Poważnie bez wkładu to też wychodziło? Byłem przekonany, że albo plastikowy, albo w e39 (ewentualnie wczesnych modelach e60) filcowy. Dlatego kupiłem filcowy, bo chciałem sprawdzić czy jakaś różnica będzie.
Opublikowano

Dokładnie kompletnie pusta. Jednak jest informacja serwisowa od bmw, że w przypadku nadmiernego zużycia oleju przez odmę i ewentualnego wycieku z pod kolektora dolotowego można zastosować starszy typ odmy właśnie z wkładem filcowym. Jak poszukasz na forum dokładniej to znajdziesz pełniejsze informacje. Wklejałem tutaj właśnie pełną informację serwisową.

Link do dokumentu serwisowego bmw https://asiakas.kotisivukone.com/files/miimii.tarjoaa.fi/Tiedote.pdf

Ja dołożyłem plastikowy separator ale i tak troszkę oleju w dolocie się zbiera z racji chyba krótkich dystansów na jakich jeżdżę.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Szukałem i dlatego właśnie zamówiłem ten z filcem, ale byłem przekonany, że powinna być plastikowa wkładka, dlatego moje zdziwienie gdy ujrzałem wybebeszoną - pomyślałem, że to jakieś druciarstwo i ktoś kiedyś wywalił wkład, założył bez.
Opublikowano

Mam pytanko czy takie zachowanie nastawnika jest prawidłowe?

Chodzi mi o ten drgający ruch

Wkładałem i wyjmowałem wtyczkę zeby to zobrazować


Opublikowano

mam dwie e60 530d

Jedna na podcisnienie, druga z elektronicznym nastawnikiem


Jeżeli odpinasz i podłączasz wtyczkę oraz jak odpalasz i gasisz nastawnik moim zdaniem reguluje sztangę ( nastawnik teleelektroniczny nie działa jak podciśnieniowy)


A co do oleju. Wszystkie silniki diesla rzygają olejem przez odmę, chcesz się upewnić, czy olej jest z turbo czy z odmy ? zamontuj na kilka tygodni OCT i sprawdź potem dolot, jak będzie sucho to masz winowajcę.

Też tak czasem mam, raz dolot jest suchy a raz zaolejony a turbiny w obu są nowe. Jeden silnik miał generalny remont, bo planowałem grube mody i są tam nowe uszczelniacze i prowadnice a drugi to fabryczny słupek i oba mają tak samo z oleje w dolocie..

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.