Skocz do zawartości

530d spalanie


MarcinB94

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, nie wiem czy to normalne czy też coś boli moją bunie ale przy powiedzmy normalnej jeździe w mieście mam na średnim 16 - 18 litrów.

Wiem że to jednak 3 litry pojemności no ale jak oglądam filmiki i czytam wypowiedzi to pali tyle co innym silnik benzynowy 2.5 w zwyz. Dodam że na trasie jadąc 140 jest już normalnie około 7 litrów.

Zauważyłem też zwłaszcza jak silnik zimny po nocy to że strasznie głośno pracuje. Ale nie na jalowym a po dodaniu gazu i muszę tak z 3 minutki po odpaleniu czekać. No i zaczął wpadać w jakąś taka delikatną wibrację, obroty trzyma ale no czuć że coś się dzieje oczywiście na N i P. Spalanie i hałas jest taki odkad kupiłem ale wibracje zaczęły się niedawno. Nie wiem czy to jest ze sobą powiązane czy kupiłem gruza a może to moja nadwrażliwość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój 530DA regularnie dwie godziny dziennie na dojazdy do miasta i w mieście przy dużych korkach, wychodzi łącznie 10 litrów. Spalanie mierzone litry/kilometry, a nie z komputera.

...zwłaszcza jak silnik zimny po nocy to że strasznie głośno pracuje...

Kwestia czy jakieś konkretne miejsce w silniku, że głośno pracuje (pompa CR, wtryski, rozrząd) czy ogólnie cały.


Zacząłbym od sprawdzenia jakie korekty mają wtryskiwacze na zimnym i rozgrzanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie przeciąga biegów? Nie faluje obrotomierz przy stałej prędkości? Skrzynia może być przyczyną zwiększonego spalania w mieście. Nie masz uwag do jej pracy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jedzie się spokojnie to przerzuca biegi szybko i płynnie. Ale jak się depnie do końca to obroty idą do odciny i tak zostają, trzeba odpuścić gazu i wtedy wrzuca kolejny, miałem to ogarniać jeszcze przed zimą. Zauważyłem też że np. Jadę 50 km/h skrzynia ma zapiętą 4. W momencie gdy trzymam gaz to jest około 2 tys obrotów ale jak odpuszczę całkiem to obroty spadają do tysiąca mimo że dalej trzyma te 50 na zegarach, przy wyższych prędkościach jest normalnie że pokazuje obroty nawet bez gazu.

Co do tego dźwięku to udało mi się nagrać tylko zkabiny. Nie wiem czy będzie słychać. Trochę słychać trzasków i trzeszczeniu skór bo z wielkiego krawężnika zjeżdżałem :lol:


Nagram za niedługo jeszcze bezpośrednio z pod maski jak porządnie wystygnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...jak się depnie do końca to obroty idą do odciny i tak zostają, trzeba odpuścić gazu i wtedy wrzuca kolejny...

Sprawdź jakie jest wtedy ciśnienie wstępne paliwa. Jak jest za niskie to skrzynia będzie świrowac z przerzucaniem biegów.

 

Jadę 50 km/h skrzynia ma zapiętą 4. W momencie gdy trzymam gaz to jest około 2 tys obrotów ale jak odpuszczę całkiem to obroty spadają do tysiąca mimo że dalej trzyma te 50 na zegarach, przy wyższych prędkościach jest normalnie że pokazuje obroty nawet bez gazu.

To jest normalne, to taki jakby luz do jazdy miejskiej. Rozpędź do 80, puść gaz i jak będzie zwalniać to zobaczysz, że w pewnym momencie obroty nagle spadną do jałowych, auto się toczy swobodnie i dopiero gdzieś poniżej 50 skrzynia znowu zapnie bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie są ok, przy 2.6 nie chodzi tak jak powinien. Silnik był ciepły czy zimny? Sprawdź w obu sytuacjach oraz podczas delikatnej jazdy z niskich obrotów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wg mnie korekty poniżej wartości = 1 są akceptowalne jeszcze jako tako...

wszystko powyżej kwalifikuje się do roboty - ale to moje zdanie bo ja lubię mieć tip top.


warto spróbować z dodatkiem do paliwa. w moim przypadku już dwa razy dało to niezłe efekty.

diesle injector cleaner od Millersa czy np ten spulung od LM (nie wiem dokładnie jak to się pisze)


nie tylko u mnie była poprawa.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie Spulung podany bezpośrednio kompletnie nic nie zmienił. Być może zadziała gdy są jakieś zanieczyszczenia w układzie. U mnie filterek po zastosowaniu był tak samo czysty jak i przed.


Co do korekt to TIS przewiduje eksploatację do wartości +/- 3. Ja uważam, że to spora przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.