Skocz do zawartości

otwarte klapy wydechu 4.0i


Rysiekogl

Rekomendowane odpowiedzi

Obecny wydech sportowy w 40i 333KM jest mocno wykastrowany w stosunku do wersji bez GPF. Ja długo dochodziłem do tego kiedy klapy się otwierają a kiedy są zamknięte bo różnica już nie jest tak wyraźna jak kiedyś. Jeżdżę non stop na sport individual z otwartymi klapami a tylko na dłuższe trasy go wyciszam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Osobiście nie polecam. Sportowy od zwykłego różni sie chyba jedynie tym, że ma zewnetrzny głośnik imitujący dźwięki wydechu.

I to, załącza sie dopiero w trybie sport plus a nie sport. I powyżej danych obrotów silnika. Wtedy też otwiera sie prawy wydech, bo tak to masz tylko lewy wydech aktywny cały czas.

Pisałem już wcześniej o tym na forum. Chyba tylko w tej wersji silnikowej tak jest, bo koledzy z dieslami pisali, że mają oba wydechy caly czas otwarte. Także dla mnie nazywanie to sportowym wydechem jest dużą przesadą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Odblokowałem prawy wydech w moim 40i z układem sportowym i jest suuuuuper,!!!! Szczególnie w trybie cold start. A trasie mega mruczy niskim basem. Nawet mój przyjaciel kolo którego zaparkowałem posiadający GLS 63 zauważył/pochwalił. Użyłem apki BimmerLink.(niestety płatna) Nią otworzyłem klapę i na włączonym silniku rozpisałem wtyczkę. Zabezpieczyłem gniazdo i wtyczkę fragmentem rękawiczek nitrylowych (końcówki palców) są odporne na czynniki atmosferyczne. Zdecydowałem się na ten ruch z różnych powodów. Po pierwsze brakowało mi fajnego dźwięku pomimo to ze dokupiłem wydech sportowy, po drugie wydobywające się zima spaliny z jednej końcówki …No lipa. Polecam wszystkim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć czy są tożsame układy wydechowe, śmiem wątpić. W końcu Twój to M.

Ja ma zawór na prawej końcówce który jak powiedziało ASO ma przyczyniać się do szybszego nagrzewania układu a tym samym katalizatora czyli ekologia. Zimą wyglądało to jak GM miał fejkowy wydech. Teraz jest mega!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odblokowałem prawy wydech w moim 40i z układem sportowym i jest suuuuuper,!!!! Szczególnie w trybie cold start. A trasie mega mruczy niskim basem. Nawet mój przyjaciel kolo którego zaparkowałem posiadający GLS 63 zauważył/pochwalił. Użyłem apki BimmerLink.(niestety płatna) Nią otworzyłem klapę i na włączonym silniku rozpisałem wtyczkę. Zabezpieczyłem gniazdo i wtyczkę fragmentem rękawiczek nitrylowych (końcówki palców) są odporne na czynniki atmosferyczne. Zdecydowałem się na ten ruch z różnych powodów. Po pierwsze brakowało mi fajnego dźwięku pomimo to ze dokupiłem wydech sportowy, po drugie wydobywające się zima spaliny z jednej końcówki …No lipa. Polecam wszystkim

 

Kolego, czy możesz opisać dokładniej jak to zrobiłeś , czy do tej apki potrzebowałeś jakiś dodatkowy interfejs i czemu rozpiąłeś wtyczkę ? Czy to oznacza że jak za pomocą apki otworzysz raz klapę to po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu klapa jest znów zamknięta ? Czy po rozpięciu wtyczki nie wywala Ci błędów, oraz gzie znajduje się ta wtyczka ?

Będę wdzięczny za odpowiedź bo też chciałbym to zrobić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zakup Apple BimmerLink oraz interfejs diagnostyczny (ja mam ten)

https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt4-0-interfejs-obd2-elm327-ios-pl-8111141042

2. Podłącz pod OBD i sparuj z apką

3. Odpal silnik i zakładce FLAP otwórz klapę (będzie open, auto, close)

4. Na włączonym silniku wczołgania się pod prawą stronę wydechu i wypnij wtyczkę. Jeśli wtyczki nie wypijesz za każdym razem jęk będziesz uruchamiał silnik będziesz musiał uruchamiać apke która będzie się łączyła się z modułem i znowu FLAP/OPEN (trochę upierdliwe). Jak nie rozepniesz wtyczki to po wyłączeniu silnika klapa się zamyka.

Po wycięciu wtyczki zabezpiecz gniazdo i wtyczkę przed czynnikami atm. Ja użyłem „palców” od rękawiczki nitrylowej i trytytek. Latam już tak ze dwa miesiące żadnych błędów. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zakup Apple BimmerLink oraz interfejs diagnostyczny (ja mam ten)

https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt4-0-interfejs-obd2-elm327-ios-pl-8111141042

2. Podłącz pod OBD i sparuj z apką

3. Odpal silnik i zakładce FLAP otwórz klapę (będzie open, auto, close)

4. Na włączonym silniku wczołgania się pod prawą stronę wydechu i wypnij wtyczkę. Jeśli wtyczki nie wypijesz za każdym razem jęk będziesz uruchamiał silnik będziesz musiał uruchamiać apke która będzie się łączyła się z modułem i znowu FLAP/OPEN (trochę upierdliwe). Jak nie rozepniesz wtyczki to po wyłączeniu silnika klapa się zamyka.

Po wycięciu wtyczki zabezpiecz gniazdo i wtyczkę przed czynnikami atm. Ja użyłem „palców” od rękawiczki nitrylowej i trytytek. Latam już tak ze dwa miesiące żadnych błędów. Powodzenia

moge sie mylic, ale chyba gdzies na bimmersach ludzie rozwiazywali to w prostszy sposob wypinajac jeden z bezpiecznikow, ktory doprowadzal zasilanie do klapy (zastepowaloby to i ulatwialo punkt nr 4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Posiadam bmw m850 xdrive. Rok 2019. Po zakupie wszystko działało. Udałem się na czip tuning oraz zrobienie popcornu. Następnie pojechałem do mechanika, który wymienił mi akmulator z przodu samochodu (techniczny) i coś grzebał bo chciałem miec bmw me. Auto z Usa i doszedł do wniosku, że nie zrobi. Odebrałem auto było radio sirus (ameryka) nie można było zmienić godziny był nowy york. Zrobiłem resetem z poziomu panelu w aucie. Jednak co najciekawsze. wcześniej miałem inne brzmienie auta z eco i zmianie na sport+. Teraz nie odczuwam żadnej różnicy przy odpaleniu auta. A była inna charakterystyka. Klapki się otwierają. i są cały czas otwarte. Tuning został cofnięty. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli, że przy comfort oraz sport+ klapki mają się otworzyć. Jednak są cały czas otwarte. Facet który wcześniej robił konwersję z USA na Eu wbił sie na mój samochód zdalnie i też nie wie co może być. Posiasam kabel do podłączenia zdalnego.

kierownica też raczej podobnie sie zachowuje we wszystkich trybach.

Mam wrażenie, że auto jak by było w trybie sport. Zmiana na comfort i eco nie powoduje różnicy w zachowaniu auta i kierownica tak samo cieżko pracuje.

Jedyna różnica jest przy sport+ gdzie faktycznie auto wchodzi w wyższe obroty.
Czytałem, że ludzie mają różne problemy po wymianie aku. technicznego ale nigdzie nie doczytałem o takim przypadku jak mój.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.