Skocz do zawartości

Bixenon / biled


Szmero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się nad wymiana lamp, posiadam zwykle h7, auto 2004 rok przedlift i rozmyślam nad tymi. Opcjami:

https://allegro.pl/oferta/bmw-5-e60-e61-03-04-d2s-bi-xenon-nowe-lampy-kpl-10726004882



https://allegro.pl/oferta/komplet-reflektorow-soczewka-bi-led-bmw-e60-e61-9967180667


Tutaj są zamontowane soczewki *ronan* 3 cale.


Może ktoś się udzielić w tym temacie? Co lepiej? Czy warto kupywac te bi ledy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Depo to zwykłe podróby oryginałów - lepiej świecić nie będą (chyba, że lampy już w deamatycznym stanie masz). Dużo bardziej bym się skłaniał w kierunku regeneracji oryginałów, taka opcja bi-led wyglada przyzwoicie.


Jak chcesz zachować bardziej w oryginale, to pewnie mogą Ci zregenerować na Evox-r 2.0 zamiast bi-ledów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Własnie rozmawiam z tym typem z allegro w sprawie moich lamp - wszystko robi, co kto chce. Umawiam się na evox-r bez ringów SMD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie rozmawiam z tym typem z allegro w sprawie moich lamp - wszystko robi, co kto chce. Umawiam się na evox-r bez ringów SMD.

 

Pytanie brzmi czy nie oszukuje na wycenie twoich lamp.


Przykładowo dasz 2300 za reflektory po regeneracji a Twoje wyceni na 1000 pln komplet gdzie dobry bi xenon dynamic skrętny to używane jedna 1000 z hakiem jak nie 1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to już do dogadania pewnie, jak nie to najwyżej można na allegro wystawić. Chociaż wydaje mi się, że jeśli nie są połamane to nie powinno być problemy, pewnie kilka stówek mniej może być, ale przynajmniej gwarancja odkupienia, zamiast czekać tygodniami aż się klient na allegro znajdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć, podepnę się pod temat. Z racji przebiegu lampy mam do renowacji i zastanawiam się na dwiema opcjami:

- regeneracja luster może soczewka evox r i nowe zarniki

lub

- zamontowanie soczewek bi-led.

Obydwie opcje cenowo są podobne i skusił bym się na bi LED ale nie wiem jaką soczewkę będę w stanie zamontować, która się zmieści?

Mam bi Xenon skrętny, żarnik ds1 a auto to lci z 2008 roku. To te lampy gdzie w miejscu długich jest doświetlanie statyczne.


Czy wiecie jaka jest soczewka zamontowana, czy hella gen 3 czy starszy model 55?

Czy ktoś z Was robił taką przeróbkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co bys nie robil to cie wyjdzie znacznie drozej cenowo niz jak sprzedasz twoje reflektory i zamowisz w lepszym stanie uzywane.


w bi-xenonie e60 skretnym zregenerowac trzeba :


1. klosze - matowieja z wiekiem, slabiej przepuszczaja swiatlo, paruja od srodka, brewki od srodka tez lubia zaparowac po latach, w lci nie wystepuje problem nie swiecacych brewek z pre lci, a jak wystepuje to sa to sytuacje wrecz znikome - koszt nowych kloszy to od 550 pln za komplet w górę z nowymi brewkami led oczywiscie. Mozna oczywiscie je polerować ale jak to mowia nowe to nowe. Zamienniki kloszy robi firma TYC, ori klosze to koszt okolo 900 pln komplet z aso.


2. odblysniki xenona, musisz je zregenerowac by odbijaly swiatlo tak jak sobie to zalozyl producent, z wiekiem odblysnik sie wypala robi sie coraz ciemniejszy matowieje. Jest 2 opcje albo regenerujesz albo oddajesz stare swoje i kupujesz za okolo 200-250 pln komplet 2 sztuk juz zregenerowanych.


3. Soczewki z wiekiem w E60 sie brudza nawet najmniejszy kurz na soczewce powoduje , ze slabiej swieci. W 90% przypadkow wystarczy wyczyscic soczewke, mozna wstawiac nowa badz inna lepsza. Koszt od 150 do 400 pln.


4. Żarniki D1S - ogolnie sensowny komplet zaczyna sie od okolo 300 pln philipsa. Przerabialem mase kompletow 0d 130 komplet do 200 komplet i to nie swieci, a raczej swieci ale slabo. Philipsy za 300 komplet zalatwily sprawe.


4. Ringi SMD - ogolnie seryjne ringi w E60 to kpina ani to nie swieci ani nie wyglada. Po wlozeniu markerów LED sytuacja poprawia się conajmniej o połowę ale nadal brakuje czegoś - też zauwazylem, ze markery LED sie zuzywaja. Kupujac przecietny zestaw markerow LED za 150-200 pln po okolo roku max jak nie szybciej markery LED, ktore swiecily pieknie 5-8 miesiecy na bialo zaczynaja lapac coraz wiecej zielonej poswiaty - zwyczajnie sie te markery zaczynaja przepalac powoli i z bialych ringow robia sie pol biale pol zielone. Ringi SMD to koszt okolo 250-300 pln ale markery led to przy nich zwykly badziew. O ile w PRE LCI da sie latwo zainstalowac te SMD to w LCI z racji na inna budowe bi xenona w srodku klosza moze byc to problem.


Ogólnie według mnie najlepsza opcja to sprzedać twoje reflektory, ktore sa juz wysluzone dolozyc tego tysiaka i kupic takie same w super kondycji. W innych przypadkach zainwestujesz sporo pieniedzy na regeneracje, a moze sie okazac, ze nadal cos kuleje. Juz nie wspomne, ze jak otworzysz swoje reflektory, a raczej je rozkleisz to predzej czy pozniej moga zaczac zaparowywac od srodka, a z tym nie wygrasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co bys nie robil to cie wyjdzie znacznie drozej cenowo niz jak sprzedasz twoje reflektory i zamowisz w lepszym stanie uzywane.

 

Kupowanie używańców na allegro to przecież loteria, a nie pojedziesz w kilka miejsc rozsianych po Polsce żeby każdą ofertę sprawdzić osobiście, więc jaki masz magiczny sposób na znalezienie reflektorów używanych w lepszym stanie?

Teoretycznie może być taniej, ale w praktyce jak będzie trzeba odsyłać reklamowac itp, to może wyjść dużo więcej, nie wspominając o straconym czasie, uziemieniu samochodu i nerwach.


Regeneracja o wiele rozsądniejsza, bo wymienia się całe projektory na nowe markowe dobrej jakości, żaden leciwy używaniec im nie dorówna, a przy okazji jak ktoś lubi to ringi SMD też montują. Regeneracja to też polerka i zabezpieczenie kloszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Przemyślałem temat podzwonilem do firm które zajmują się regeneracja czy też modyfikacją.

Wg informacji np soczewki nhk 4 plus powinny podejść bez modyfikacji. Pozostaje rozklejenie lampy, z racji że jest twardy klej to będzie trudniejsze, na pewno złożę na kleju butylowym. Klosz polerowałem i zabezpieczylem tego lata i jest ok. Soczewki na naszych krajowych aukcjach są po ok 1100 zł, z aliexpress za ok 900.

Znalazłem coś ciekawego na temat nhk 4 plus, być może da się coś tańszego zdobyć i lekko zmodyfikować wg tego co w filmie jest przedstawione:




Co do filmu to bardzo dobry technicznie.

Wracając do ringów to nie do końca jestem przekonany choć może tym również się zajmę :) natomiast brewki są w całkiem dobrej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja właśnie się wziąłem za wymianę w Dynamic Xenon LCI.

Wkładam NHK V4. Jak by zrobił zbiórkę to bezpośrednio od producenta kupując 10kpl wyszło by po 470zł


Soczewki mają identyczne mocowanie i pasują idealnie w skrętnym koszu 0120f52a3cddfbed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Może się komuś przydać, zamontowałem w mojej bmw e61 lci bi led nhk 4 plus. Lampy mam z dynamicznym doświetlaniem i po zamontowaniu bi ledów skrętność dziala jak powinna. Generalnie sam montaż nhk 4 plus w miejsce helli to po prostu plug & play.

Co ważne, przed montażem poszukałem na yt filmików o nhhk 4 plus i znalazłem Slowaka który bdb je opisał i polecał wymienić wentylator. Rozebrałem też soczewki by zobaczyć jak wygląda wykonanie i założyć dobrą pastę. Wykonanie było ok, to co w yt znalazłem u mnie się nie potwierdziło, natomiast pasta jest lipna i nałożenie nowej to dobry pomysł.

Po złożeniu zmierzyleμ temp z oryginalnym kiepskim wentylatorem apoźniej kupiłem sunony o podobnej mocy i jak się okazało był to dobry ruch ponieważ temperatura spadła o 5 stopni. Niestety nie byłem pewny czym starowane są obroty wentylatora, obstawiłem że obrotami a jak sięokazało częstotliwością. Spowodowało to ze po właczeniu lamp wentylatorsunona prcuje odrazu na maks wydajności natomiast oryginał by dojść do maks obr potrzebował ok 3min w temperaturze pokojowej wiecrożnica żadna.

Bardzo duży problem miałem z rozkleieniem lamp, wszyskie filmy na yt gdzie pokazują jak rozkleic lampy z e60 uznaje za nierealne. Miałem kilka podejść i dopiero przy temp 150 stopni wpiekarniku i trzecim grzqniu klosz dał się zdemontować. Później długie godziny by usunąć pozostałość kleju z rowka pod klosz. Polecam kupic specjalne szczypce do rozpierania klosza od obudowy, kupiłem też chemię do rozklejania, płyn który miał pomóc. Nie zaszkodził ale czy pomógł ciężko powiedzieć.

Moje auto pochodzi z Włoch i przypuszczam ze to jest powodem że z kilku przewodów wewnątrz lampy zeszła izolacja, kosztowało to trochę pracy by to poprawić. Dodatkowo uważam ze przez pochodenie auta (dużo słonca, gorąco) stan plastikow wewnatrz jak isamych lamp jest nieporównywalnie gorszy niż aut choćby z Niemiec. Plastki wew były bardzo kruche, pękło mi mocowanie klosza od doświetlania zakrętów, musiałem skleić.

Zrobiłem teżpolerkę kloszy i malowanie lakierem bezbarwnym oraz kupiłem uszczelki. Co do uszczelek to polecam kupić oryginały. Ja kupiłem z allegro w cenie 169 zakomplet i to był błąd, nie pasują tzn mocowanie tylko na silikonie bo zatrzaski nie pasują.

Czy z przeróbki jestem zadowolony, tak jestem i to bardzo. Czy wporównaniu do nakładu pracy i kosztów zrobił bym to raz jeszcze - TAK :D .

Koszt z bi ledami z alli... plus butyl plus uszczelki i malowanie kloszy to 1200 zł.


Tak to świeci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje reflektory były lakierowane kiedyś przez kogoś, zrobiły się matowe i miały kupe dziur w lakierze. Lakier się poddał kamykom a plastik nie. Musiałem zdzierac lakier i polerowac klosz. Nałożyłem ceramikę, myślę że wystarczy raz w roku uzupełnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Przeglądałem testy na yt i wybrałem nhk, wg mnie ronan nie będzie pasował jako plug&play. Już trochę jeżdżę z nhk i jestem bardzo zadowolony z jakości i ilości swiatła. Zdecydowałem sie na lakierowanie kloszy bo ceramikę robiłem już kilka razy i wytrzymywała maksymalnie 10 msc. Jesli lakier zejdzie to wtedy założę nowe klosze. Najważniejsze że klosz jest już na butylu bo odklejenie kloszy na oryginalnym kleju było trudne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kable nie pasują kolorami, znajdz plus na ronanie i plus który dochodzi do przetwornicy, ja zostawiłem pzetwornice ale kabel od niej odciąłem i zlutowałem z plusem od nhk. Zrobiłem to w takim miejscu by było łatwo wrócic do xenonów jeśli ktoś zechce. Sterowanie długimi - zostawiłem oryginalny wtyk i w niego wcisnąłem kable od nhk.

Wracając do kolorów to w nhk + jest czerwony natomiast + przetwornicy jest czarny. Z tego co pamiętam to - do przetwornicy też jest czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich, mam pytanie czy ktoś montował juz soczewki biled NHK v.5 ew NHK Laser do E60 przedlifta wersja Bixenon skretny wiem że NHK w v.4 i 4plus wchodzą plug&play a wersja 5 jest o 2-3mm mniejsza od 4 czy jeszcze są jakieś inne niuanse przy montażu, z góry dziekuje za rady i informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.