Skocz do zawartości

[E39] Głośniki tył - jakie


Spiderjo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wiem ze temat wałkowany, ale nie ma ostatecznej decyzji.

E39 sedan. W tylnej półce głośniki charczą i wołają o zmianę. Zamówiłem Excursion SX-5M, ale są za głębokie do fabrycznych komór. Jakie inne polecacie. I czy lepiej w ta tylna półkę głośniki jednodrozne jak były fabrycznie czy głośniki dwudrożne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie jestem po wymianie amortyzatorów więc jak już trzeba było ściągać tylną półkę to charczące głośniki też wymieniłem. Założyłem "basowe" VK 5000-4 w powalającej cenie 15 zł/szt. - słownie piętnaście :jawdrop: Głośniki charakteryzują się pięknym, soczystym, pudełkowym basem :twisted2: Sprawność mają mniejszą niż oryginalne nokie więc trzeba trochę skręcić balans na tył. Pasują P&P tylko trzeba podkleić gąbką okienną, bo oryginały miały taki karb. Wrażenie mam takie, że gra to lepiej niż przedtem, ale wiadomo, hali koncertowej z E39 nie da się rady :)

Dwudrożnych nie montowałem, bo osobiście uważam, że to bez sensu na tył. Z przodu owszem, ale sprawdź czy przednie gwizdki działają, bo u mnie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak chcesz zgodnie ze sztuką to zamiast dwudrożnych możesz wrzucić coś płytszego ze zwrotnicą na gwizdki i wrzucić je koło klamek tylnych drzwi, tam gdzie oryginalnie je przewidzieli.


Hertz ma takie zestawy 130mm z zwrotnicą i gwizdkami, ja dawałem je na przód, ale jak piszesz, że Excursion za głębokie na tylną półkę to Hertz niestety też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Głośnik z większym magnesem będzie się opierał o przetłoczenie w obudowie. Dlatego ja podszedłem pragmatycznie - niedrogo, nie charczy, dudni bardziej niż oryginał :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też mam roletę :D

W bagażniku trzymają trzy nakrętki chyba 10. Jak odkręcisz to wkrętakiem wpychasz obok śruby w kierunku do przodu auta po kolei każdą. Jak wszystkie wskoczą (nie będą już wystawać) to wyciągasz półkę. Łatwiej pewnie w dwie osoby, ale robiłem sam i dałem radę więc Ty też dasz radę :) Podłączenie rolety przy wiązce obok prawego oparcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to tłumaczę jeszcze raz. Elektryczna roleta przeciwsłoneczna jest połączona z półką i przykręcona od spodu w bagażniku trzema nakrętkami. Odkręcasz nakrętki i szpilki razem z półką wypychasz do góry. Półka się trochę uniesie i przesunie do środka auta. Reszta jest taka sama jak tutaj.

http://www.beisansystems.com/procedures/rear_shocks_procedure.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.