Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam BMW 5 Touring (E39) 530d 2926ccm 193KM/142 KW. Nie widziałam podobnego tematu. Będzie długo .


Mam problem z odpalaniem samochodu z nadejściem ciepłych dni (przynajmniej tak sądzę , ponieważ nigdy nie zdąża się to np w zimę ). Wymieniony czujnik położenia wału. Nie dał efektu . Samochód odpali normalnie od strzała , przykładowo pojadę do sklepu gaszę auto , wracam i nie chce odpalić . Kilka razy kręcę, czasami za łapie i gaśnie . Po chwili lub dłuższej chwili auto odpala bez żadnego kręcenia za pierwszym razem gdyby nigdy nic . Trochę jakby nie dostawał płynnie paliwa ? Teraz idzie na wymianę filtrów- paliwa i oleju oraz samego oleju na gęstszy (wcześniej mechanik wlał Castrol Edge 5w30 , teraz planuje zmienić na Castrol Edge Turbo diesel 5w40) . Czy ktoś miał podobnie i może znać prawdopodobieństwo przez które tak się dzieje ? Sam samochód stracił moc , nie ma "buta" jak wcześniej .Podłączany pod komputer wykazuje 1E25- regulacja obrotów silnika oraz 3505-obwód modułu sterowania świecy żarowej . Niestety mechaników w moim małym mieście i pobliżu to przerasta ;) jakieś rady za co mogę się wziąć dalej ,lub co się może dziać ? Z góry dziękuję.

Edytowane przez Malix
  • Moderatorzy
Opublikowano
...Wymieniony czujnik położenia wału. Nie dał efektu...

Jak nie odpala na ciepłym to bardziej czujnik wałka, a nie wału. Było wymieniane to co tutaj ? Czym były odczytywane te błędy ? Jaki poziom paliwa w zbiorniku gdy nie chce odpalić ? Warto by sprawdzić ciśnienia paliwa - wstępne i na listwie wtryskowej.

Olej 5W30 w zupełności wystarcza.

Opublikowano
Mechanik właśnie nie wymienił mi wałka , chociaż było to ustalone . Podpinany pod komputer u elektromechanika , sprawdzany jakimś programem wow 4.9.0 była robiona diagnoza OBD , mówił że nie może zrobić drugiej diagnozy (jakiejś głębszej ) ale nie podał przyczyny dlaczego ,wspomniał coś że nie może się połączyć z tym autem . Myślę że stan paliwa nie gra roli , bo zachowuje się tak i przy 15, 30 czy 50 l. w baku. Po Pana linku do strony ,myślę że jednak chyba zatrzymam się na wglądzie i wymianie czujnika położenia wałka rozrządu
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tego co piszesz to jest jakiś skaner diagnostyczny, czyli duże prawdopodobieństwo, że wskazania z kapelusza, bo stare BMW takich nie lubią. Trzeba to potwierdzić przez INPA. Nie wymieniaj na pałę części, trzeba dokładnie zdiagnozować w czym problem. Jeśli się czujesz na siłach to możesz nabyć kabel INPA i zainstalować program, albo pojechać do kogoś, kto nim dysponuje. W M57 dużo częstszą przyczyną takiej usterki są inne podzespoły niż czujnik położenia wałka/wału.


Na forum wystarczy forma bezpośrednia :) i popraw tytuł zgodnie z regulaminem, bo Admin takie usuwa.

Opublikowano
Rozgrzej motor i wróć do domu. Czujnik wałka masz na jedną śrubę pod osłoną. Włóż go do zamrażarki na chwilę, zamontuj i zobacz czy odpali :roll:
Opublikowano
Dziękuję , będę szukała mechanika z INPA niech go prześwietli jak trzeba. Nie wiedziałam że elektromechanik może używać takich "śmieciowych" skanerów. W końcu płacimy żeby się czegoś dowiedzieć a w efekcie nie wiemy nic . Z ciekawości spróbuje również schłodzić czujnik wałka tak jak polecasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.