Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych kolegów chciałbym się doradzić. Mam taki przypadek wypadanie zapłonów losowe i czasami długo kręci przy odpalaniu. Wszystko dzieje się niezależnie czy jest na PB czy LPG. Kiedyś podobnie mi odpalał i miałem do wymiany czujnik położenia wałka ale był błąd czujnika. Może ktoś podobnego miał.
Opublikowano

Sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie.

Świece kiedy zmieniałeś?


Pozdrawiam

Opublikowano
Świece nowe wymieniłem, psikałem samostartem ale bez zmian w pracy silnika. Czekam teraz na odmę będę wymieniać i wtedy przeglądane cały dolot. Zastanawia mnie czy to nie bedzie jakiś czujnik może położenia wału. Niedługo czeka mnie trasa 1500km i chciałbym ogarnąć ten temat.
Opublikowano
Coraz gorzej odpala po odpaleniu trochę telepie potem się stabilizuje. Błędów nie ma. Możecie podpowiedzieć bo odpiołem czujnik wałka po prawej stronie i w inpie vanos stoi jedna i druga strona. Czy tak powinno być?
Opublikowano
Znalazłem nieszczelność w dolocie zostało naprawione. Wymieniłem też odmę. Silnik pracuje aksamitnie. Mam pytanie może ktoś podpowie. Jeszcze rano długo kręcił zanim odpalił. Czy muszę zrobić adaptacje/kalibracje po tym lewym powietrzu.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Adaptacje sam robi dostosowująć dawkę do powietrza.


Jeśli będzie się powtarzało to możliwe, że czujnik położenia wałka nie łapie.


Co do nieszczelności - Sprawdź jeszcze kilka rzeczy które mogę Ci podać z goświadczenia:

- DISA - Zobacz czy po odpaleniu ramię sięrusza, jak tak to działa, ale dla pewności odkręć, sprawdź oring i klapkę czy nie ma luzów.

- Z tyłu kolektora od strony grodzi masz gumowe zaślepki i wężyki od podciśnienia. Zobacz czy są całe, dobrze je wymienić, po kilkunastu latach potrafią być poparciałe i puszczają, wężyki podcisnienia idą po lewej stronie silnika, zegnij, zobacz czy popękane.

- Odmę oczywiście wymieniłeś z orurowaniem? Dobrze sprawdzić czy odpływ jest drożny, wyciorem można przetkać dla pewności.

- Uszczelki pokrywy zaworów można teżwymienić jak są stare, przy okazji wymienić uszczelnienia na vanosie - prosta robota - a jak już tam jesteś to zobacz podstawę filtra oleju - uszczlka za kilka pln, wymiana też szybko idzie.

Opublikowano
Dziekuję za odpowiedz. Odmę wymieniałem komplet z rurkami i wycior też był przy bagnecie. Wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy mam zrobione. Zastanawia mnie jak odpalam rano jak załapie silnik to telepie ikopci na czarno przez chwilę i czuć paliwem. Albo za dużo paliwa albo za mało powietrza. Jak to zdiagnozować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skasuj adaptacje.

Sprawdź wskazania czujnika temperatury.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.